Toon posts:

Ik heb minimaal 10Mb Upload nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik een berdijfje oprichten dat iets met internet gaat doen (wat precies kan ik nog niet zeggen voordar er iemand mee van door gaat en een octrooi erop aanvragen is een europa nog niet mogelijk :( ).

Omdat heel veel mensen bestanden van onze server nodig hebben moet ik een enorme upload hebben van ongeveer 10Mbit per seconce. Ik woon in Oisterwijk. We heben hier kabel (maar dat is 3x niets) en ADSL beschikbaar. Helaas geen fiber, dat was een makkelijke oplossing geweest. Ik heb een provider opgebeld of je de snelheden van up en down om kunt draaien maar hun gaven een vaag antwoordt en dat ze niet bereid waren dat te doen.

Hebben jullie ideeen? Ik kan natuurlijk 10 ADSL lijntjes pakken maar dan heb ik een helehoop Download waar ik voor moet betalen waar ik niets aan heb.

Ohja, Co-locatie wil ik niet omdat ik meteen bij mn server wil kunnen en tevens heb je daar een data limiet. Bij sommige providers heb je geen datalimiet, zelfs geen Fair Use Policy. Er staat nadrukkelijk vermeld dat je alles mag benutten (zoals de provider Eweka, www.eweka.nl)

Dank alvast voor alle ideeen.

Groetjes, Koen.

Verwijderd

Ik heb een provider opgebeld of je de snelheden van up en down om kunt draaien maar hun gaven een vaag antwoordt en dat ze niet bereid waren dat te doen.
Eh? Alles goed? Het is theoretisch niet mogelijk ;)

Ennuh, 10mb/sec.. flinke site/bedrijf ga je draaien :) Enige oplossing is colo of een huurlijn laten graven naar je huis toe :Y)
Ohja, Co-locatie wil ik niet omdat ik meteen bij mn server wil kunnen en tevens heb je daar een data limiet.
Je zorgt ervoor dat die server stable is en je duwt em in zo'n rack.. Niks aan de hand ;) En je pakt een 100mb/sec flatfee lijn en het probleem met het datalimiet is ook weer opgelost...

/me vraagt zich toch echt af of TS wel wat heeft nagedacht?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 18:31 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:48

n00bs

Het is weer Zomer!

5 ISDN30 lijnen nemen met loadsharing... gaat je veel geld kosten :)

Je kan nog informeren naar Epacity maar denk niet dat dit kan op jouw locatie

[ Voor 38% gewijzigd door n00bs op 03-03-2004 18:31 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hoeveel verwacht je te gaan verdienen? Je kunt wel een dikke pijp naar je huis laten leggen, maar dat kost ontzettend veel geld (aanleg kost duizenden euro's, omdat ze meestal ook echt de kabel nog voor je in moeten graven en maandkosten beginnne meestal ook eens bij vele honderden euro's per maand). Wat je wilt kan dus niet, tenzij je er ERG VEEL geld voor over hebt. Je zult dus wel voor colocatie MOETEN kiezen, of besluit te verhuizen, da's het (enige) andere alternatief.
Ter indicatie, als je niet te ver ervanaf woont kun je in groningen een 10Mbit (jij zoekt 10Mbyte, ofwel 100Mbit??) op de cityring krijgen voor zo'n 800 euro per maand (aansluitkosten 2000euro ofzo als je binnen 100m van de fysieke ring woont).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:29:
[...]
Eh? Alles goed? Het is theoretisch niet mogelijk ;)

Ennuh, 10mb/sec.. flinke site/bedrijf ga je draaien :) Enige oplossing is colo of een huurlijn laten graven naar je huis toe :Y)
Of verhuizen naar Zweden ofzo.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Ja, als Fiber niet mogelijk is dan heb je weinig keus. Co-locatie lijkt mij de enige betaalbare en serieuze oplossing, je kunt die server toch gewoon bereiken vanaf je pc-tje thuis? Lijkt me stug dat je continue aan je server wil gaan sleutelen (qua hardware dan). En de gok dat je geen datalimiet hebt bij een ADSL verbinding zou ik niet nemen, als je die lijnen echt zwaar vol upload gaan ze toch een keertje klagen lijkt mij zo.

Een voorbeeld:
- 5x een SDSL 2/2mbit(1:4 overboeking) is bij Demon 430x5=2150euro per maand
- 5x een SDSL 2/2mbit(1:20 overboeking) is bij XS4all 259x5=1295euro per maand, beide zijn zo verschikkelijk duur dat je danecht beter kan colocaten.

