Exchange 2003 en groupshield V6.0

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mirtos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10-2006
In Windows 2003 AD met Exchange 2003 is McAfee groupshield 6.0 geinstaleerd.

Veel 75 van de 200 outlook clients hebben RPC connectie problemen, je kunnen niet met exchange server connecten.
De problemen lijken PC afhangelijk te zijn gebruikers a en b en c op PC x werken niet maar gebruikers a,b,en c op PC y wel

als je PC x naar een ander Ip nummer ( andere DHCP server) forseert lijkt het soms wel goed te werken, maar ook vaak niet

De Pc's zijn hardware en software 100% gelijk ( middels cloning)

OWA is wel voor alle accounts te gebruiken

Alleen een reboot van de exchange 2003 server lijkt de problemen voor even ( een paar dagen) op te lossen

Wie heeft soort gelijke ervaringen met groupshield 6, er komen géén eventviewer meldingen op de server(s) nog op de client(s) voor

:'(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Hoe weet je ze zeker dat dit gerelateerd is aan GroupShield 6 :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik denk ook niet dat dit gerelateerd is aan Groupshield. Check je serverload, geheugengebruik, etc. Ook zou je eens naar je badmail directory kunnen kijken.

Hoe groot is je DB? Hoeveel .log bestanden staan er in MDBDATA?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Wij hebben hier momenteel ook erg last van. Alleen Outlook 2003 clients schijnen er geen last van te hebben, omdat deze cachen en geen constante verbinding hebben.

De RPCServ verbruikt haast 100% van de processor en het is zeker een Groupshield probleem. Ondanks dat wij geen support hebben bij NAI hebben we toch een ticket nummer gekregen.

Er is een patch voor dit probleem. Alleen nog niet officiel uitgebracht door NAI. Wij kregen een programma die de systemstate bekeek en vervolgens een 4mb file creeerde die we terug naar NAI moesten sturen.

De Patch bleek niet voor onze situatie aan de orde. Terwijl ik de logboek fouten heb vergeleken met die van in een nieuwsgroep. Deze persoon kreeg hem wel.

NAI is nu aan het kijken wat bij ons wel het probleem is.

Inmiddels ben ik er achter dat zodra ik de Groupshield service stop en weer start het over is. (tijdelijk)
Als ik dan ga kijken naar op welk mailtje groupshield probeert te scannen is dat er (meerdere malen voorgekomen) een met de bijlage plattegrond.pdf die 1MB groot is.

Momenteel draait hij al weer 3 uur on afgebroken zonder problemen wat een record is deze week. Dit omdat ik de afzender van dat mailtje maar gewoon botweg heb geblokt in Exchange.

[ Voor 10% gewijzigd door PenguinPower op 04-03-2004 13:10 ]

Verwijderd

Ik heb hier ook een maf probleem met Groupshield 6.

Volledig schone installatie van Windows 2003 SBS (Ja, ja, yech, hurl, kots, maar mocht niks kosten :) ) met bijbehorende Exchange 2003....

Installatie van Groupshield lijkt goed te lopen, maar aan het eind kan ik niet met de console op Groupshield. Wat blijkt: geen service van Groupshield.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Same hier, maar dan met support, en zelfs na het installeren van de rpcserv patch blijft de cpu tussen de 90 en 100% bungelen op beide cpu´s :/

Al draaien we nu nog Exchange 2000 met GroupShield 6.0... moet zeggen dat 5.2 een stuk beter werkte, maar omdat Exchange naar 2003 geupgrade gaat worden ontkwamen we niet aan 6.0 ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
FastBunny schreef op 15 maart 2004 @ 16:21:
Same hier, maar dan met support, en zelfs na het installeren van de rpcserv patch blijft de cpu tussen de 90 en 100% bungelen op beide cpu´s :/

Al draaien we nu nog Exchange 2000 met GroupShield 6.0... moet zeggen dat 5.2 een stuk beter werkte, maar omdat Exchange naar 2003 geupgrade gaat worden ontkwamen we niet aan 6.0 ;)
5.2 sp1 draait prima op 2003 (zelfs door nai ondersteund)

let wel, je moet wel de sp1 versie hebben en die kan je downloaden als je een grantnumber hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 15-03-2004 16:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

IDD,
5.2.1 is het beste voor ex2k3.
Veel problemen hier op support en we geven geen advies voor upgrade naar 6

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vliegjong schreef op 15 maart 2004 @ 16:28:
IDD,
5.2.1 is het beste voor ex2k3.
Veel problemen hier op support en we geven geen advies voor upgrade naar 6
u werkt bij nai :?

A wise man's life is based around fuck you

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 14:57

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Hé dit lijkt wel mijn probleem.

Ik ben nu zover gegaan dat ik on-access scan heb uit gezet.
Maar, als ik in de lijst Configure > Antivirus and Content alles uitvink, inlcusief on-access scanning en daarna in Configuratie > On-Access Scannign dat weer inschakel, scant ie toch (waarom hebben ze ook in hemelsnaam op twee plaatsen dezelfde term gebruikt, werkt erg verwarrend) en hebben we ook problemen met entries in de system log, over dat ie zich verslikt in een bepaald mailtje.

