Toon posts:

Geluidsproblemen met Hauppage DVB-S kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

Sinds vandaag heb ik geen geluid meer als ik via mijn dvb-s kaart tv kijk op de pc via de schotel.
Ik heb alle instellingen nagekeken en alles staat zoals het hoort.

Het grappige is dat als ik iets opneem via mijn dvb-s kaart en het later afspeel er wel degelijk opgenomen is MET geluid.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er echt niet uit :(

is mijn dvb-s kaart nou kapot?? als hij kapot zou zijn zou ik toch ook geen beeld hebben. Ten tweede hebben opgenomen filmpjes via tv, bij het beluisteren wel geluid.. pfff :(

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om deze kaart

Afbeeldingslocatie: http://www.smartlinecomputers.nl/producten/1049457485.jpg

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Te snel achter elkaar je topic kicken wordt niet echt gewaardeerd...
Ik denk dat je deze vraag beter hier kan stellen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jur op 04-03-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
1e kick was een dag later en die andere was alleen om mijn vraag te onderbouwen dmv het plaatsten van foto..

raar als mensen zich hierover druk gaan maken overigens. Ik zou het alleen maar leuk vinden als ik iemand ergens mee kan helpen.. maar goed..

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02

Xof

Ja maar het is ook vervelend als je steeds met je topic bovenaan staat omdat je steeds aan het kicken bent terwijl andere topics waar mensen ook graag een antwoord willen naar onderen worden geduwd. (En dat plaatje had je er ook bij kunnen editten :) )

Maar anyway over je vraag. Weet je zeker dat het geen instelling is van je geluidskaart? Wat voor een geluidskaart heb je?
Welk programma gebruik je (dvdcore, mytheater, standaard hauppage progje of iets anders?).
Dus iets meer info mag wel. Owja hoe haal je het geluid van je dvb-s kaart? Via een externe aansluiting (met een kabeltje aan de achterkant) of intern in de computer aangesloten op mobo/geluidskaart. :)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op 04 maart 2004 @ 16:02:

Maar anyway over je vraag. Weet je zeker dat het geen instelling is van je geluidskaart? Wat voor een geluidskaart heb je?
Welk programma gebruik je (dvdcore, mytheater, standaard hauppage progje of iets anders?).
Dus iets meer info mag wel. Owja hoe haal je het geluid van je dvb-s kaart? Via een externe aansluiting (met een kabeltje aan de achterkant) of intern in de computer aangesloten op mobo/geluidskaart. :)
ik heb een soundblaster audigy geluidskaart.

ik gebruik het programma MultiDec92.. Ik heb tevens het standaard hauppauge programma gebruikt maar heb dus hetzelfde probleem..

geluid is niet extern...

*doet pc open en kijkt naar binnen..

ik zie geen kabeltje van mijn tv kaart naar mijn geluidskaart gaan in ieder geval.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:58:
1e kick was een dag later en die andere was alleen om mijn vraag te onderbouwen dmv het plaatsten van foto..
De eerste kick was 12,5 uur later, terwijl 24 uur het minimum is.
Je kan je bericht ook editten om een foto te plaatsen.

raar als mensen zich hierover druk gaan maken overigens. Ik zou het alleen maar leuk vinden als ik iemand ergens mee kan helpen.. maar goed..
Tja, ik heb de regels niet bedacht, maar iedereen dient zich er wel aan te houden.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 16:17:
[...]

ik heb een soundblaster audigy geluidskaart.

ik gebruik het programma MultiDec92.. Ik heb tevens het standaard hauppauge programma gebruikt maar heb dus hetzelfde probleem..

geluid is niet extern...

*doet pc open en kijkt naar binnen..

ik zie geen kabeltje van mijn tv kaart naar mijn geluidskaart gaan in ieder geval.
Dan gaat het geluid dus via de pci bus. Hiervoor moet je weer de goede DirectX filters hebben.

Ik denk niet dat je kaart kapot is, maar meer een driver probleem. Je zou eventueel intern een kabeltje van je dvb-s kaart naar je geluidskaart kunnen aanleggen (die kabeltjes die je ook voor de cdrom gebruikt) en dan heb je geluid via de cd in :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb directx 9 geinstalleerd zojuist maar gewoon hetzelfde probleem...

ik begrijp het niet.. vorige week deed alles het gewoon goed.. sinds een paar dagen heb ik 2 nieuwe dingen in/op/aan me pc.. een firewire kaart, en een andere internetaansluiting.

dit zijn nou niet echt oorzaken denk ik.

• Xof

Xof

Bij mij deed het geluid het ook altijd via de pci bus, maar nu ook niet meer. Weet ook niet precies waarom eigenlijk. Heb me er maar bij neergelegd en dus maar kabeltje op de geluidskaart aangesloten en nu heb ik dus weer geluid :)
Het zal waarschijnlijk een kleine instelling zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op 04 maart 2004 @ 16:57:
Bij mij deed het geluid het ook altijd via de pci bus, maar nu ook niet meer. Weet ook niet precies waarom eigenlijk. Heb me er maar bij neergelegd en dus maar kabeltje op de geluidskaart aangesloten en nu heb ik dus weer geluid :)
Het zal waarschijnlijk een kleine instelling zijn :)
ik zou het kunnen proberen maar ik weet dus niet wat ik precies waar in moet steken..

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Zo'n DVB-kaart wordt toch (ook) herkend als netwerkapparaat?
En aangezien een firewire-kaart ook een netwerkapparaat aanmaakt zit daar misschien iets te conflicteren.

Verwijderd

Topicstarter
Jur schreef op 04 maart 2004 @ 19:20:
Zo'n DVB-kaart wordt toch (ook) herkend als netwerkapparaat?
En aangezien een firewire-kaart ook een netwerkapparaat aanmaakt zit daar misschien iets te conflicteren.
hij wordt inderdaad herkent als netwerkadapter.. heb het er ook even uitgehaald en geprobeerd maar het probleem blijft.. Het heeft toch met de kaart zelf te maken denk ik want ik heb het nu met 2 verschillende programma's geprobeerd en telkens hetzelfde probleem.. Aan de andere kant neem ie zonder geluid op maar als ik het afspeel is er wel gewoon geluid.. Dan denk ik weer aan instelingen..

pffff.....

Verwijderd

Topicstarter
op welke manier kan ik mijn kaart nog meer testen???
testen op audio bedoel ik dan.
Pagina: 1