[@home] mail ivm filesharing...paradox?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 11:20
Ik weet niet of het woord paradox helemaal correct gekozen is, maar ik heb (zoals velen voor mij, merkte ik in de search) onderstaand bericht gekregen van @Home
Geachte heer, mevrouw,

Motion Picture Association (MPA) heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MPA inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet. Indien dit zo is verzoeken wij u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MPA (MPAA@copyright.org). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MPA doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MPA, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

We hopen dat we u hiermee voldoende geinformeerd hebben.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse
Zal wel met mn DC++ share te maken hebben (100% films), mn FTP (waar die bestanden ook staan) is puur voor eigen gebruik en alleen voor mijzelf toegankelijk. Waarschijnlijk gaat het zelfs om één specifieke film of zo.

Alleen wat ik nu zo grappig vindt:

wie maakt er de hele dag reclame voor kabel met als belangrijkste unique sellingpoint het downloaden van films en muziek |:(

Goed, het gaat natuurlijk om het aanbieden ervan, maar ik vind het eigenlijk wel een beetje zot. Vroeg me al af of @home daar uberhaupt wel reclame mee mag maken.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
paradox -> Hoax

Vergelijkbare mailjes worden idd door @home verstuurd als je de mailheader bekijkt kun je het pas zeker weten geloof ik.

[ Voor 83% gewijzigd door Maverick op 03-03-2004 19:06 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Stefke
Nou dat lijkt me niet, paradox is meer iets van een tegenstrijdigheid. Hoax is een onwaar verhaal, dat is het volgens mij niet ;) Alhoewel ik denk dat ik voorlopig met het sharen van een paar films niet zo veel risico loop.

De paradox zou zijn dat @home mij waarschuwt dat ik illegaal bezig ben terwijl ze zelf voor kabel adverteren met het downloaden van films en muziek

Waar zie je die header ook weer.

[ Voor 54% gewijzigd door Stefke op 03-03-2004 19:08 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45

DkF

Al mogen ze die reclame maken, dat wil nog niet zeggen dat jij die films aan mag bieden...
Staat ook uitgebreid in de voorwaarden gok ik zo... ;)

• Stefke
vast

Verwijderd

Reken er maar op dat het een legitiem mailtje is.

Oplossing, geen films(mp3s) delen via p2p programmas.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

de reclame gaat over het downloaden van bestanden.

Omdat niemand controleert wat iedereen aan het downloaden is, kan je lekker downloaden en boeit het @home ook niet of het legaal of illegaal is.

Het punt is, en daarom heb je dat mailtje.
Is dat jij illegaal allerlei films aan het uploaden bent, en zij waarschuwen jou zodat je nu nog kan stoppen voordat je een rechtzaak aan je broekt krijgt.

• Stefke
Met @home films uploaden? Heb je dat wel eens geprobeerd? Ik begin er niet aan. (Goed ze staan - stonden - wel in mn DC share, maar daar haalt toch nooit iemand iets vandaan met die waardeloze upload)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 03-03-2004 19:15 ]

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Soort gelijke email kreeg ik ook.
Geachte heer, mevrouw,

MediaSentry Inc. heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MediaSentry inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet. Indien dit zo is verzoeken wij u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MediaSentry (copyright@mediasentry.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MediaSentry doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MediaSentry, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse
Volgens mij gaat het ook om je share bij dc, ik gebruikte zelf ook alleen dc++

Pana 5j

Verwijderd

Laatst kreeg ik een mail van de FBI (!) dat ik illegale software op de PC met het ip xxx had staan.

Maar dit kan helemaal niet want die PC (staat in de huiskamer) wordt enkel gebruikt om te surfen, er staan niet eens P2P Programma`s op! Zelfs de Windows versie is legaal B)

Nu hoorde ik van iemand dat zulke mails vaker worden verstuurd door mensen die dit grappig vinden, maar ik weet niet of dit waar is?

In ieder geval, dat mailtje kregen we vorige maand en er stond in dat de FBI de zaak in behandeling zal nemen, adres gegevens e.d. stonden er allemaal bij.