[ Voor 26% gewijzigd door waslijn op 03-03-2004 18:40 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Bij xs4all zijn wel een aantal zakelijke paketen, geloof niet 10mb/sec maar wel hoge upload snelheden.
zie hier: http://www.xs4all.nl/diensten/access/dsl/ ik geloof dat ze de bandbreedte garanderen ofzo, iets met overboeking

[ Voor 38% gewijzigd door Westereen op 03-03-2004 18:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

800 euro voor die city ring :D.
lol die ring loopt hier voor de deur langs.

Wel een dure grap. is colocatie stukken goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Een fout gemaakt. Minimaal 10Mbit per seconde. Ik heb het al verbeterd.

Gr. Koen.

Verwijderd

damster schreef op 03 maart 2004 @ 18:32:

Of je gaat studeren aan de RuG en je gaat wonen in een van de Selwerd-flats.. Heb je zo een 10mbit lijntje in je kamer :) Nu de datalimiet nog ;)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
LOL, duur kabeltje wordt dat van groningen naar oisterwijk......... ehh........... 10 kabeltjes............ :o :+

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Tip: zoek een hosting company in de VS! Bandbreedte naar de VS is gigantisch, je klanten zullen daar weinig last van hebben. En 't is een heel stuk goedkoper!
Aan huis kan je VERGETEN, tenzij je vette geldpest hebt, maar als dat zo was, zou je het hier niet vragen :)

Verwijderd

RemcoDelft schreef op 03 maart 2004 @ 18:35:
Tip: zoek een hosting company in de VS! Bandbreedte naar de VS is gigantisch, je klanten zullen daar weinig last van hebben. En 't is een heel stuk goedkoper!
Aan huis kan je VERGETEN, tenzij je vette geldpest hebt, maar als dat zo was, zou je het hier niet vragen :)
Wil ie niet.. Hij wil constant z'n servertje willen aaien :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:36:
[...]
Wil ie niet.. Hij wil constant z'n servertje willen aaien :+
Fout! Nog kussen ook en je wil niet weten wat ik allemaal met mn servers doe....

Verwijderd

weet je zeker dat je wel 10mbs wilt? en niet 10megabit?
scheelt vrij veel namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:37:
weet je zeker dat je wel 10mbs wilt? en niet 10megabit?
scheelt vrij veel namelijk :)
Heb ik al aangegeven dat ik 10MegaBit wil. Alleen kan ik het onderwerp niet aanpassen

Gr. Koen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Via bbned kun je ook een SDSL aansluiting bestellen. Snelheid is dan bijvoorbeeld 2Mbit/s upen 2Mbit/s down. Voorbeeld van prijzen (afhankelijk van gewenste overboeking) bijvoorbeeld bij Enternext
5 van deze lijntjes met de juiste load-balancing lossen jouw probleem op.
Totale maandelijkse kosten in de ordegrootte van 1.5 kEuri >:)

offtopic:
Henk007 wordt een beetje misselijk van de patserig posts over snelle universiteitslijntjes die mede van zijn zuurverdiende belastingcentjes gefinancierd zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 03-03-2004 19:08 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoe vaak wil je aan je hardware gaan kloten dat je geen colocatie overweegt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:38:
[...]

Heb ik al aangegeven dat ik 10MegaBit wil. Alleen kan ik het onderwerp niet aanpassen

Gr. Koen.
Hoeft ook niet, daar staat het goed.
Mb = Megabit
MB = MegaByte

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:26:
Er staat nadrukkelijk vermeld dat je alles mag benutten (zoals de provider Eweka, www.eweka.nl)
Advies: begin niet aan deze zogenaamde ISP.

Co-locaten is denk ik de enige oplossing of versatel bijv gaan bellen.

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 03 maart 2004 @ 18:39:
Hoe vaak wil je aan je hardware gaan kloten dat je geen colocatie overweegt?
Opzich is dat niet zo'n probleem. Zal wel mee vallen. Maar vaak heb je bij co-locatie een datalimiet...

Bij ''Thuis'' ADSL niet. Bij sommige zelfs geen Fair Use Policy. Staat duidelijk vermeld dat je mag doen wat je wilt en dat ook server mag draaien.

Wat eigenlik meer mn vraag is: Is het mogelijk (theoretisch) om de upload en download snelheid om te draaien?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38

w0w

Heb je tegen de ISP's ook gezegt dat je 10mb's wil? 10 mbits zou eventueel mogelijk zijn, maar 10mb's kun je wel op je buik schrijven...

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 18:41:
Heb je tegen de ISP's ook gezegt dat je 10mb's wil? 10 mbits zou eventueel mogelijk zijn, maar 10mb's kun je wel op je buik schrijven...
LEZEN IS EEN KUNST

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:42:
[...]

