Directe kabelverbinding(parallel)

Pagina: 1
Acties:

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 10:58
Hoi, ff een vraagje...

Ik heb een managementprog. dat communiceert met een procescomputer 50 meter verderop. Dit communiceren gebeurt gebeurt 1 maal per dag, ongeveer 5 min lang, door een communicatie programma dat geleverd word door een andere leverancier dan het mangementprog. Op een bepaald moment roept het mangementprog het koppelprog aan, dit word geactiveert en gaat zijn werk doen(via seriëre kabel). Tevens schuift het mangementprog nog wat bestanden op, verwijdert er enkele en maakt een logfile van hoe de koppeling verloopt en wacht tot koppelprog klaar is. Als dit klaar is maakt dit prog een bestandje aan(10 Kb, simpel txt-bestandje). Dit bestandje word dan ingelezen in het mangementprog. Het koppelen en het maken van logfile, opschuiven van bestanden, enz. gebeurt allemaal in een aparte map, genaamt C:\TAURUS1.

Nu komt het: Sinds kort gebeurt dit koppelen met een nieuw programma(€ 1350,- !!! alsof et nix is!!!), omdat het oude programma niet meer kon werken met de nieuwere PC's, ook niet met de mijne. Die schijnen te snel te zijn, ook word er bij de installatie van de nieuwere OS standaart geen DOS meer geïnstaleerd. Het oudere programma werkte in DOS. Het nieuwere programma functioneert in principe goed, maar de mogenlijk heden zijn zeer beperkt. Het oudere kon veel meer en was veel stabieler.

Ik heb nog een 8-9 jaar oude PC staan. Hierop kan het oude koppel prog waarschijnlijk wel uitstekend draaien. (Packerd Bell, MS Win 95, 90 Mhz. dacht ik) Kan ik deze koppelen met mn nieuwere PC(Dell kast, MS Win 98 SE, 937 Mhz.) via een directe(paralelle) kabelverbinding zodat het mangementprog vanaf mn nieuwe PC zijn werk kan doen in een map op HD van de oude PC, het koppelprog kan activeren,wachten, en vervolgens het 10Kb bestandje ophalen?

Misschien een ingewikkeld geheel... maar als het werkt...

Alvast bedankt voor de reacties, als ik die krijg.... Groetjezzzzzzz!!!

Euhm... \n ...

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
dus jij wil met behulp van die oude pc het koppellen gaan doen

en dan eerst pc-nieuw koppelt met pc-oud en stuurt dat over
daarna pc-oud kopplet met proces-compu en stuurt data over

lijkt mij dat het gaat werken, tenzij er ook iets aan de proces computer verandert is kwa software

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dat zou zeker moeten werken, mits het managementprogramma ook via netwerkmappen kan werken ipv lokale mappen.
Ik zou het trouwens niet via een parallele kabel doen maar via een normale netwerkverbinding. Stop in die oude PC een netwerkkaartje en deel de benodigde directories (Hoe ging dat ook al weer in Win95 :? ) zodat de 'nieuwe PC' deze kan benaderen.

• Nickname55
Hoi

De procescomputer is hier een ding zonder software en zonder HD enkel met een display met een paar rode cijfers. Met een 9 volt batterij om et geheugen vast te houden as de stroom uitvalt. Met toetsen 0-9, functie-toets, send-toest, c-toets, wisseltoets en dan heb jet wel zo ongeveer gehad. :)

in het managementprog moet ik een pad opgeven naar de koppelmap, is nu C:/TAURUS1. Maar dat moet dan dus anders worden. Ik weet wel dat het met twee netwerkaartjes en een meter UTP-kabel kan, is veel sneller, maar kan het met directekabel verbinding ook?

thx en groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Nickname55 op 04-03-2004 13:22 ]

Euhm... \n ...

• Nickname55
Is het zo dat je via bijv. de verkener zo in de andere HD kan kijken, ik moet namelijk een pad hebben. En ik heb geen idee hoe z'on pad er dan ongeveer uit gaat zien... :?

Groetjes

Euhm... \n ...