[XP] Safely remove hardware in tray

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 13:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Normaliter zou ik blij zijn met een dergelijk icon, maar het betreft hier een laptop en de enige hardware die ik zou kunnen verwijderen is de complete CD drive. Laat ik dat nou net niet vaak (nooit) willen doen... toch blijft die icon altijd in de buurt, terwijl dat nergens voor nodig is.

Ik weet dat het mogelijk is om in de eigenschappen van de taakbalk tegen XP te zeggen dat dit specifieke icon altijd verborgen moet zijn, maar ik heb die modus niet aan staan. Simpelweg om het feit dat icons die ik niet gebruik niet in die balk thuishoren en icons die ik wel gebruik altijd zichtbaar moeten zijn.

Ik heb de registry ondersteboven gehaald, services.msc bekeken, gpedit.msc doorgeschoffelt, maar helaas niets gevonden. Die icon moet toch gewoon uit te schakelen zijn.. ik wil immers helemaal niets aan hardware verwijderen.

Het lijkt erg op het icon van m'n wireless LAN, ook die wil ik simpelweg nooit zien. Als ik verbinding heb hoeft ie niet in beeld, als ik geen verbinding heb ook niet. StyleXP zelfde verhaal... ik wil eigenlijk alleen Deamon Tools en MSN in m'n tray :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Style XP heeft een optie hiervoor.

Verder ga ik meestal alle programma af (instellingen) om de icoontjes weg te halen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Style XP heeft een boel opties, waaronder 'Enable' of 'Disable', en 'Run at startup' of 'Use no resources'. Ik wil 'm wel Enabled hebben, aangezien hij moet draaien. Liever geen resources gebruiken uiteraard :P Maakt allemaal niet uit, of die icon blijft vrolijk staan, of m'n visual style laadt niet.

Ik ben alle programma's ook al afgeweest, maar helaas is niet elke programmamaker zo vriendelijk om een optie te maken om de tray icon uit te zetten.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

offtopic:
Er zijn 3th party "right click and mount image" tools op de website van Deamon-tools waarmee je dat icoon voor daemon tools ook niet meer nodig hebt :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hehe dat scheelt weer een icon.. dan houden we alleen MSN over wat ik er nog wel in wil hebben, bedankt voor die tip :) Nu de huidige icons nog weg krijgen :P