Verwijderd

ik vind dit een beetje raar hoor , we zijn hier al vanaf het begin lid van @home ( al JAREN ) en we hebben nog nooit last gehad van zoiets terwijl ik altijd mp3's en kleine programma's deel op Kazaa Lite, Dc++ en op Mirc. Dus ik ben hier echt niet bang voor , zal wel zo'n leuke grappemaker zijn

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:31:
Laatst kreeg ik een mail van de FBI (!) dat ik illegale software op de PC met het ip xxx had staan.

Maar dit kan helemaal niet want die PC (staat in de huiskamer) wordt enkel gebruikt om te surfen, er staan niet eens P2P Programma`s op! Zelfs de Windows versie is legaal B)

Nu hoorde ik van iemand dat zulke mails vaker worden verstuurd door mensen die dit grappig vinden, maar ik weet niet of dit waar is?

In ieder geval, dat mailtje kregen we vorige maand en er stond in dat de FBI de zaak in behandeling zal nemen, adres gegevens e.d. stonden er allemaal bij.
Dit wordt ik toch zo zat. De FBI heeft absoluut helemaal niet het kleinste beetje te zeggen hier. Net als de RIAA. Die mailtjes zijn dus bij voorbaat nep. En al waren ze echt, wat wilden ze doen hier? Ik ben niet bang voor ze.

Bovendien, dat je die pc aan het ip herkent zou betekenen dat het een private ip is. Dat kunnen hun helemaal niet weten, dus het is gewoon een slecht grap (door iemand die goed gegokt heeft)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

Wil iedereen eventjes uit de gordijnen komen en please kijken in de header van het betreffende mailtje :?

Er worden zovaak nepmails verzonden. :Z

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Stefke
Ik hang niet in de gordijnen hoor. BLijf DC gewoon gebruiken.

Hoe bekijk je de header ook weer?

• Mike Jarod
  • Niet online
stefijn schreef op 03 maart 2004 @ 20:54:
Ik hang niet in de gordijnen hoor. BLijf DC gewoon gebruiken.

Hoe bekijk je de header ook weer?
In OE -> eigenschappen van de mail -> details -> bron van bericht -> evt hier pasten maar wel even jouw adres wegstrippen :)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
@home stuurt vaak dit soort berichten door zonder de waarheid te controleren. Zo kan het dus gebeuren dan je zo'n melding krijgt. En als je een mailjte van de FBI krijgt, dan hadden ze allang een inval gedaan.(die nemen het niet zo nou met regels).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Stefke
Lijkt mij wel authentiek?
Return-Path: <abuse@home.nl>
Received: from mx2.home.nl ([213.51.128.145]) by mail6-sh.home.nl
(InterMail vM.5.01.06.05 201-253-122-130-105-20030824) with ESMTP
id <20040303130751.ZTOE18804.mail6-sh.home.nl@mx2.home.nl>;
Wed, 3 Mar 2004 14:07:51 +0100
Received: from mx.corp.home.nl ([213.51.131.67]:48457 helo=dnsmx2.corp.home.nl)
by mx2.home.nl with esmtp (Exim 4.20)
id 1AyW6L-0007We-26; Wed, 03 Mar 2004 14:07:53 +0100
Received: from kana.corp.home.nl ([212.120.65.178]:4506)
by dnsmx2.corp.home.nl with smtp (Exim 4.20)
id 1AyXyM-0007Qq-KQ; Wed, 03 Mar 2004 16:07:46 +0100
Date: Wed, 03 Mar 2004 14:07:46 +0100
Subject: Bericht van @home.
From: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl>
Reply-To: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset = "us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: KANA Response 7.0.1.127
Message-Id: <E1AyXyM-0007Qq-KQ@dnsmx2.corp.home.nl>
Bcc:
X-AtHome-MailScanner-SpamCheck: not spam (whitelisted),
SpamAssassin (score=-4.9, vereist 5, BAYES_00 -4.90)
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik ben hier ook geen expert in, maar als ik het goed heb is 212.120.65.178 het ip om te checken. Ripe zegt dat het een @home adres is.

Kortom lijkt niet fake.

Ik zou even rustig aan doen met warez etc.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leest er nou niemand de brief?

