[MacOS10.2] iChurch bevalt eigenlijk niet zo!

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Is al in de HK te lezen geweest: ik hoorde vreemde klokjes tinkelen tijdens werkuren. Bij deze dus het topic over die klokjes. Wat kan het zijn?
Op Google heb ik al gezocht maar het is verrekte moeilijk iets specifieks als dit te vinden. Ik weet ook niet of het in MacOS zit, of in een programma.

Elk uur hoor ik dus klokgetingel dat standaard in MacOS zit. Hij slaat gewoon de hele uren. Ik heb al bij tijdsinstellingen gekeken, en bij geluiden, en bij geluiden staat dit getingel dus inderdaad. Ik wil niet direct het geluidje verwijderen maar ik wil wel van dat klokkenspel ieder uur af, wat ik gekscherend nu al iChurch noem :+

Onlangs is een backup programma geinstalleerd, ik weet de exacte naam niet maar het heeft een paarse paraplu als icoon en het staat normaliter gewoon uit.
Verder heb ik ook niets in achtergrond draaien, maar gewoon InDesign, PS, Illu, Quark... daarmee OS 9, maar zou het daar in zitten? Ik had verwacht dat de geluidjes niet onder OS9 zitten, en OS 9 stuurt geen geluiden in OS10 aan toch.

Heeft er iemand een idee waar ik nou weer mee opgezadeld ben? :+

Het programma 'iChurch' bestaat dus niet echt, ik noem het alleen zo...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je nu OS 9 onder MacOS X draaien? In de classic os zit namelijk deze klokslagen, in 10 niet meer. Als je nu 'ns classic uitzet (System Preferences - Classic - ...) en dan kijkt of je hetzelfde resultaat krijgt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In OS9 bestaat idd de feature 'Chime on the hour'. Ik weet niet of dat tevoorschijn komt als 't in Classic mode zit, echter. Kijk eens bij het Date and Time control panel van OS9 :)

In OSX heb je wel 'announce the time every hour', maar dat werkt met text-to-speech.

edit:
in OS9 is't een pop-upmenutje btw. Je kunt ook zeggen dat 'ie elk half uur of elk kwartier ofzo moet chimen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 03-03-2004 22:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wow, dat dit nog werkelijk antwoorden geeft ook!! _o_

Ik ga het morgen gelijk even bekijken, ik heb onder os 9 nergens aan gezeten, maar toch... :? ff zoeken dan! Ik dacht dat dit serieus niet uit MacOS zelf kwam... toch wel :D

Bedankt!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs