Cd-images maken en cd's branden traaaag

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hallo, ik zit met een probleem:
Sinds enkele dagen duurt het een eeuwigheid voor ik klaar ben met branden (10 tot 15min wat ik anders in 3/4min deed) ook het rippen van cd's met alcohol 120% duurt lang (gaat ongeveer op 11x wat anders rond de 40x ging). Het gaat om dit systeem:
Amd 2400+ @2000mhz, 1024mb ddr 333 dual channel, Msi k7n2 delta-ilsr, geforce fx 5600 256mb, leadtek wintv 2000 xp deluxe, logitech cordless desktop mx, een btc 52x24x52 brander, een std. 16x dvdrom.
Ik heb al verschillende versies van de nforce drivers geprobeerd maar dat helpt ook nie, ook heb ik de firmware van me cd-rw geupdate helpt ook nie. Mijn systeem beschikt over de laatste updates van winxp. Ik heb ook alle achtergrond processen afgesloten maar dat helpt ook nie. Je denkt misschien "Waarom geen re-install van xp?" kost me wat te veel tijd, en het moet zo ook op te lossen zijn denk ik......
Wie weet een oplossing voor mijn probleem?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik denk dat je je brander maar weer terug moet zetten op dma. ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat die zomaar weer op PIO-mode terugspringt. het zou in ieder geval wel het slome gedoe verklaren.

Hier staat tekst

• Westereen
Apparaat 0 staat op Dma indien beschikbaar. Huidige overdrachtsmodus: ultra dma mode 2
Apparaat 1 staat op Dma indien beschikbaar. Huidige overdrachtsmodus: pio-modus

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je wilt zoiezo alles op een DMA modus hebben (Multiword DMA Mode 2 of een Ultra DMA mode). Als een apparaat niet op DMA wil, verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Helpt dat niet? Betreffende IDE kanaal ook ff verwijderen. Chipset drivers installeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Westereen
Ik heb het betreffende IDE kanaal verwijderd en daarna zoeken naar gewijzigde apparaten aangeklikt in apparaat beheer. Daarna stonden apparaat 0 & 1 op Dma modes. Ik van een cd een image maken, en het ging weer perfect. Vanmorgen ff een cd'tje gebrand ging ook weer perfect zoals het altijd ging. Dus mijn probleem is opgelost!
Bedankt iedereen!!!