Toon posts:

Koeler Veilig Verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben mn pc inhoudelijk aan het schoonmaken (ja, ik kijk uit!), maar nu stuit ik op het volgende probleem. Ik het alle printplaatjes een beetje schoongemaakt en ook de ventilator van mijn videokaart. Het enige dat nu nog overblijft is de processorkoeler. Hier zit ook veeeeel stof en zo in. Nu is alleen mijn vraag, kan ik de ventilator en zo er veilig afhalen zodat het ook nog terugkan? Ik heb het al voor elkaar om dat omhulsel met vier poten om de boel vast te klemmen los te krijgen. Op de site van intel staat wel hoe je er alles afkrijg, maar volgens mij gaat dan alles mee. Van mij hoeft alleen maar het ventilatortje eraf, zodat ik makkelijk bij die metalen plaatjes kan komen om er het stof tussenuit te krijgen (volgens mij noemt men dat de heatsinks).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ! _/-\o_

P.S. Verder is het zo dat ik al verscheidene toppics heb gelezen over anderen die een hele nieuwe koeler en zo erop willen. Zij hebben dan het probleem van die pasta die eronder zit. Zover moet ik niet gaan, bij mij hoeft er alleen maar de plastic koeler af (tijdelijk).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:56 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Eerst haal je de draadje naar je mainbord los en dan schroef je de ventilator er gewoon vanaf. Geen probleem hoor; let wel op hoe je hem weer terug moet zetten.

Verwijderd

Die koeler kan je toch gewoon losschroeven? Als je het maar niet doet als je pc aan staat kan dat wel :+ Ik weet niet wat voor cooler je hebt, maar meestal kan je gewoon de fan eraf schroeven.

Disclaimer:
Ik ben niet aansprakelijk voor als het fout gaat oid

Je lijkt er nl niet erg veel verstand van te hebben?

Verwijderd

Het is makkelijker om het hele koelblok eraf te halen dan alleen de ventilator. Gewoon die twee flippers omzetten en je haalt zo het hele blok eraf. Kun je er makkelijker met de stofzuiger bij. Stuk veiliger dan alleen proberen die fan eraf te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op 03 maart 2004 @ 21:56:
Eerst haal je de draadje naar je mainbord los en dan schroef je de ventilator er gewoon vanaf. Geen probleem hoor; let wel op hoe je hem weer terug moet zetten.
Waar zitten die schroefjes dan van die koeler. Ik heb trouwens een intel P4 2.4 Ghz (de boxed edition dus met de standaardd koeling)

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 12:43
als je die vier haakjes los hebt kun je het koelblok met ventilator en al zo van de chip afpakken. misschien plakt de koelpasta wat maar dat geeft niet. daarna kun je hem gewoon terug zetten maar wel kijken of er genoeg koelpasta zit het :? _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wtf? Dit kun je toch ook zelf bedenken 8)7 Even kijken waar de ventilator aan vastzit en dan deze losschroeven cq wrikken.

Maar als jij al niet durft om een simpele koeler los te halen, dan zou ik maar eens hulp van een meer ervaren persoon in de buurt inschakelen, of bij de PC-boer :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.