Asus A7V8X-X nieuw geeft geen krimp

Pagina: 1
Acties:

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Net een asus A7V8X-X bord met nieuwe amd 2600+ CPU en 300W voeding in een 2 jaar oude Compac kast gebouwd, verder geen jumper settings aangepast want dat hoefde de vorige keer ook niet op het asusbord want die werkte meteen..

Alles netjes terug geschroefd en zet het aan -> alleen het groene lichtje op het asus bord gaat aan.

De aan/uit knop geeft geen totaal reactie, er gebeurt verder dus helemaal niets...

Ik vermoed dat de Compac ATX kast een beveiliging tegen 3rd party Hardware heeft ingebouwd m.a.w. dat de power on knop bedrading alleen met een bord van Compac zelf gaat werken, een van de gaatjes in de plug v/d on/off knop-bedrading moest ook gedeblokkeerd worden om het aan te kunnen sluiten... en op het oude bord van de compac ontbreekt er ook 1 pinnetje op het bord waar de aan/uit knop aansluit....

Het eerste lijkt me dus een andere ATX kast te proberen..

Heeft iemand nog iets soortgelijks meegemaakt met een A-merk ATX kast ?

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:00
lijkt mij een beetje vaag, een kast, dat zijn 3 stekkertjes ofzo....

[ Voor 75% gewijzigd door Stijnd op 03-03-2004 20:43 ]

Verwijderd

fU_fITA schreef op 03 maart 2004 @ 19:15:
Net een asus A7V8X-X bord met nieuwe amd 2600+ CPU en 300W voeding in een 2 jaar oude Compac kast gebouwd, verder geen jumper settings aangepast want dat hoefde de vorige keer ook niet op het asusbord want die werkte meteen..

Alles netjes terug geschroefd en zet het aan -> alleen het groene lichtje op het asus bord gaat aan.

De aan/uit knop geeft geen totaal reactie, er gebeurt verder dus helemaal niets...

Ik vermoed dat de Compac ATX kast een beveiliging tegen 3rd party Hardware heeft ingebouwd m.a.w. dat de power on knop bedrading alleen met een bord van Compac zelf gaat werken, een van de gaatjes in de plug v/d on/off knop-bedrading moest ook gedeblokkeerd worden om het aan te kunnen sluiten... en op het oude bord van de compac ontbreekt er ook 1 pinnetje op het bord waar de aan/uit knop aansluit....

Het eerste lijkt me dus een andere ATX kast te proberen..

Heeft iemand nog iets soortgelijks meegemaakt met een A-merk ATX kast ?
Maak eens heel kort een sluiting tussen de twee pinnetjes van de power-on schakelaar op het moederbord (schroevendraaiertje ofzo). Zonder knop moet het namelijk ook gewoon werken. (Een ATX-powerknop is eigenlijk niet meer dan een veredeld pulsdrukkertje.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 20:50 ]

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 12:43
je kan ook gewoon zelf een klein drukschakelaartje inbouwen en dan de draden netjes solderen ofzo :?

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
dank voor de reacties, hier is een link waar is te zien is welke pin ontbreekt op het vorige bord, op de net gescande layout van het nieuwe ASUS bord....

Dat pinnetje stond ook geblokkeerd op de plug, die kon worden gedeblokkeerd..maar dat hielp dus niet.

Tussen welke pinnen zou je een sluiting moeten maken om het systeem aan te zetten ?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:27
tussen de PWR en de Ground rechts daarvan

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Muchos gratias mensen, kep de bios zojuist bereikt..

Typisch amerikaans A-merk allure om non standaard onderdelen in het systeem te verwerken om de concurentie een hak te zetten...

Nu dit alles zien te vertalen in wat handig soldeerwerk om die originele on/off witch weer aan de praat te krijgen... ik heb geneens een soldeer-bout

Pagina: 1