Toon posts:

Asus TUV4X (heeft 4x agp functie maar "wil niet" aan?)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
specs: [mijn 2de systeem]

Asus TUV4X S370 moederbord
Celeron 1a FCPGA 1000@1360Mhz (10x136) (1,500v)
2x256mb SDram, Viking Cas 2,5 geheugen
Geforce 4mx440 64mb DDR agp 4x
[OS] raampjes XP pro

Dit bord heeft een 4x agp pro slot dat absoluut niet op agp 4x wil werken. Deze is ook backwards compatible op 4x agp met gewone agp kaarten. In de bios staat deze functie wel aan. Eveneens zegt sisoft sandra ook dat het bord maar 2x agp ondersteunt.

Ook de testen van 3dmark zijn om te huilen. 3dmark03 haalt 136 en 2001 2972 punten. Op een slot 1 bord met agp 2x zijn de scores hoger. (309 en 4752)

De nieuwste Via 4in1 drivers zijn geinstalleerd en de bios is geflashed met de nieuwste bios versie (helaas was er maar 1) en ook de nieuwste nvidia drivers.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 20:26 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30
Een geforce 4 mx is nou ook niet bepaald een kaart waarmee je hoge prestaties haalt in 3dmark03. Volgens is trouwens het verschil tussen AGP2x en AGP4x in de praktijk niet erg groot. Waarschijnlijk ligt het probleem dus elders.

Catch a smile out there!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat lijkt verrekt op het systeem waar ik nu achter zit...

TUV4X, Celly 1000A, WinXPPro.

Hier een Matrox G450 als AGP kaart. En ik kan je verzekeren dat de TUV4X AGP 2.0 (dus 4x) compliant is, hij draait hier met 4x, met sidebanding aan maar fast writes uit.

1) Kan het niet zijn dat je gewoon Sandra verkeerd uitleest (AGP 2.0 of 1/2 multiplier is perfect normaal voor een AGP 4x slot in een systeem met +-133MHz FSB)
2) Imho zal het verschil AGP 2x/4x zo goed als irrelevant zijn. Je noemt slechte scores in 3DMark03, die op een Slot1 bord (welke?!) beter zouden zijn. Heb je hier ook in echte apps last van :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

volgens mij staat de 4X idd niet zomaar in de naam.
Als je je systeem OCéd, en je hebt een iets ouder asus bordje dan heb je kans dat hij niet meer op 4X wil lopen.
Ik had een tijd terug een cusl2-c met PIII 866 (133mhz)...
Als mijn FSB boven de 143mhz kwam, kon ik max agp2X draaien.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 05 maart 2004 @ 04:26:
Dat lijkt verrekt op het systeem waar ik nu achter zit...

TUV4X, Celly 1000A, WinXPPro.

Hier een Matrox G450 als AGP kaart. En ik kan je verzekeren dat de TUV4X AGP 2.0 (dus 4x) compliant is, hij draait hier met 4x, met sidebanding aan maar fast writes uit.

1) Kan het niet zijn dat je gewoon Sandra verkeerd uitleest (AGP 2.0 of 1/2 multiplier is perfect normaal voor een AGP 4x slot in een systeem met +-133MHz FSB)
2) Imho zal het verschil AGP 2x/4x zo goed als irrelevant zijn. Je noemt slechte scores in 3DMark03, die op een Slot1 bord (welke?!) beter zouden zijn. Heb je hier ook in echte apps last van :?
Volgens Sandra wordt Fast writes niet ondersteund, ook niet met mijn Asus Geforce 2 GTS videokaart. Fast Writes wel maar ik kan dat niet aan of uit zetten in het bios.

Dat andere bord is een Asus P2B-F rev 1.03 Waarom dat zo hoog scoorde kwam waarschijnlijk doordat het systeem op 133Mhz liep en de agp bus dus ook veel te snel.

Hier 2 plaatjes van het systeem waar ik nu op draai.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hellsgate/agpa.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hellsgate/agpb.JPG

Hij zegt dat hij ook op agp 2x loopt terwijl de bios staat ingesteld op 4x

Geen agp 4 x, geen fast writes, de bios heeft daar geen setting voor en geen sidebanding!

Waar ligt dit nu aan? :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 22:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) ik herhaal mijn vraag: heb je hier ook last van? Sandra en 3Dmark zijn nou niet bepaald applicatieprogrammata...

2) zie de opmerking van Jan-us- probeer die FSB eens naar 133MHz te verlagen, dan zit je AGP op exact 66MHz en kan het goed zijn dat dan wel 4x mogelijk wordt

3) welk BIOS versie draai je? Ik zit hier met een oude 1003 BIOS (onder het mom van if it ain't broke, don't fix it... :P )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 05 maart 2004 @ 23:00:
1) ik herhaal mijn vraag: heb je hier ook last van? Sandra en 3Dmark zijn nou niet bepaald applicatieprogrammata...

2) zie de opmerking van Jan-us- probeer die FSB eens naar 133MHz te verlagen, dan zit je AGP op exact 66MHz en kan het goed zijn dat dan wel 4x mogelijk wordt

3) welk BIOS versie draai je? Ik zit hier met een oude 1003 BIOS (onder het mom van if it ain't broke, don't fix it... :P )
1)... Ja, bij sommige spellen merk je het als er veel grafische bewegingen komen, dan stottert hij even. Dit had ik niet bij de Asus P2B-F games (battlefield 1942, nfs-u)

2) De fsb loopt op 133 maar het antwoort blijft hetzelfde. Alle programma's geven 2x agp aan. 3dmark01-03, sandra. Probleem met snelheid blijft bestaan.

