Toon posts:

[ASP]Recordset.move en getrows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn access db bevat een paar duizend records, getrows werkt op zich goed maar het is wat overdone om alle records in een array te dumpen als je er maar 30 per pagina wilt laten zien.

wat ik me afvroeg, is of je eerst een recordset.move [startrecord] kan doen en daarna de getrows(30) er op los kan laten. Dit zou enorm in performance kunnen schelen.

Uiteraard heb ik dit geprobeerd maar er komen nu maar 30 records terug, dus als het startrecord > 30 ligt dan krijg ik niets.

staat getrows los van de .move ?

Ik ben zelf geen fan van de movenext methode. Wat is de ideale manier op een paging voor veel records te creeeren ?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 13:28
mja

als ik in google zoek zie ik zelf genoeg resultaten klik

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ik weet niet uiteindelijk voordeliger is. De array oplossing is gekozen omdat een array lichter zou zijn dan het open houden van de recordset. Daarnaast heeft 4guys ooit een oplossing gepost om met behulp van een SP records tijdelijk in een andere tabel te zetten, zodat je daadwerkelijk maar 30 records krijgt. Vervolgens (ga je naar de volgende 30) dan zet hij inderdaad de volgende 30 in deze tijdelijke tabel.

Maar aangezien je met acces werkt zijn SP's niet echt een oplossing. Mocht je het toch willen lezen, hier de link:
- http://www.4guysfromrolla.com/webtech/062899-1.shtml

Oh ja, en de andere link voor het "normale" paging gedrag:
- http://www.asp101.com/samples/db_paging.asp?page=

Zo moet je er toch uit kunnen komen? In het laatste voorbeeld gebruiken ze ter referentie de paging van een zoekmachine. Dan moeten jouw paar 1000 records toch geen probleem zijn... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Even stomme vraag, maar waarom niet gewoon met paging?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBurn schreef op 03 maart 2004 @ 21:42:
Even stomme vraag, maar waarom niet gewoon met paging?
Ik had me nog niet echt bezig gehouden met ADO paging.

Maar goed, ik heb het nu dus daarmee wel opgelost.

De records gooi ik nu nog steeds in een array maar dan alleen diegene die uit de recordset komen. Werkt erg goed en snel. Scheelt ook een hoop stuk code met het bijhouden van de bladzijdes :9

Verwijderd

En scheelt ook een hoop! geheugen op je webserver 8)7