Exchange 2003 mail delivery

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

Ik heb windows 2003 SBS draaien en het gaat om exchange.
Ik heb een e-mail adres van tiscali (omdat ik adsl direct heb, dus niks moet en e-mail regel je zelf mar :). De e-mail van het tiscali adres wordt automatisch geforward naar een @xladsl.nl account. (omdat tiscali geen andere ip's pikt)

Mail versturen lukt wel. De pop box legen lukt ook nog, maar bij het routeren naar de goed pop box gaat het verkeerd.

Ik krijg dan deze error in m'n event tracker
//An attempt to relay e-mail to recipient <r.dekkers@tiscali.nl> was made. The e-mail could not be delivered because the recipient's e-mail domain name does not match any local e-mail domains.//

In het user account waar de mailtjes gedumpt moeten worden staan de volgende adressen:
rene@dekkers (local dus)
R.Dekkers@tiscali.nl (externe mail adres) Primary
x400 met allemaal shit erachter, (hier heb ik niets aan veranderd dus dat moet werken)

Ik snap niet wat er verkeerd is, ik heb de mail ook al naar administrator proberen te gooien maar dan geeft ie dezelfde foutmelding.
het heeft wel gewerkt, maar toen kon ik niets verzenden (toen had ik het adres r.dekkers@tiscali.nl niet in de lijst gezet)
wie weet raad

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

In de recipient policy @tiscali.nl toevoegen. Als dit niet werkt zou je een pakketje kunnen gebruiken om POP mailboxen leeg te trekken naar Exchange.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:02:
Als dit niet werkt zou je een pakketje kunnen gebruiken om POP mailboxen leeg te trekken naar Exchange.
Dat zit afaik al standaard in Exchange 2003 SBS.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
er staat al een *. Misschien voor ff onveilig maar dan weet ik zeker dat ie altijd werkt.

//edit

bij de rest staat verder niets verkeerd, alles accepted. Dit had ik uiteraard al nageken

[ Voor 37% gewijzigd door DDemolition op 04-03-2004 16:06 ]

Verwijderd

Arno schreef op 03 maart 2004 @ 23:02:
[...]
Dat zit afaik al standaard in Exchange 2003 SBS.
Interessant... hoe dan? Hosten van POP mailboxen bedoel ik natuurlijk niet.

Verwijderd

anders kan je altijd POPCON gebruiken.. Daarmee kan je pop3 boxen leegtrekken en naar een mailbox forwarden of POPCON de mail gewoon laten aanbieden aan Exchange.

Verwijderd

Stel je adress space even beter in.
Schakel relaying in op de SMTP connector en zorg
ervoor dat alleen domeingebruikers relaying mogen toepassen (Of een bepaalde ip range).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:12 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08
wat een bullshit weer hiero.
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:02:
Als dit niet werkt zou je een pakketje kunnen gebruiken om POP mailboxen leeg te trekken naar Exchange.
Pop mailboxen leeg trekken gaat goed, dat zegt TS toch in z'n openings post :?
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:25:
anders kan je altijd POPCON gebruiken.. Daarmee kan je pop3 boxen leegtrekken en naar een mailbox forwarden of POPCON de mail gewoon laten aanbieden aan Exchange.
dat gaat dus al goed.
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:09:
Stel je adress space even beter in.
Schakel relaying in op de SMTP connector en zorg
ervoor dat alleen domeingebruikers relaying mogen toepassen (Of een bepaalde ip range).
hij heeft geen relaying probleem ;)

Okay, als eerste:

1. Zorg dat je een recipient policy hebt voor *@tiscali.nl
2. heb jij wel een user met mailbox aangemaakt met alias gebruiker@tiscali.nl ?

ik hoor het wel!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
In het user account van de gebruiker heb ik degebruiker@tiscali.nl staan, die is primary, en degebruiker@dekkers (lokaal dus)

Maar hetgene dat bij de adres space moet staan is nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb er nu type SMTP en address * staan. Dit heb ik al veranderd in tiscali.nl ed.

in de policy heb ik SMTP @tiscali.nl en primary ingesteld

zonder resultaat

[ Voor 15% gewijzigd door DDemolition op 05-03-2004 15:28 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik heb thuis een vergelijkbaar probleem, een oplossing is om goedkoop ergens je eigen domein te reggen en email die daar naartoe gestuurd wordt te laten forwarden naar een pop-box. Vervolgens installeer je je exchange met die geregistreerde domeinnaam en laat je met POPCon of de gratis versie van EFS je email ophalen uit die popbox, dan werkt het gegarandeerd...

Een probleempje, mijn @Home email adres haal ik niet op met mijn Exchange server en gebruik ik dus eigenlijk ook niet meer, alleen om de maandelijkse factuur binnen te halen en naar mijn buurman te forwarden.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart© op 05-03-2004 15:35 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Heb een soort gelijk probleem gehad.
gebruiker@bedrijf.local
gebruiker@bedrijf.nl

SBS2003 haalt via de POp3 connector de mail op. Stuurt hem door naar gebruiker@bedrijf.nl (primairy smtp adres). Alleen de mail kwam niet aan.
Vervolgens de recepients policy aangepast, "@bedrijf.nl" (geen sterretjes enzo) toegevoegd, aangevinkt dat ie aan staat, uitgevinkt dat het als primair gebruikt moet worden. En de mail komt netjes aan :)

De SMTP connector forward alles naar de externe smtp server. verbonden met de first routing group.. adres space * Alles mag worden verzonden.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Jaja,

Probleem opgelost
Ik had niet meer bij m'n user gecontroleerd wat er bij de e-mail adressen stond.
Hier had windows dus een zootje van gemaakt (nadat ik te vlug op yes klikte)
Het lag dus idd aan de receipt policy.

Wat mij betreft een sluiter!

Pagina: 1