Toon posts:

pda applicatie of terminal service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb met vb6 een applicatie gemaakt voor een pc. Deze applicatie maakt gebruik van een access database (mbv ADO) en bestaat uit diverse activex dll's (COM).

Nu wil ik een deel van de functionaliteit ook laten terugkomen op een pocket pc. Deze pocket pc is dan middels wlan in mijn netwerk aanwezig en heeft toegang tot dezelfde database.

Wat raden jullie mij aan:

1. Een applicatie schrijven voor de pocketpc welke middels de wlan connectie maakt met de database. (Kan ik dan mijn activex.dll bestanden wel hergebruiken of moet ik die ook nieuw maken??). Hoe zit het met de snelheid en betrouwbaarheid van deze connectie indien deze even buiten bereik is?
Welke omgeving kan ik dan het beste gebruiken vs.net ??

2. De applicatie beschikbaar maken met behulp van ms terminal services. Hier heb ik al mee getest en dit werkt, alleen de schermen moet ik dan iets kleiner maken.
Kan ik dit dan ook draaien op een andere win versie dan een server versie. Ik moet wel met meerdere +- 3 systemen (1pc en 2pocketpc's) kunnen werken. Met de serverversie w2k adv server kan dit maar is duur.

3. Andere opties ook welkom
Heb zelf al zitten denken aan een intranet applicatie.

Voor mij is optie 2 het eenvoudigste te realiseren. Omdat de applicatie al in een netwerk kan werken. Gewoon .exe sharen is voldoende. Maar het aanschaffen van een win server edititie is gewoon zeer kostbaar.

Iedere reactie welkom

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je zou een nieuw applicatie kunnen ontwikkelen die de bestaande DLL's gebruikt. Wij hebben een aantal .Net applicaties op een PocketPC platform geschreven en het is echt heel eenvoudig. Je kunt dus zelfs de bestaande dll's blijven gebruiken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe installeer ik die dll dan op de pocket pc?