[amd] pc start niet door

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
ik heb hier een amd thunderbird 1000 mhz liggen
met 1x 256 mb en 1x 128 mb sd-ram op 133 mhz
een ati rage agp videokaart
300 watt qtec voeding
wd200 20 gb harde schijf
cd writer van philips (12x)
dvd rom

de pc wilde op een gegeven moment niet meer starten. ik had toen de condensatoren gecheckt en die waren gebartsen (bovenkanten waren gesprongen). Dus ik heb toen gelijk een nieuw moederbord gehaald, asus a7a266. Ik heb daarin alles overgeplaatst, maar nog steeds doet hij het niet. Ik heb toen alles opnieuw getest, voeding, videokaart, geheugen, cdwriter en dvdrom weggelaten, andere harde schijf geprobeerd maar nog steeds niks.

alles draait, geluid komt van de voeding en fans van processor en harddisk draait ook alleen hij wil niet verder. beeld blijft zwart. op een andere monitor geprobeerd (ook tft) maar dat helpt ook niet.

ik ben ten einde raad...

Verwijderd

Staat het moederbord in "jumperfree" modus? check je manual voor de juiste instellingen.

Je hebt grote kans dat je cpu defect is.

Dit was (is niet meer) een groot probleem met de oudere medion pc's. Medion heeft tijden moederborden van msi gebruikt met slechte kwaliteit condensatoren.

Kheb er al een stuk of 6 moeten repareren, vandaar :)

succes.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 21:45:
Staat het moederbord in "jumperfree" modus? check je manual voor de juiste instellingen.

Je hebt grote kans dat je cpu defect is.

Dit was (is niet meer) een groot probleem met de oudere medion pc's. Medion heeft tijden moederborden van msi gebruikt met slechte kwaliteit condensatoren.

Kheb er al een stuk of 6 moeten repareren, vandaar :)

succes.
Ik kan nergens in dit topic vinden dat de gebarsten condensatoren ook daadwerkelijk op een MSI zaten. Verder: Wat hebben de oudere Medion PC's hiermee te maken. Ik kan ook wel andere merken noemen die MSI gebruiken.

20*350ZO45°

• jozy
ehm ik heb het tog helemaal nooit over een medion pc gehad. Het gaat over een zelfgebouwde pc. En ja ik heb hem op jumperfree modus gehad, maar dat baatte niet. Ook heb ik een ander athlon processor geprobeerd in mijn nieuwe mobo, maar die heeft hij nu ook gesloopt. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen en ben bang dat hij nog meer gaat slopen.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zo kaal mogelijk heb je dus al geprobeerd.
Plaats de processor nog eens opnieuw voor de zekerheid, baat dit niet, probeer eens een CMOS Reset.
Weet je zeker dat de voeding nog goed is?
Het zou eventueel ook kunnen dat je nieuwe moederbord DOA is. Kijk eens of deze het doet met een andere socket A processor
Mag dit niet baten, dan is je processor naar de eeuwige jachtvelden.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• jozy
ik heb een andere voeding geprobeerd, ik kwam niet verder dan alleen een zwarte scherm. Daarna had ik maar een andere processor geprobeerd, maar hij maakte van een werkende processor een kapotte :S. Ik ga er in ieder geval vanuit dat mijn processor al naar de eeuwige velden is, maar wil niet nog meer andere processoren naar die ongewilde velden sturen. Ik heb die hele topic van "help mijn pc wil ni starten" door gewerkt, maar echt nix mocht baten. Ik ben geneigd als tweaker zijnde naar een pc shop te gaan en dat breekt mijn hart. Please help!!

Verwijderd

Kan het niet liggen aan een brakke videokaart. Bij mijn onde K6 II 333 Mhz had ik ook een dergelijk prbleem, na de gheugentest werd het scherm zwart en dat bleef zwart. Allen onderdelen los getest en niets gevonden, toen de onderdelen een voor een in een ander systeempje geschroefd, en bij de videokaart kwam de aap uit de mouw. Overleden (ik vermoed een kapot baantje in de print ofzo)

Misschien dat je nog een videokaartje heb liggen om te proberen ??

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Kapotte videokaart zou een beep-error geven. Als je niets hoort aan beeps maar je fans draaien wel is hoogstwaarschijnlijk je proc naar de maan idd

Naar een pc-shop gaan is weliswaar een beetje jammer, maar op het moment dat je echt procs aan het opblazen bent tijdens het testen, dan heb je toch *echt* liever dat het hun procs zijn dan jouw procs :)

[ Voor 42% gewijzigd door _fool op 04-03-2004 10:41 ]

specs

Verwijderd

als je pc uit gaat dan heb je je koeler er niet goed opzitten, dat heb ik ook gehad. Wanneer je koeler geen goed contact maakt merkt je moederbord dat en zo gauw hij de HDD's aan gaat spreken (was bij mij iig) schakelt hij uit. Wanneer je dat bij een andere cpu ook hebt geprobeerd zul je een harde bios reset moeten doen (batterij eruit dus voor een half uur ofzow).

suc6 ermee iig

• jozy
bios batterijtje had ik al geprobeerd, ik heb ook andere videokaarten geprobeerd. Werkt allemaal niet. Uit wanhoop heb ik hem maar naar een pc-shop gebracht. Beter dat zij wat spullen slopen dan dat ik nog meer van mijn eigen spullen ga slopen. Mijn pc valt niet uit ofzo, ik krijg niets anders dan zwart beeld
Pagina: 1