Comp werkt niet (Athlon 64, MSI K8T)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93786

Topicstarter
Ik heb een aantal onderdelen besteld bij Eynstein computers, namelijk een MSI K8T moederbord, AMD Athlon 64 3200+ cpu (met Zalman koeler), NVidia Geforce FX 5950 Ultra en 2x 512 ddr Divers Twinmos, die ik wil monteren in een Antec Overture kast. Ik heb natuurlijk nog meer onderdelen, maar die doen even niet ter zake.

Echter, toen ik (een maand of wat geleden) alles in elkaar had gezet, kreeg ik van mobo diagnostics 4 rode ledjes, oftewel: kapotte cpu. Dus ik stuurde de CPU naar Eynstein, die hem na een paar weken weer terugstuurde met de mededeling dat hij het bij hen gewoon deed. Ik zette de hele handel dus net weer in elkaar (zonder hdd en andere onderdelen dit keer, gewoon alleen moederbord+cpu+videokaart+ddr, en een draadje van de powerknop naar het mobo), maar ik krijg hetzelfde probleem. De fans en ledjes gaan aan, maar de monitor krijgt geen signaal (ik heb de videokaart getest in een andere comp, dus daar ligt 't niet aan). Volgens eynstein kan het ook niet liggen aan de cpu, weet iemand misschien waar het dan wel aan kan liggen?

Wat het in elk geval niet is:
Ik heb wel allebei de power connectors aangesloten
De videokaart werkt
De CPU werkt ook, volgens Eynstein
Mobo maakt voor zover ik kan zien geen contact met de kast

Zal m'n mobo dan stuk zijn? Of kan 't nog ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Als je nou eens je mobo en je proc terug stuurt naar eynstein....

Bovendien: heb je geen bios jumpers of andere jumpers vreemd staan?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78258

4 rode ledjes bij MSI is in de meeste gevallen een dood bord,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mja, maar toen ik de cpu opgestuurd had en er niets mis mee bleek te zijn moest ik 7 euro 50 verzendkosten dokken, ik wil liever eerst zeker weten dat het niet iets anders kan zijn.. :)

Jumpers heb ik nog niet echt naar gekeken, maar ik heb er niet eentje verplaatst, en aangezien die cpu en mobo zo ongeveer voor elkaar gemaakt zijn... Lijkt me dat ook geen waarschijnlijke oorzaak.

Ik heb 't net nog een paar keer geprobeerd, heb de ddr modules verschoven, heb 'm ook met 1 ddr geprobeerd op te starten, heb andere molexen gebruikt, maar niets werkt :/

Any other ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

heb in erg veel topics gelezen dat twinmos en amd64 niet goed/helemaal niet samen gaat. mischien dat het daar aan kan liggen, probeer het eens met een ander reepje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hier zo gauw even geen ander ddr reepje liggen, maar heb geprobeerd 'm te starten zonder geheugen, waarbij hij ook geen enkel geluid of ander teken gaf. Monitor krijgt nog steeds geen signaal.

Nog een detail: De videokaart (die het in een andere comp dus gewoon prima doet), slaat niet aan. Fans werken niet, hij doet dus niks.

Edit: En aan de voeding ligt 't ook niet

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93786 op 03-03-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57017

als de fans niet werken dan werkt het mobo niet
of hij maakt kortsluiting. heb je hem al getest
naast je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dus het vreemde, de cpu fan (aangesloten op 't moederbord) en system fan (aangesloten op een losse molex) werken wel, maar de Nvidia fans werken niet. Ik weet 100% zeker dat de nvidia kaart gewoon werkt.

Nou ja, ik stuur 't mobo dan maar gewoon terug naar eynstein... heb echt alles geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

plaats het mobo eens uit de kast, haal de videokaart er af, zet er 1 mem module op en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11911

Ik heb hier het zelfde probleem!.