Bovendien hebben gebruikers met Office Xp en 2003 waar caching uitstaat last van het feit dat ze veel mailtjes niet meer kunnen openen: "Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan" Zodra je On-Access scanning uitzet zijn alle mailtjes weer beschikbaar, maarja, daar heb ik GS niet voor gekocht...

Bovendien werkt bij mijn GS de schedule functie helemaal niet. Of je nou een scan of update of een report probeert te schulen, staat bij "next run" "unknown"
Als je dan op run now klikt krijg je: "Failed to start the running task"

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:55:
Ik heb hier ook een maf probleem met Groupshield 6.

Volledig schone installatie van Windows 2003 SBS (Ja, ja, yech, hurl, kots, maar mocht niks kosten :) ) met bijbehorende Exchange 2003....

Installatie van Groupshield lijkt goed te lopen, maar aan het eind kan ik niet met de console op Groupshield. Wat blijkt: geen service van Groupshield.
Als je Windows 2003 Small Business Server draait, gaat de setup fout of je hebt een niet werkende GroupShield met vage errors.
Voer onderstaande regel uit via CMD in de map GroupShield, anders installeerd
groupshield zich niet goed!
msiexec /i groupshield.msi ex2003=yes

[ Voor 43% gewijzigd door FastBunny op 14-04-2004 15:37 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Drag0nsden

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Ik heb nog wat rare dingen....

Bij Groupshield 6 krijg ik dus het probleem dat gebruikers veel e-mailtjes niet meer kunnen openen in hun mailbox. Ook staat de eventlog vol met Event 12002: "Error while processing message....enz."

GS 6 eraf, GS 5.2 erop. Zelfde probleem
GS 5.2 eraf.
Policy Patrol erop (verschillende versies geprobeerd) zelfde probleem.
Als de backup draait (BE 9), en de losse mailboxen backupt: Zelfde probleem.

Het lijkt erop dat elke 3rd party software die ik probeer dezelfde fouten genereert.
Voor Exchange 2000 is er een hotfix die deze events en de bijbehorende problemen fixt, maar voor Exchange 2003 heb ik nog niks kunnen vinden...

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Drag0nsden schreef op 20 april 2004 @ 08:31:
Ik heb nog wat rare dingen....

Bij Groupshield 6 krijg ik dus het probleem dat gebruikers veel e-mailtjes niet meer kunnen openen in hun mailbox. Ook staat de eventlog vol met Event 12002: "Error while processing message....enz."

GS 6 eraf, GS 5.2 erop. Zelfde probleem
GS 5.2 eraf.
Policy Patrol erop (verschillende versies geprobeerd) zelfde probleem.
Als de backup draait (BE 9), en de losse mailboxen backupt: Zelfde probleem.

Het lijkt erop dat elke 3rd party software die ik probeer dezelfde fouten genereert.
Voor Exchange 2000 is er een hotfix die deze events en de bijbehorende problemen fixt, maar voor Exchange 2003 heb ik nog niks kunnen vinden...
Check je cpu eens via taakbeheer, staat die constand op 100%?

• Drag0nsden

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

FastBunny schreef op 20 april 2004 @ 08:42:
[...]

Check je cpu eens via taakbeheer, staat die constand op 100%?
Nee, maar de RPCServ.exe gebruikt wel heel veer CPU, en dat neemt langzaam toe...

Verwijderd

Dit is een bug in GS 6.0, waarvoor als het goed is ook een patch uit is.. zie bv.

http://groups.google.nl/g...ing.google.com%26rnum%3D1

Verwijderd

Heeft iemand deze patches toevallig?

Ik kan niet in mijn console komen na de installatie...

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dan wil ik hem ook graag hebben, heb hetzelfde probleem.

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Is gewoon te downen bij McAfee? www.nai.com

http://www.mcafeesecurity...oads/updates/hotfixes.asp
http://download.nai.com/p...ches/ePO/v3.0/EPO3002.Zip
http://download.nai.com/p...ches/ePO/v3.0/EPO3024.ZIP

verkeerde patches :P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:15 ]

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Misschien rare vraag, maar ik heb geen EPO 3 geinstalleerd? de handleiding zegt dat ik dit wel moet hebben. Kan ik het niet anders oplossen?

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Ik heb ook geen EPO 3 geinstalleerd..

Is dit wel verplicht dan?

Verwijderd

Nee ik zit gewoon de verkeerde patches te linken sorry chaoot in hart en nieren..

Hoe dan ook, die groupshield patches zijn ook gewoon bij McAfee te downen :P

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik ben aan het zoeken, maar het is daar echt een doolhof... Weet je toevallig op welke keywords je gezocht hebt?

Lama, the magic word is RPCServ

[ Voor 14% gewijzigd door Bas op 12-07-2004 13:50 ]

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

EPO is dus niet verplicht. NAI zegt dat je voor de small business beter protectpilot kunt gebruiken.
Wat betreft de groupshield 6 van de cd af in mijn total virus defense pakket: Deze werkt niet. Dus van de site Groupshield 6 SP1 gedownd.
Nu start groupshield in iedere geval wel op.
Maar nu krijg je de bekende store 100% etc etc.
Ff verder patchen dus.