@Home zegt alleen dat mocht de instantie gerechtelijke stappen ondernemen dan wordt jij verantwoordelijk gesteld. @Home interesseert het werkelijk geen hol wat jij doet.
Wees blij dat ze je informeren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
De mailjtes zijn wel heel wat vriendelijker geworden, eerst was het dit?

Geachte heer, mevrouw,

Universal Studio's heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te
stellen van het feit dat vanaf uw computer inbreuk wordt gemaakt op het
(eigendoms)recht van Universal Studio's. Het gaat hier om distributie
van illegaal filmmateriaal via het internet. In overeenstemming met
NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend verzoeken om uw
identiteit aan Universal Studio's bekend te maken danwel domicilie te
kiezen bij een advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u
aanhangig gemaakt kan worden. Indien u verzuimt aan dit verzoek te
voldoen, zullen wij u volledig aansprakelijk houden voor de eventuele
procedure die Universal Studio's tegen @Home aanspant met als doel de
identiteit van u bekend te maken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 03 maart 2004 @ 21:15:
Ik ben hier ook geen expert in, maar als ik het goed heb is 212.120.65.178 het ip om te checken. Ripe zegt dat het een @home adres is.

Kortom lijkt niet fake.

Ik zou even rustig aan doen met warez etc.
Iirc is/was dit een hoax.
@TS
Waarom mail je abuse niet terug vragend om confirmatie of dit echt is, of een hoax. :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:31:

Tsja, je stuurt wat mailtjes met vrienden, die halen het IP nummer eruit. Je kletst wat met vrienden via MSN, verstuurd wat bestanden. Vrienden achterhalen op die manier de IP van je computer in het eventuele thuis netwerk (vanaf MSN 6).

Bovendien, wat heeft de FBI hier in Nederlands te zoeken? Denk dat ze zich wel met andere zaken bezighouden dan met die sullige copyright zaken.

@ TS, het mailtje is wel afkomstig van een @Home verbinding. Maar ofdat het ook daadwerkelijk vanaf @Home zelf afkomstig is? Ik vermoed van wel, maar meer zekerheid dan dat kan ik ook niet geven. Wat let je om er een reply op te sturen of ook naar de abuse afdeling een mailtje te sturen? En ja, als je dit soort dingen shared, loop je zowiezo risico... Buitenlandse bedrijven kunnen misschien ook het nederlandse rechtensysteem aanspreken zodat er een rechtzaak aangespannen word.. Er word gelukkig eerst een "waarschuwingsmailtje" naar je verzonden in plaats van dat er meteen actie ondernomen word.

Sterkte ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

had gisteren ook een zo'n zelfde email gehad van @home.
ben vandaag gelijk gaan bellen en idd. de mail komt van @home
ze zeiden tegen mijn dat ze verplicht zijn om zo'n melding door te sturen naar de des betrefende ip adres. :(
maar ze doen er zelf niks mee het is eigenlijk om zichzelf in te dekken ivm. als de mpaa stappen onderneemt. }:O
wat je verder met je share doet moet je zelf weten maar die gast zei tegen mijn
(off the record) als je de films die nog niet of net in de bioscoop draaien uit je shared folder haalt schilt dat een heel stuk want over het algemeen zoeken ze op die namen. :'(
en de films die al lang op dvd\video te krijgen zijn doen ze niet zo moeilijk over.
maar als je bijv. stuck on you of colt mountain of kill bil shared dan vraag je er in principe om.
je zult de eerste zijn die aangeklaagt word maar ze kunnen het niet uitsluiten bij @home.
kortom het blijft je eigen risico als je films shared
(dat kreeg ik te horen toen ik essent belde ivm. de zelfde mail). :'( :?

• Stefke
Ik heb ook het idee dat het door bepaalde films komt. Vorig jaar was het op DC++ zelfs zo erg dat als je LOTR 2 in je share had staan dat je op sommige hubs gebanned werd, omdat daar erg actief op werd gewerkt door die associaties.

Verwijderd

Ik heb er ook een ontvangen.. joy..