Zoals ik al vermeld heb, heb ik een fout gemaakt. Ik wil 10 Mbit ipc Mbyte...

Verwijderd

Wat eigenlik meer mn vraag is: Is het mogelijk (theoretisch) om de upload en download snelheid om te draaien?
Simpel: nee

• waslijn
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:41:
[...]

Opzich is dat niet zo'n probleem. Zal wel mee vallen. Maar vaak heb je bij co-locatie een datalimiet...

Bij ''Thuis'' ADSL niet. Bij sommige zelfs geen Fair Use Policy. Staat duidelijk vermeld dat je mag doen wat je wilt en dat ook server mag draaien.

Bij thuis adsl heb je bij elke zichzelf respecterende provider minstens een FUP. Datalimietloos ADSL bestaat simpel weg niet, ook al beweren ze graag anders. Dit is echt geen optie als je 10Mb/s wil gaan uploaden. Als je non-stop upload verstook je zoveel bandbreedte dat dit de isp meer geld kost dan hij van je krijgt, vroeg of laat krijg je gezeik en dat wil je niet als je een bedrijfje hebt. Daar komt nog bij dat je bij een thuis ADSL verbinding geen ene garantie hebt dat je voldoende uptime hebt, lijkt me ook niet onbelangrijk.

[ Voor 27% gewijzigd door waslijn op 03-03-2004 18:46 ]

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
[...]
Als jij 8 MBit download hebt, hoeveel upload zou de ISP dan naar jou hebben? Ja, maar dan moet je zelf ISP gaan spelen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

damster schreef op 03 maart 2004 @ 18:32:

offtopic:
Begin ik toch erg benieuwd te worden waar je dan woont, zit hier zelf ook dicht bij de ring (<100m), maar voorlopig nog iets te duur ;) (Korrewegwijk btw).

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Normaal typen ook |:(

Ey!! Macarena \o/

• w0w

w0w

LEZEN IS EEN KUNST
Chill.... ik probeer je alleen maar te helpen ok?
Ik zal mijn vraag nog maar een keer stellen, want waarschijnlijk heb je hem niet goed begrepen;
Heb je, toen je de ISP's hebt gebeld, gevraagd of ze 10mbits, of dat ze 10mb's kunnen leveren? Omdat je eerst hier die fout ook hebt gemaakt, heb je het misschien ook verkeerd door de telefoon gezegd?
Als je 5 adsl lijntjes neemt zit je volgens mij al dik boven de 10mbits.

[ Voor 14% gewijzigd door w0w op 03-03-2004 19:00 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
theoretisch kan een isp de up en down omwisselen, doet er niet 1 (tenzij er genoeg zijn die dit willen.......... of genoeg € op tafel gelegd worden.......

theoretisch kan je een kabel leggen naar de US om zo je 10Mb lijn te kunnen krijgen............ :+

• waslijn
yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 18:46:
[...]

Ik zal mijn vraag nog maar een keer stellen, want waarschijnlijk heb je hem niet goed begrepen;
Heb je, toen je de ISP's hebt gebeld, gevraagd of ze 10mbits, of dat ze 10mb's kunnen leveren? Omdat je eerst hier die fout ook hebt gemaakt, heb je het misschien ook verkeerd door de telefoon gezegd?
Als je 2 adsl lijntjes neemt zit je volgens mij al dik boven de 10mbits, maar misschien dat er iets geregeld kan worden met kpn ofso dat je met 1 lijntje 10mbits krijgt?
De download is max 8mbit de upload is max 1mbit, het gaat nu juist over de upload!

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 03-03-2004 18:51 ]

Verwijderd

yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 18:46:
[...]

Als je 2 adsl lijntjes neemt zit je volgens mij al dik boven de 10mbits, maar misschien dat er iets geregeld kan worden met kpn ofso dat je met 1 lijntje 10mbits krijgt?
Zo wordt het niet echt duidelijker natuurlijk. Het is mij toch wel redelijk duidelijk dat hij gewoon 10 Mb/s wil en geen 10 MB/s.

Ik ken overigens nog geen ADSL-aansluiting met meer dan 1 Mb/s up, dus met 2 gaat het nog niet echt lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm...

Ik woon in Oisterwijk, ligt vlak bij Tilburg.

Wie weet kunnen mensen die wonen waar een fiber verbinding is voor een kleine vergoeding iets voor me betekenen.... Neej sorry das een grapje...