3)1006-02 beta

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
RivaTuner is voor jou het antwoord. Je start het programma op, naast ForceWare/Detonator detected klik je op 't pijltje. Dan het eerste icoontje (system settings) en daar naar het tab Compatibility. Vervolgens bij de bovenste optie 'n vinkje, reboot, en voila, AGP4x.

Heb dit zelf ook gehad, met hetzelfde plankje...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 01:41:
[...]

1)... Ja, bij sommige spellen merk je het als er veel grafische bewegingen komen, dan stottert hij even. Dit had ik niet bij de Asus P2B-F games (battlefield 1942, nfs-u)
Ehm... op de P2B-F draaide het zeker niet op 4x, dat is een BX chipset die max 1.0 (2x) ondersteunt. Het verschil zit'm dus in de AGP die nu op/rond 66MHz draait maar op de BX plank op 88.7MHz draaide.

Als je dat terug wilt (en blijkbaar trok die AGP kaart het), dan moet je dus de AGP divider van 1/2 naar 2/3 zetten. Dat heeft dus niets maar dan ook niets met AGP 2x/4x te maken :z
2) De fsb loopt op 133 maar het antwoort blijft hetzelfde. Alle programma's geven 2x agp aan. 3dmark01-03, sandra. Probleem met snelheid blijft bestaan.

3)1006-02 beta
Ach, zie opmerkingen over Rivatuner hieronder, maar ik denk toch echt dat dit geen steek met AGP 2x/4x te maken heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 07 maart 2004 @ 15:07:
[...]

Ehm... op de P2B-F draaide het zeker niet op 4x, dat is een BX chipset die max 1.0 (2x) ondersteunt. Het verschil zit'm dus in de AGP die nu op/rond 66MHz draait maar op de BX plank op 88.7MHz draaide.
Dat andere bord is een Asus P2B-F rev 1.03 Waarom dat zo hoog scoorde kwam waarschijnlijk doordat het systeem op 133Mhz liep en de agp bus dus ook veel te snel.

Had ik al eerder gepost! :Z

En dat dat bord niet op 4x draait weet ik ook wel :Z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 15:40 ]

Verwijderd

Ik haqd de asys TUSL2-c en die had ook gewoon 4keer AGP maar waneer ik hem overclokte tot een busnelheid van 149mhz dan wilt die ook alleen maar agp 2x.

Heb je al een bios update geprobeerd voor je moederbord ?

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Ik heb ook de TUV4X en heb ook dit probleem.
In de bios staat 4x maar hij draait gewoon op 2x
Heb een Geforce 2 GTS 32MB DDR trouwens.
Maar ik heb net de manier gebruikt met rivatuner en ik ga zo ff testen of het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
MysteryTweaker schreef op 07 maart 2004 @ 16:01:
Ik heb ook de TUV4X en heb ook dit probleem.
In de bios staat 4x maar hij draait gewoon op 2x
Heb een Geforce 2 GTS 32MB DDR trouwens.
Maar ik heb net de manier gebruikt met rivatuner en ik ga zo ff testen of het werkt!
Nope, werkt niet. Er staat ook bij dat het voor socket 7 bordjes is met de mvp3 en 4 chipset van Via.

Scores bleven bij mij het zelfde. Ook heb ik de videokaart overgelokt en dat deed wel wat.

standaard core@200 ram@334
met de core@210 en ram@341 scoorde ik wel 15 punten meer met 3dmark2001 :Z niet boeiend dus.

ps: ik heb dezelfde videokaart van Asus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 16:13 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Ik verwacht toch dat bij je Asus TU moederbord iets niet goed zit want ik haal met mijn slot-1 celeron 7667 3d marks 2001 (soms meer op een zonnige dag)

AGP x2
Celeron

Heb je al een nieuwe windows install geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door BovenHond op 07-03-2004 17:41 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 15:39:
[...]

Had ik al eerder gepost! :Z

En dat dat bord niet op 4x draait weet ik ook wel :Z
Dus wat wil je zeggen met die vergelijking met de P2B-F in dat geval :?

Het heeft een ander chipset (die bekend staat een stuk sneller te zijn dan de Via 694T chipset van de TUV4X), draait op andere snelheden etc. etc.
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Nope, werkt niet. Er staat ook bij dat het voor socket 7 bordjes is met de mvp3 en 4 chipset van Via.

Scores bleven bij mij het zelfde. Ook heb ik de videokaart overgelokt en dat deed wel wat.

standaard core@200 ram@334
met de core@210 en ram@341 scoorde ik wel 15 punten meer met 3dmark2001 :Z niet boeiend dus.

ps: ik heb dezelfde videokaart van Asus
Kom op, met een attitude van :Z :Z :Z overal kom je er ook niet. Je zit hier herhaaldelijk appels met peren te vergelijken, je komt niet met een harde cijfer in een echte app en je loopt mensen die je proberen te helpen af te zeiken. Dan niet hoor :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.