Ter aanvulling voor mensen die in dit topic komen:

Naar de download section gaan op de NAI site en je grant number invullen en hopla u kunt downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 10:25 ]

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik dacht dat ik de juiste patch gevonden had, maar blijkbaar toch niet. Kan iemand mij het juiste artikel nummer vertellen?

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Heb jij onderstaand probleem met GS nog opgelost gekregen?
Drag0nsden schreef op 14 april 2004 @ 15:12 onder andere:

Bovendien werkt bij mijn GS de schedule functie helemaal niet. Of je nou een scan of update of een report probeert te schulen, staat bij "next run" "unknown"
Als je dan op run now klikt krijg je: "Failed to start the running task"

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:40 . Reden: Teveel gekwoot ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 17:53
Tip: Gebruik gewoon groupshield 5.2.1. Werkt super stabiel.

Ik heb 6.0 bij al mijn klanten al verwijderd, en de servers werken nu een stuk stabieler.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Draai op mijn werk en op een testomgeving zonder problemen 6.0 SP1. Na het installeren van de patch, ga naar nai.com en ga naar downloads, vul je grandnumber in en download de laatste versie van GroupShield 6, dan kies je sp1 en vervolgens ben je van die rpcserv meldingen verlost :)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Rolfie schreef op 03 augustus 2004 @ 13:42:
Tip: Gebruik gewoon groupshield 5.2.1. Werkt super stabiel.

Ik heb 6.0 bij al mijn klanten al verwijderd, en de servers werken nu een stuk stabieler.
Tip: gebruik iets anders dan NAI software ;}

In mijn ogen klopt er iets niet wanneer je een versie terug moet gaan vanwege stabiliteits problemen, dat laat gewoon zien hoe goed zij hun software testen. Daarbij komt ook nog eens dat 6 niet eens gloednieuw is en toch al redelijk door ontwikkeld zou moeten zijn...

Wij zijn gestopt met NAI omdat ze niet binnen 2 maanden een patch konden leveren voor de epo agent (tooltje van 200kb), die een heel cluster op hing.

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Beetje onzinnige tip. Sorry dat ik het zeg.

Waarom? Elke software heeft wel eens problemen. Ik geef helemaal toe dat het slordig is van NAI, maar het zij zo. Ik zou bijvoorbeeld niet weg kunnen van NAI, gewoon omdat het een corporate standard is wereldwijd. Anderen hebben gewoon niet het budget om een compleet nieuwe suite aan te schaffen, en ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in die hele teringzooi van verschillende prodicten...

Die EPO grappen (100% CPU usage door Framework service?) zijn relatief goed op te lossen door - wanneer het euvel zich voordoet - ff een zooi ini files op de client te slopen, en daarna de service opnieuw te starten. Weg probleem!

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Firefox kun jij mij vertellen dan welke ini files je moet slopen want ik heb nu 2 weken een case lopen voor GS 6 bij NAI en heb een MER rapport naar hun gestuurd.
Maar nog niks gehoord over de oplossing.

Het vreemde is zelfs dat in een total virus defense pakket geen eens EPO zit.
Terwijl daar het probleem zit.

Om de zoveel tijd moet ik naPrdMgr.exe killen.

En teruggaan naar 5 is geen optie want ik heb 6 gekocht en die moet gaan werken gewoon.

Wat wel zo is is dat mijn keus door dit voorval ernstig word beinvloed zeker omdat ik nu symantec vloeiend op de zaak heb draaien. (geen omkijken naar bijna) dus zal ik in volgende projecten geen mcafee aanraden.

Of ze moeten heel snel met een oplssing komen.

Maar terug naar het punt waar het om gaat:

Wat is de oplossing?

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Even voor er dingen in de war lopen... Dat verhaal over de ini files is iets om het issue van Abom te tackelen, en was geen directe reactie op het Groupshield verhaal.

Bij de Framework service (Letwel, dit is een onderdeel van de epo agent, NIET groupshield) gaat het om de inibestanden in de C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Network Associates\Common Framework\Task folder. Wanneer de framework service hangt kun je de inhoud van deze directory legen.

naPrdMgr.exe is een andere service waar ik nog geen directe oplossing voor heb gevonden. Dit ding speelt zowel bij GroupShield als bij SecurityShield (ISA server) op. Deze draaien bij ons momenteel in een test omgeving waar EPO niet gebruikt kan worden. Ze zijn dus met de hand geinstalleerd. Ik heb nog niet gevonden of dit op een vergelijkbare manier getackeld kan worden.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet heel diep in gedoken ben...

Zelf was ik altijd meer onder de indruk van Symantec, gewoon vanwege de managability die het heel lang voor had op de rest. EPO is daar een goeie inhaal slag van NAI voor. Alleen die definities lopen mij te veel achter. Bij high profile virus situaties is Network Associates gewoon sneller (Trend Micro trouwens helemaal... als ik het zelf voor het kiezen had was dat het geworden.)

Ik heb links en rechts het idee gekregen dat de laatste versie (6.0SP1) het probleem wel zou tackelen.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1