"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Conclusie: hij versloeg de andere kaarten in de test (was in aug 2002)
Je moet hem natuurlijk niet gaan vergelijken met de huidige topmodellen, maar je kan er een lekker potje mee gamen
Laat ffies weten als je hem hebt hoe die bevalt, want ik vind het een leuk prijsje en zoek ook nog zoiets erbij.
Deze review had ik inderdaad ook al gelezen, maar wist niet precies hoe ik dit tegen over de bovegenoemde spellen moest leggen.dolby schreef op 04 maart 2004 @ 07:56:
Op http://www6.tomshardware.com/mobile/20020829/ staat een leuke review van deze kaart.
Conclusie: hij versloeg de andere kaarten in de test (was in aug 2002)
Je moet hem natuurlijk niet gaan vergelijken met de huidige topmodellen, maar je kan er een lekker potje mee gamen
Laat ffies weten als je hem hebt hoe die bevalt, want ik vind het een leuk prijsje en zoek ook nog zoiets erbij.
Als ik de laptop in huis heb en dit zal waarschijnlijk volgende week zijn (Hij is al leverbaar aan het einde van deze week!), zal ik hier mijn review plaatsen... vanaf de nieuwe laptop
Wat ik namelijk helemaal lekker vind is het betaalplan van Vobis/Primeline. Je bedrag word door 10 gedeeld en elke maand betaal een bedragje (geen rente!). Nou dit komt voor mij goed want ik kwam nog 200 euro te kort.
Verder nog even over laptop. 1 ding ben ik nog niet achter of er nou wel een PCMCIA ingang in zit. Lijkt me wel toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 04-03-2004 10:34 ]
Het constant schoppen van je topic wordt verder niet op prijs gesteld.
Verwijderd
Ik wil deze ook (Denk ik) heb je hem al? kun je er wat over zeggen.. wat plaatjes mischien van de real life notebook?
Verder kan ik hem op de site niet vinden, zal eens langsgaan bij vobis deze week.
Verwijderd
helemaal te gek!!!!The Real Falcon schreef op 09 maart 2004 @ 12:55:
Helaas heb hem nog niet aangeschaft.. maar als ik hem heb komt hier een review te staan.
bij welke vobis vestiging heb je hem gezien?
wanneer denk je hem aan te schaffen
en weetje ook of ie leverbaar is? op de site kan ik er namelijk niks over vinden (vobis.nl)
Ik ga donderdagavond even kijken hier in de stad...
overigens in duitsland is ie 926 bij sommige winkels maarja -lastig he-
Verwijderd
AMD Athlon XP 2500+ mobile, 15" XGA TFT, 512MB RAM, 40GB, DVD/CDRW-Combo, 56k Modem, 10/100 MBit LAN, 64VGA (Radeon TM IGP 320M Grafikkarte), Li-Ionen Akku, Windows XP Home
Het is dus geen radeon 9000 maar een Radeon TM IGP 320M.
Dat is een in de chipset gebakken videokaart en die maakt gebruik van je intergeheugen (shared memory dus). Zo'n videokaart scored toch een heel stuk minder dan een radeon 9000, dus ik zou nog ff nadenken voordat je hem aanschaft of nog erger de bestelling annuleren.
Bron : http://n-tv.preissuchmaschine.de/product_318358.html
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 14:18 . Reden: bron toegevoegd ]
[ Voor 11% gewijzigd door dolby op 09-03-2004 15:12 ]
Verwijderd
Fujitsu Siemens Computers-AMILO K 7600 ATH-2500+ 512 MB-FSP:810M50002
15,0 Zoll/ XGA (1024 x 768) Pixel/ Athlon XP/ RAM: 512 MB/ HDD: 40 GB/ Kein FDD/ Optische Laufw.: DVD/CD-RW Combo/ Grafikkarte: S3 ProSavage/ Grafikspeicher: shared memory MB/ Schnittst.: USB 2.0, Ethernet 10/100-TX/ inkl. MS Works 7.0 + Win DVD 4/
Grafikkarte: S3 ProSavage
Die is nog slomer dan de Radeon TM IGP 320M.
Ik zou me ff heel goed laten informeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 15:18 ]
Dat is een "gewone Athlon XP", niet de XP-MVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:18:
Weer gezocht:
Fujitsu Siemens Computers-AMILO K 7600 ATH-2500+ 512 MB-FSP:810M50002
15,0 Zoll/ XGA (1024 x 768) Pixel/ Athlon XP/ RAM: 512 MB/ HDD: 40 GB/ Kein FDD/ Optische Laufw.: DVD/CD-RW Combo/ Grafikkarte: S3 ProSavage/ Grafikspeicher: shared memory MB/ Schnittst.: USB 2.0, Ethernet 10/100-TX/ inkl. MS Works 7.0 + Win DVD 4/
Grafikkarte: S3 ProSavage
Die is nog slomer dan de Radeon TM IGP 320M.
