Goedendag, ik heb hier op het forum al een aantal dingen over mijn probleem gevonden, maar geen 1 die mijn probleem oplost, dus pls help me...
Het probleem is het volgende:
Ik heb een 8192/1024 lijn van demon BabyXl, deze wil ik nu gaan delen met de compu van mijn vriendin. Nu had ik gelezen dat je dan je modem in moet stellen als router. Dit heb ik dus gedaan volgens de website van http://www.zyxel.nl/p650/z009.html .
Ik krijg netjes een nieuw IP op beide compu's, volgens the statistic in de router/modem zie ik dat ik verbinding heb met internet. Router neemt ook internet IP over. Kan pingen naar lokale adressen en internetadressen.
Bij de security optie heb ook de opties om te kunne surfen, ftp en mail aangezet.
MAAR ik kan maar met 1 pc op internet, zo gauw als de 2e ook op het net wil gaat de 1e eraf. En daarna gaan ze er beide af.
Wie heeft dit probleem ook gehad en kan mij wat tips geven.
Als je me je mail adres geeft kan ik een powerpoint file sturen met een aantal dia's met de instellingen van de router.
Bij standaard instellingen heb ik de volgende gegevens gevonden
Ip 212.238......
Subnetmasker 255.255.254.0
Standaard Gateway 212.238....
DHCP servers 212.238.194....
DNS servers 194.159.73.137
194.159.73.136
Met deze setting heb ik dus wel internet, maar kan ik er maar 1 op het netwerk aansluiten
Moet ik een aantal van deze settings ook invullen op mijn router?
Als je me je mail adres geeft kan ik een powerpoint file sturen met een aantal dia's met de instellingen van de router.
Om de bestanden te ontvangen mail dan naar Ray@raymondgaasbeek.demon.nl
Met vriendelijk dank .
Ray
Oh ja, ben redelijk nieuw op het gebied van netwerken.
Het probleem is het volgende:
Ik heb een 8192/1024 lijn van demon BabyXl, deze wil ik nu gaan delen met de compu van mijn vriendin. Nu had ik gelezen dat je dan je modem in moet stellen als router. Dit heb ik dus gedaan volgens de website van http://www.zyxel.nl/p650/z009.html .
Ik krijg netjes een nieuw IP op beide compu's, volgens the statistic in de router/modem zie ik dat ik verbinding heb met internet. Router neemt ook internet IP over. Kan pingen naar lokale adressen en internetadressen.
Bij de security optie heb ook de opties om te kunne surfen, ftp en mail aangezet.
MAAR ik kan maar met 1 pc op internet, zo gauw als de 2e ook op het net wil gaat de 1e eraf. En daarna gaan ze er beide af.
Bij standaard instellingen heb ik de volgende gegevens gevonden
Ip 212.238......
Subnetmasker 255.255.254.0
Standaard Gateway 212.238....
DHCP servers 212.238.194....
DNS servers 194.159.73.137
194.159.73.136
Met deze setting heb ik dus wel internet, maar kan ik er maar 1 op het netwerk aansluiten
Moet ik een aantal van deze settings ook invullen op mijn router?
Om de bestanden te ontvangen mail dan naar Ray@raymondgaasbeek.demon.nl
Met vriendelijk dank .
Ray
Oh ja, ben redelijk nieuw op het gebied van netwerken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 18:49 ]