Lenzen en filters voor Finepix S602z

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Howdi,

Ik ben aan het rondkijken voor lenzen en filters voor de Fuji Finepix S602z. Echter ik kom er heel weinig info over tegen. In het boekje wordt gesproken over de tussenring AR-FX9, de teleconverter TL-FX9 en de groothoekconverter WL-FX9.

Nu zijn de bovengenoemde productcodes van Fuji. Deze zijn aan de zeer prijzige kant. Wellicht zijn ze kwalitatief wel goed.

Weet iemand andere merken die kwalitatief net zo goed zijn als deze, en die een beetje schappelijkere prijs hebben als die van Fuji?

Ik heb inmiddels al wel naar het merk Raynox gekeken. Die heeft ook lenzen voor dit toestel, echter zijn ook nog flink prijzig. (overigens wel beter dan die van Fuji, qua prijs.. qua kwaliteit weet ik niet).

Ik ben op zoek naar:
De tussenring, een teleconverter en een polarisatiefilter

Heeft iemand dit toestel ook en heeft hier reeds ervaring mee? Goede tips zijn welkom....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

voor het pol filter kun je bv ook een hama filter nemen. Dit merk heeft trouwens ook een wide- en teleconvertor, die een stuk voordeliger zullen zijn :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
beetje een amatuervraagje hoor :P

maar is het dan ook mogenlijk om en een polarisatie filter een bijvoorbeeld een groothoek tegelijk te gebruiken. Ik zou namelijk niet weten hoe dat zou moeten met die ring die ik heb voor de 6900 (standaard fuji lens-ring)

Verwijderd

In dit topic staan een aantal leuke dingen:

Het Fuji digicam topic

Ik ben hier ook zelf een tijdje naar op zoek geweest, maar had op dat moment het geld niet, dus is het even blijven liggen.

Er zijn verschillende converters die je kan gebruiken, en je zit ook niet vast aan de Fuji lenzen. Veel gebruikte lenzen zijn van Raynox, of, en deze wilde ik zelf kopen, de WCON 0.6 (dacht ik) en TCON 1.7 van Olympus.

Eens kijken, ik zag toen een leuk setje op www.d95.nl:

http://www.d95.nl/Digitaa...oires/fujiaccessoires.htm

Ik wilde die Olympus set van 300 euro kopen. Is dus de wide, de tele en de converter.

Er zijn verschillende sets mogelijk, en daarnaast is d95 niet duur (was met die lenzen het goodkoopst op dat moment, was toen ook 300 euro). Ze hebben zo te zien alleen Fuji's eigen stuff, en de Olympus lenzen. Let er wel op dat alle lenzen voor een Fuji 4900 en 6900 ook op de S602Z passen, en waarschijnlijk ook op de twee opvolgers daarvan (waar ik trouwens niet weg van ben, als ik de reviews zo lees)

Voor vragen over gebruik (tegelijk filter en lens gebruiken etc) zou je ze eens kunnen mailen of op de Olympus site kijken (of Fujj als je toch een andere lens wilt). Er zijn ook reviews van lenzen te vinden, in dat geval moet je even googlen. De Olympus lenzen hadden vrij weinig last van chromatic abberation (paarse randjes), vandaar dat ik die wilde en nog steeds wil hebben.

Succes :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 22:35 ]

Verwijderd

Hoi,

Via de website van www.bugeyedigital.com kom je wat prijzen en merken te weten.

Ze hebben een Polorizer Filter kit voor $49,95 http://www.bugeyedigital....x001-camera_acc-fuji.html

Ze hebben een Telephoto lens 8x voor $188,95
http://www.bugeyedigital.com/product_main/ckc-cvlx8.html

Misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Als je bereid bent een kapitaal aan shipping te betalen wel, ja. We hebben in Nederland genoeg foto webshops...

www.konijnenberg.nl
www.budgetfoto.nl
www.d95.nl

Kijk ook eens in de pricewatch op t.net, veel winkels die digicams verkopen doen ook aan accessoires. En natuurlijk de winkels met "foto" in de naam :)

• -W0kk3L-
beetje een amatuervraagje hoor

maar is het dan ook mogenlijk om en een polarisatie filter een bijvoorbeeld een groothoek tegelijk te gebruiken. Ik zou namelijk niet weten hoe dat zou moeten met die ring die ik heb voor de 6900 (standaard fuji lens-ring)
Dat kan jah. Vanmiddag stond ik bij de fotograaf, en die had een polar-filtertje dat je op je adapterring kon schroeven. Op dat filter zat aan beide kanten schroefdraad, dus je kon je lens er zo weer achterop schroeven. Het resultaat qua kwaliteit weet ik helaas niet...

• -W0kk3L-
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:49:
Als je bereid bent een kapitaal aan shipping te betalen wel, ja. We hebben in Nederland genoeg foto webshops...

www.konijnenberg.nl
www.budgetfoto.nl
www.d95.nl

Kijk ook eens in de pricewatch op t.net, veel winkels die digicams verkopen doen ook aan accessoires. En natuurlijk de winkels met "foto" in de naam :)
De eerste is helaas een dead-link, maar die andere 2 zijn verrekte handig... thnx!

Verwijderd

konijnenberg = www.koopdigitaal.nl

ik heb daar ook mijn s602Z gehaald.

Ik heb 2ehands op marktplaats een Raynox 1,85x teleconvertor op de kop weten te tikken (staan ook op konijnenberg site). Deze wordt verkocht inclusief adapterring. En ik heb laatst voor 25 € een hama circ pol filter gekocht, erg blij mee. Gewoon bij de combi in de buurt.

Verwijderd

Ik heb laatst een Raynox DCR720 via konijnenberg gekocht (0.72x groothoek) en ik moet zeggen dat de kwaliteit perfect is ben er zeer tevreden over.

Edit: ik heb een Fuji S5000.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 10:13 ]

• -W0kk3L-
Opgezetfan, zou je eens 2 fotootjes willen posten met die lens? Ik ben even benieuwd naar de kwaliteit. (eentje zonder en eentje met lens).

Ik ga vanmiddag iig even een Raynox PLP-690 setje halen. Polarfiltertje, beschermfilter en adapterring in een... ook bij konijnenberg.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:52
Kun je ook wat foto's laten zien als je dat setje hebt gekocht. Ik ben namelijk ook geinteresseerd in dat setje.
Pagina: 1