En nee het is geen hoax, het komt hier vandaan:

inetnum: 212.120.64.0 - 212.120.66.159
netname: ATHOME-BENELUX-CORPORATE-ENVIRONMENT-1
descr: @Home Benelux Corporate Office block
country: NL

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 23:22 ]

Verwijderd

Gewoon helemaal niks meer sharen in publieke p2p programma's, of in ieder geval geen hele films. Ze monitoren van alles. En van @home is het idd gewoon een naaistreek...
Brein vond die reclames ook niet leuk, ik weet niet of die reclames inmiddels verdwenen zijn, ik hoop van wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 16:08 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 16:07:
Gewoon helemaal niks meer sharen in publieke p2p programma's. En van @home is het idd gewoon een naaistreek...
Euh?

Sinds wanneer is het een naaistreek als je iemand attendeert op het feit dat hij illegaal bezig is?

Trouwens, in een andere discussie (weet niet precies welke meer) werd gemeld dat @Home verplicht is om dit soort berichten door te zenden aan de betreffende abonnee.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op 05 maart 2004 @ 16:09:
[...]

Euh?

Sinds wanneer is het een naaistreek als je iemand attendeert op het feit dat hij illegaal bezig is?

Trouwens, in een andere discussie (weet niet precies welke meer) werd gemeld dat @Home verplicht is om dit soort berichten door te zenden aan de betreffende abonnee.
Sinds ze uitgebreid reclame maken om films te downloaden. Ze zijn misschien verplicht die dingen door te sturen, maar maak dan geen propaganda voor dat soort praktijken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 16:16:
[...]

Sinds ze uitgebreid reclame maken om films te downloaden.
Ja, maar geen illegale films, waar dus copyright op rust...
Ze zijn misschien verplicht die dingen door te sturen, maar maak dan geen propaganda voor dat soort praktijken.
Dat doen ze ook niet, ze maken geen propaganda, ze sturen zoals gezegd alleen door...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op 05 maart 2004 @ 16:23:
[...]

Ja, maar geen illegale films, waar dus copyright op rust...
Strikt genomen heb je gelijk, maar toch vind ik het een naaistreek :7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Heb net ook zo'n mailtje uit mn mailbox mogen hengelen. Heb al maanden 24/7 een donkey draaien, maar sinds dinsdag had ik LOTR: ROTK in mn incoming dir staan, had nog niet de moeite genomen om dat ding een beetje leger te maken (stond nu echt gewoon 20GB aan films en progsels in :X)

Gewoon naar een andere directory gemoved en bestanden dichtgegooid in donkey, die gasten hebben eerst nix meer te klagen over mij :P

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:51
k heb zelf ook zn mailtje gehad.. met een ftp-server..

wat heb ik gedaan, k heb 2 weken gestopt, toen met een andere naam en poort weer vrolijk over het net gegaan..

als je zn mailtje krijgt moet je nergens bang van worden, maar even rustig aan doen, en niet je pc wagenswijd openzetten.. maar k weet niet of het met dat programma anders kan.. ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:07
Ik heb ook zo'n mailtje gehad, alleen staat er onderaan:
ps. de reden dat u uw adres niet in het "to" veld ziet staan komt omdat we die bericht aan meerdere mensen tegelijk hebben verstuurd;

En mijn adres staat dus niet in het mailtje.
Moet ik dat nou serieus gaan nemen of niet :?

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
smerik schreef op 23 maart 2004 @ 18:47:
Ik heb ook zo'n mailtje gehad, alleen staat er onderaan:
ps. de reden dat u uw adres niet in het "to" veld ziet staan komt omdat we die bericht aan meerdere mensen tegelijk hebben verstuurd;

En mijn adres staat dus niet in het mailtje.
Moet ik dat nou serieus gaan nemen of niet :?
Als je de headers van een emailtje niet bekijkt moet je sowieso belangrijke emails niet serieus nemen.
Je zult vast niet de enige zijn die warez zit te sharen, waarom zou het niet kunnen?

In ieder geval vind ik dit erg netjes van @home. Ze doen wat ze moeten doen, en geven aan dat het ze zal jeuken wat de gebruiker zelf doet :+.

🌞🍃

Pagina: 1