Ik zou me ff heel goed laten informeren.
Verwijderd
DISPLAY: 15,0 ZOLL AUFLÖSUNG INTERN: 1024 X 768 CPU: AMD MOBILE ATHLON 2500+ MHZ ARBEITSSPEICHER: 2X 256 MB AKKU TYP: LI-IONEN FDD: OPTIONAL ÜBER USB FESTPLATTE: 40 GB LAUFWERKE: DVD/CDRW COMBO INTERN VGA: 8 - 32 MB GRAFIKCHIP: KN266 S3 Prosavage ...
geloof me er zit gewoon geen radeon 9000 in.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 15:34 ]
Die heeft een max shared 32mb, en is een gewone mobiele athlon waarschijnlijk de athlon 4, niet de XP-MVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:29:
Fujitsu-Siemens Amilo K7600 Athlon-M 2500+ 15" XP Home, 40 GB, 2x 256 MB, DVD/CDRW
DISPLAY: 15,0 ZOLL AUFLÖSUNG INTERN: 1024 X 768 CPU: AMD MOBILE ATHLON 2500+ MHZ ARBEITSSPEICHER: 2X 256 MB AKKU TYP: LI-IONEN FDD: OPTIONAL ÜBER USB FESTPLATTE: 40 GB LAUFWERKE: DVD/CDRW COMBO INTERN VGA: 8 - 32 MB GRAFIKCHIP: KN266 S3 Prosavage ...
geloof me er zit gewoon geen radeon 9000 in.
In vobis vision wordt gesproken over 64mb ATI grafische kaart.
Model komt 17maart uit.
[ Voor 8% gewijzigd door dolby op 09-03-2004 15:47 ]
Nog een update!... Ik heb net gebeld met Vobis in Leeuwarden en krijg vanavond een email binnen met de juiste informatie
[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 09-03-2004 16:16 ]
Verwijderd
Mag ik een kopie?The Real Falcon schreef op 09 maart 2004 @ 16:08:
Oke .. bedankt voor de oplettendheid jongens!.. ik ga binnenkort bij Vobis in Leeuwarden even de laptop bekijken en natuurlijk meteen in de systeem eigenschappen of het een Radeon 9000 kaart is.
Nog een update!... Ik heb net gebeld met Vobis in Leeuwarden en krijg vanavond een email binnen met de juiste informatie
Ik zal ook proberen zoveel mogelijk info over deze laptop te verzamelen en die dan hier posten.
Verwijderd

pdf's
http://www.notebooksbilliger.de/pdfs/pre_db_amilo_k7600.pdf
http://www.comtelsoft.de/...df=077z1a5.pdf&pID=143736
http://ec.ingrammicro.de/pdf/077z1a5.pdf
quotes
Also ich bin im Besitz des Amilo K7600 und ich kann nur sagen
es ist einfach spitze. Benutze es auf der Arbeit Hauptsächlich für Office und zum
Programmieren der lüfter leuft dabei sogut wie nie dank AMD Mobile Technologie
Habe Bisher alles damit gemacht was ich wollte auch was spiele angeht ...ok ok Unreal Tourment 2004 lief nicht ^^ Aber ich denke das sind einbußen die man Hinnehmen kann. Dafür überzeugt es is Leichtigkeit und Elegantem Design.
UND was ich beinahe vergessen habe zu erwähnen, der Akku hält wirklich
schön lange also wenn dein vater nur in Word texte tippt dann hält der akku 3 Stunden.
Also das Display ist total in ordnung.
Also würde sagen das da kein großer unterschied zu anderen
notebooks besteht. Man kann eigentlich von recht vielen
Blickwinkeln alles gut betrachten die Helligkeit lässt sich per Regler einstellen je nach dem wie mans halt gern hat bzw. umso
heller desto mehr strom ....
Kontrast ist super und das 15" ist halt eben grösser als die standard
mässigen 15.1 was sich gut bemerkbar macht.
