[adaware] Weet niet wat te doen.

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb zojuist een scan gedaan op de pc van mijn broertje, welke volstaat met spyware, waarvan ik nu de resultaten op het scherm heb.

Nu staat er onderaan het scherm een blauw register-logootje met de naam Windows.

Wat mag ik van deze screenshot verwijderen en wat niet?

de rest naar onderen zijn allemaal tracking cookies en wat folders die weg kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.onderstal/adaware.jpg

alvast bedankt voor de snelle reactie

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Als Adaware het spyware vindt, waarom zou je het laten staan dan? ;)
Ik zou het iig wegdoen :)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
Dat is een uniek id nummer van windows media player, waarmee je computer herkend kan worden op basis van dat nummer. (bij het afspelen van streaming media bijvoorbeeld). Deze optie kan je ook in windows media player zelf uitzetten. Kan geen kwaad in ieder geval als je het weggooid

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Gooi dingen weg waarvan je weet dat je ze niet nodig hebt, zoals Alexa, Cydoor, VX2.BetterInternet, SaveNow, TopSearch, SpeedBar en dat soort namen.

Zou je ook even rechtsonderin op 'Show logfile' willen drukken, en kijken of de resultaten van de scan daar in staan? Zo ja, plak die even hier, want je plaatje is met een halve MB wat aan de grote kant, en laat bij lange na niet alle spyware zien.
Als alles dan in gewone tekst staat is dat wat makkelijker voor iedereen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 03-03-2004 20:10 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
en de rest kan ik ook zonder meer wegdoen?

ik gebruik Bearshare als P2P programma

[ Voor 34% gewijzigd door freddyathlon op 03-03-2004 20:09 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Het wordt herkent als spyware, dus tenzij je er iets tussen ziet staan dat je wilt houden gewoon wegdonderen. D'r is natuurlijk maar één manier om er achter te komen: gewoon proberen ;)

Overigens hoort dit topic in Beveiliging & Virussen, daar gaat 'ie dus bij deze alsnog naar toe :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rafe schreef op 03 maart 2004 @ 20:20:
'r is natuurlijk maar één manier om er achter te komen: gewoon proberen ;)
Herstel: gebruik zelf de GoTsearch en Google om te kijken wat wat doet en of er rare bijwerkingen zijn ;)

Maar ik zie niets dat nu gevaarlijk lijkt om te verwijderen.

Geef trouwens dat tekstlog even --> zoekt ook makkelijker. En check de spyware verwijder howto in de FAQ van Software Algemeen :)

edit:
Mike Jarod schreef op 03 maart 2004 @ 20:27:
offtopic:
wil jij een tekstlog van 223 spyware items door gaan lezen :X ik zou lekker alles wegdonderen. doet je app het niet meer dan gewoon herinstalleren + je weet meteen dat er spyware in zit
Hmm, dat getal had ik even gemist :X
Maat ik neem aan dat het meeste cookies zijn -> die kunnen hoe dan ook weg. Scheelt weer :P

223 regels hier posten is ook niet echt aan te raden :D

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2004 20:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
wil jij een tekstlog van 223 spyware items door gaan lezen :X ik zou lekker alles wegdonderen. doet je app het niet meer dan gewoon herinstalleren + je weet meteen dat er spyware in zit

edit: idd zullen ook een zooi cookies zijn :)

Ontopic: TS, na verwijderen raad ik je aan ook even met HijackThis te kijken of er iets achter gebleven is. AAW is een prima programma maar vindt lang niet alles :) Voor info hoe dat werkt zie de spyware howto in de SA faq.

[ Voor 44% gewijzigd door Mike Jarod op 03-03-2004 20:33 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

offtopic:
Doe gelijk een virusscan, als er zo veel spywarerotzooi op staat zullen er ook wel virussen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 03-03-2004 20:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1