[Exchange 5.5] E-mail recoveren uit logfiles?

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Door een zwaar lompe fout van mij zette ik vandaag ipv de exchange public folders de exchange public messagestore van gister terug :X

Dit betekent dus dat er 100 man een dag aan e-mails mist (sinds 23:30 gister)

Gelukkig is er 50 MB aan logfiles. Is er iemand die een geautomatiseerde methode weet om zoveel mogelijk e-mails weer terug te halen uit deze logfiles?

(anders wordt het namelijk old-skool knippen / plakken of een php scriptje schrijven :S )

Stop uploading passwords to Github!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

De logfiles zijn geen logfiles waar je exact de data in ziet staan. Dit zijn 'pages' van 5mb zoals de info ook in de priv.edb staan. In dit TechNet artikel staat goed uitgelegd hoe om te gaan met situaties als deze.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• SchizoDuckie
Arno schreef op 03 maart 2004 @ 19:58:
De logfiles zijn geen logfiles waar je exact de data in ziet staan. Dit zijn 'pages' van 5mb zoals de info ook in de priv.edb staan. In dit TechNet artikel staat goed uitgelegd hoe om te gaan met situaties als deze.
Klopt. die heb ik in een aparte dir gezet, en deze bewaard voordat de information store service weer gestart is.

Als ik het geod begrijp kan ik dus met EDBUTIL /r nog een hoop terughalen?

• Arno

Arno

PF5A

Een hoop niet, maar als jij je logfiles in de juiste dir heb staan (zoals het in de registry staat), dan zou je met edbutil wel e.e.a. moeten kunnen revcoveren.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• SchizoDuckie
Arno schreef op 03 maart 2004 @ 20:08:
Een hoop niet, maar als jij je logfiles in de juiste dir heb staan (zoals het in de registry staat), dan zou je met edbutil wel e.e.a. moeten kunnen revcoveren.
je bent een held \o/ :*

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Papa Eend schreef op 03 maart 2004 @ 20:09:
[...]
je bent een held \o/ :*
Ik zou niet te vroeg juichen, kan best zijn dan exchange weinig met die logfiles doet, omdat die vindt dat die data allang 'geflushed' is..

• Arno

Arno

PF5A

Bedankt mijn baas maar, die betaalt mijn opleidingen :P
Maarten.O schreef op 03 maart 2004 @ 20:12:
Ik zou niet te vroeg juichen, kan best zijn dan exchange weinig met die logfiles doet, omdat die vindt dat die data allang 'geflushed' is..
Wel dus, aangezien de DB bijhoudt welke pages nog niet gecommit zijn.

Jeremy Clarkson

• SchizoDuckie
Wel dus, aangezien de DB bijhoudt welke pages nog niet gecommit zijn.
Inderdaad... MAAR daar hangt een hele grote maar aan kom ik dus vanochtend net achter...

Als rotating transactions aan staan, dan is het überhaupt nietmogelijk om deze tools te gebruiken, dan heb je grote kans dat je je db helemaaal om zeep helpt...

Gelukkig is niet bij iedereen alle mail weg, dus hij heeft op de een of andere manier wel íets automagisch gerecoverd, en zijn er maar 2 of 3 mensen die echt iets missen, maar ook dit is inmiddels al zowat opgelost.

Toch hou ik me nog steeds aanbevolen als iemand een tooltje heeft om de transaction logs uit te lezen... het ziet er namelijk naar uit dat nergens op het hele internet zon tooltje te vinden is..

Verwijderd

circulair logging moet uitstaan. Nadeel is dat dan alle logs blijven staan. Maar als je deze op een goede manier backupped worden ze na de backup geflushed. op die manier hoef je dus geen mail te verliezen. (zorg wel dat je virusscanner niet per ongeluk logs can deleten!!)
Pagina: 1