De 4 ledjes branden rood van de D-Bracket en de fan van mijn videokaart staat stil, mijn CPU fan werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

hebben jullie wel de extra ATX stekker in het moederboard gestokken?

klein 4kant blokje.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

tsja waarom naar eynstein opsturen, je kan toch ook naar de lokale pc boer gaan met de vraag of ie misschien even tijd heeft om de proc en het mobo te testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101095

Hey welkom bij de club... Ik heb het ook ...t'lijkt wel een virus ofzo.. ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook mijn proc teruggestuurd en net gehoord dat ie perfect werkt... maar wel weer wat $ armer voor niets dus.
Ik denk dat er niets anders opzit dan het moederbord ook terug te sturen... |:(

Gelukkig heb ik de bon nog......

Heeft iemand dit inmiddels al gedaan, en zo ja, wat was de uitslag?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101095 op 13-03-2004 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Camiel81,

Wat voor geheugen heb je?

Het blijft n.l. super belangrijk dat je het goede geheugen hebt geselecteerd in combo met je 64 bit CPU en het mobo.
Het geheugen dient in ieder geval op de vendor's list te staan die je kunt vinden op de desbetreffende site van je mobo-fabrikant. Ook kun je kijken op de site van je geheugenmerkreepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een oplossing gevonden... Ik heb mijn mobo opgestuurd maar ze zijn er nog mee bezig.
Heeft iemand alweer een goed werkend systeem?

Ik dat er VDATA geheugen inzitten, maar heb toch maar even wat Kingston geheugen gehaald....

Damn! Ik wil zo graag FarCry spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105774

Ridge schreef op 06 maart 2004 @ 18:03:
hebben jullie wel de extra ATX stekker in het moederboard gestokken?

klein 4kant blokje.
Dit is volgens mij waar je naar moet kijken, 4 rode ledjes betekent dat de processor niet werkt. Pas wanneer dit stekkertje erin zit heeft de processor stroom. Het wordt niet verteld bij de installatieinstructies dat deze erin moet, daardoor vergeten bepaalde mensen het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|:( AHH Dat beteknd dus dat ik mijn mobo voor niets heb opgestuurd, en dus extra kosten heb?? Ik was van mening dat dat stekkertje enkel voor P4 mobo's van belang was....

Dat is echt %^&&$$##$#@@!

Maarja, geduld is een schone zaak.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

M. Mulder schreef op 13 maart 2004 @ 08:15:
Camiel81,

Wat voor geheugen heb je?

Het blijft n.l. super belangrijk dat je het goede geheugen hebt geselecteerd in combo met je 64 bit CPU en het mobo.
Het geheugen dient in ieder geval op de vendor's list te staan die je kunt vinden op de desbetreffende site van je mobo-fabrikant. Ook kun je kijken op de site van je geheugenmerkreepje.
Als je geheugen niet op de vendor list staat kan het best goed gaan, maar misschien moet je bijv. relaxte timings instellen.

De Athlon64's die nu op de markt zijn, zijn pickie met geheugen. Je hebt deels gelijk, want het is gewoon het slimste goed geheugen te kopen wat op de compatible list staat, dan heb je veruit de meeste kans dat het geheel snel en goed werkt.

Verder denk ik ook dat je mobo kapot is. Je hebt geloof ik alle opties al geprobeerd.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow, is dat stekkertje toch niet van belang ... dat is een hele geruststelling... nu maar wachten op de uitslag van de pc dokter voor ik mijn zieke mobo naartoe heb gestuurd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04-2019
Hey, ik heb dit probleem dus ook net gehad bij het in elkaar zetten van mijn nieuwe pc. Nieuwe Athlon64 3200+ en MSI K8T Neo FSR en 512mb infeon geheugen.
Nu ben ik dus razend benieuwd wat alle andere mensen met dit probleem voor oplossing hebben gevonden... Dit is mijn eerste Athlon64 systeem, en vond het al zo vreemd dat er een bloot stuk metaal aan de achterkant moest zitten :|
Pagina: 1