Zu den Lüfter geräuchen kann ich sagen das wenn er leuft wie z.b. bei Filmen oder 3D Spielen oder sonstige aufwendige sachen halt, das er wesentlich leiser ist als das CD-Rom im Silent Mode.Man hört ihn zwar aber das notebook feeling sprich das man nicht merkt das es ein pc ist bleibt...(na ihr wisst was ich meine^^)
und im vergleich würd ich sagen ist er sogar leiser als der des IBM Thinkpad R40e oder des Asus L3500 (die haben meine Arbeitskollegen)
Also ich habe Hitman 2 auf 800x600 flüssig gezockt Empire Earth / Medival / Cossacks / und absolut keine mucken
Jammer unreal doet het niet..
bron: http://spotlight.de/zforen/ntb/m/ntb-1078430632-12269.html
[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:47 ]
Verwijderd
In de hierboven staande pdf's kan je ook informatie vinden over de specficaties.. die zal overal ongeveer hetzelfde zijn..The Real Falcon schreef op 09 maart 2004 @ 21:18:
Geen emailtje ontvangen van Vobis. Die zijn een klant kwijt
Waar is dit model nog meer te koop behalve vobis?
/me vraagt zich af waar hij nu dit model moet gaan bekijken en kopen omdat hij niks kon vinden via google op nederlandse sites
Dat is nog wel even een vraag waar we wat onderzoek naar mogen doen, want in Duitsland is hij gigantisch makkelijk te verkrijgen bij duizenden webshops.. in Nederland ben ik dit type nog nergens tegengekomen online!!
Ik ga morgen siemens bellen.. want dit is waarschijnlijk een ouder model, hij staat ook niet op de website.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:39 ]
Ik heb oa een artikel gelezen in de duitse Chip, daarin staat dat het een radeon 9000 is met 64mb.
[ Voor 20% gewijzigd door dolby op 09-03-2004 21:59 ]
Verwijderd
op tal van resellers sites is ie nog leverbaar...dolby schreef op 09 maart 2004 @ 21:56:
Ik zit nog eens de Vobis Vision te lezen en er staat niet dat het een K serie is. (is niet eens meer leverbaar in Duitsland, althans op de duitse fujitsu-siemens site)
Ik heb oa een artikel gelezen in de duitse Chip, daarin staat dat het een radeon 9000 is met 64mb.
/me is bestellen van een laptop vanuit duitsland via postorder niet een beetje riskant i.v.m dode pixels enzo? en zon toetsenbord indeling kan je die wijzigen?
Ik zou hem bij Vobis halenVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 23:16:
[...]
op tal van resellers sites is ie nog leverbaar...
/me is bestellen van een laptop vanuit duitsland via postorder niet een beetje riskant i.v.m dode pixels enzo? en zon toetsenbord indeling kan je die wijzigen?
Verwijderd
heb de helpdesk gebeld en die zijden dat het model hun onbekend was
lijkt er dus op dat het een ouder type is die niet meer leverbaar is.. hij is nog wel heel veel in stock in Duitsland.
Verwijderd
Welke? en voor welke prijs ???dolby schreef op 10 maart 2004 @ 16:08:
ja, het model bij vobis is geen K maar een nieuw model
op de vobis site staat er alleen een van 1200 euro
In de Vobis Vision van maart, 999,- met ATI 64mb kaart, zie topic start, alleen is het geen K maar een nieuw model.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:19:
[...]
Welke? en voor welke prijs ???
op de vobis site staat er alleen een van 1200 euro
Gebaseerd op dit http://www.chip.de/news/c_news_11056492.html model
[ Voor 11% gewijzigd door dolby op 11-03-2004 10:16 ]
Die Vobis Vision, is dat de krant van vobis zeg maar?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
http://www.vobis.nl/conte...obis%20Vision%20Maart.pdfThund3r schreef op 11 maart 2004 @ 13:38:
Leuk notebookje voor 999 Euro iig, als hij zo goedkoop is met Radeon9000 dan is hij van mij
Die Vobis Vision, is dat de krant van vobis zeg maar?
in pdf formaat
Topicstarter heb je hem inmiddels? En zoja: met welke videochip?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ik heb hem vandaag eens goed onder de loep kunnen nemen (we hebben er nu 10 op voorraad). Er zit idd een Savage 8-32 mb Shares videokaart in. Maar mag dat de pret drukken?Thund3r schreef op 23 maart 2004 @ 12:40:
Schop
Topicstarter heb je hem inmiddels? En zoja: met welke videochip?
Dan hebben ze je de verkeerde gegeven, moet een mobile radeon met 64mb zijn.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:28:
[...]
Ik heb hem vandaag eens goed onder de loep kunnen nemen (we hebben er nu 10 op voorraad). Er zit idd een Savage 8-32 mb Shares videokaart in. Maar mag dat de pret drukken?
Zie http://www.vobis.nl/conte...obis%20Vision%20Maart.pdf