Beste Tweakers...het is een beetje een vage titel misschien (sorry daarvoor) 
Ik heb een probleem. Ik ben bezig een site voor mezelf te maken en daarbij maak ik gebruik van css. Op de pagina staan een header (relative, 20 px van links boven en rechts). Dit werkt gewoon goed. Ik heb ook een soort menu aan de linkerkant. Die is absolute, en dat werkt ook goed. Nu ligt het probleem bij de content-div. Want die is ook relative, maar hij wil niet 20 pixel van rechts staan. Wel van links en boven, maar hij gaat uit beeld aan de rechterkant.
Nu heb ik zoveel tutorials gelezen, en als ik zo kijk naar m'n code, dan zou hij toch gewoon moeten werken? Als jullie even mee zouden willen kijken
en hier het .css-bestandje
Dit is wat eruit wordt gepoept door IE6 onder XP
Klik
In de .middle-class staat toch right:20px; Dat is volgens W3Schools correct. Ik heb width:auto; geprobeerd met en zonder right:20px; maar dat hielp ook al niet.
Zou iemand me aub willen/kunnen helpen? Sorry als het iets supersimpels is, maar ik doe mijn best met lezen van tutorials en leren
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een probleem. Ik ben bezig een site voor mezelf te maken en daarbij maak ik gebruik van css. Op de pagina staan een header (relative, 20 px van links boven en rechts). Dit werkt gewoon goed. Ik heb ook een soort menu aan de linkerkant. Die is absolute, en dat werkt ook goed. Nu ligt het probleem bij de content-div. Want die is ook relative, maar hij wil niet 20 pixel van rechts staan. Wel van links en boven, maar hij gaat uit beeld aan de rechterkant.
Nu heb ik zoveel tutorials gelezen, en als ik zo kijk naar m'n code, dan zou hij toch gewoon moeten werken? Als jullie even mee zouden willen kijken
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Mijn Gitaar stekkie</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="test.css"/> </head> <body> <div id="header"></div> <div id="left"> dit is een test </div> <div class="middle"> dit is een test </div> </body> </html> |
en hier het .css-bestandje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| body {
margin:20px 20px 20px 20px;
background-color:#99AAAA;
background-image:url("btgrdk.gif");
background-position: left bottom;
background-repeat:repeat-x;
}
#header {
position:relative;
left:0px;
top:0px;
padding:10px;
height:60px;
background-image:url("1pixel.jpg");
background-repeat:repeat-x;
border:1px solid black;
}
#left {
position:absolute;
top:100px;
left:20px;
width:150px;
background-color:#659FD3;
}
.middle {
position:relative;
top:20px;
right:20px;
left:170px;
min-width:120px;
background-color:#659FD3;
} |
Dit is wat eruit wordt gepoept door IE6 onder XP
Klik
In de .middle-class staat toch right:20px; Dat is volgens W3Schools correct. Ik heb width:auto; geprobeerd met en zonder right:20px; maar dat hielp ook al niet.
Zou iemand me aub willen/kunnen helpen? Sorry als het iets supersimpels is, maar ik doe mijn best met lezen van tutorials en leren
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door Oguz286 op 03-03-2004 18:34 ]