Gr. Koen.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 20:35
bel eens met http://versatel.nl/ :

"Met Corporate Internet krijgt uw bedrijf een directe aansluiting op het glasvezelnetwerk van Versatel met een gegarandeerde snelheid vanaf 2 Mbps. Wanneer u een hogere bandbreedte wenst, kan de capaciteit snel en eenvoudig worden uitgebreid tot maximaal 155 Mbps."

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 09-05 07:24
Thuis ADSL is zo goedkoop omdat ze vrijwel geen uptime garanties bieden. Als professioneel bedrijf lijkt het me zeker als het om zulke flinke snelheden gaat dat dat toch ook erg belangrijk is. Heb je daar al eens over nagedacht?

Zelf denk ik dan ook dat colocation toch het beste is.

[ Voor 12% gewijzigd door Vuurvlieg op 03-03-2004 18:54 ]

• IceStorm

IceStorm

Dan neem je er een zonder limiet (dus gewoon 10 mbit, punt :P).

Weet je wel ZEKER dat je dat nodig hebt, 10 mbit is echt een godsgruwelijke hoeveelheid (een stuk meer dan je zou verwachten somehow ;)).

edit:
Oh mensen, nee zit niet op 'maar ik heb l33te 100 mbit colo's' te wachten ;))

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

Makkelijkste oplossing is verhuizen naar een studentenflat, dan heb je in elk geval een 100Mbit surfnet verbinding :)
Of je moet iemand vinden die daar woont en jouw data wil hosten.
Om hoeveel GB traffic gaat het ongeveer per maand?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 03 maart 2004 @ 18:53:
[...]

Dan neem je er een zonder limiet (dus gewoon 10 mbit, punt :P).

Weet je wel ZEKER dat je dat nodig hebt, 10 mbit is echt een godsgruwelijke hoeveelheid (een stuk meer dan je zou verwachten somehow ;)).

edit:
Oh mensen, nee zit niet op 'maar ik heb l33te 100 mbit colo's' te wachten ;))
Mmm... Wat ik hoop is dat 3 mensen per seconde een bestand kunnen downloaden van 4mb Maar dit is onhaalbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 18:55 ]

• Kippenijzer

Kippenijzer

SiGNe schreef op 03 maart 2004 @ 18:54:
Makkelijkste oplossing is verhuizen naar een studentenflat, dan heb je in elk geval een 100Mbit surfnet verbinding :)
Of je moet iemand vinden die daar woont en jouw data wil hosten.
Om hoeveel GB traffic gaat het ongeveer per maand?
Da's geen optie, want je word zo knoeihard gebanned van het netwerk als je dit soort hoeveelheden gaat lopen uploaden... Dubbeltje op de 1e rang studenten, zucht... Je verdient niets zonder kosten te maken (althans, dat zou zo moeten zijn, omfg 100.000 scriptkiddies die sites bouwen :'( .)

10MBit flatrate in Redbus amsterdam kost <1000/maand bijvoorbeeld

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:55:
Mmm... Wat ik hoop is dat 3 mensen per seconde een bestand kunnen downloaden van 4mb Maar dit is onhaalbaar :)
Ja, al was het maar dat er in Nederland te weinig mensen zijn die uberhaupt 4mb in 1 sec door hun lijn kunnen trekken.

• w0w

w0w

LEZEN IS EEN KUNST
De download is max 8mbit de upload is max 1mbit, het gaat nu juist over de upload!
Zo wordt het niet echt duidelijker natuurlijk. Het is mij toch wel redelijk duidelijk dat hij gewoon 10 Mb/s wil en geen 10 MB/s.
Mensenn.... ik ben niet dyslectisch ofso hoor, en ja ik heb het topic eerst helemaal gelezen! Ik weet dat de TS 10MegaBits p/s UPLOAD wil, en dat bedoel ik ook.
Dat je maar 2 lijntjes nodig hebt, was een typo, dat moest een 5 zijn :) Ze zitten ook zo dicht op elkaar :( :P
Ik ga er maar van uit dat de TS het wel goed heeft gezegd tegen de ISP's, ik trek me nu in ieder geval uit dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door w0w op 03-03-2004 18:59 ]

Verwijderd

Hmm, d8 jij dat bedrijven die colo hebben elke dag aan hun server staan te pielen?
Normaal gesproken gebeurt alles remote.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14

Croga

The Unreasonable Man

Even over de basis van de vraag:

ADSL heeft een technische limiet van 8mbit/s download, 832kbit/s upload. Dit is vastgesteld in het protocol wat gebruikt wordt, en hier kun je dus niets aan veranderen (de providers die 8mbit/1mbit aanbieden kunnen dit doen omdat sommige ADSL modems zich niet helemaal aan de standaarden houden. Daarnaast merkt de gemiddelde gebruiker het verschil tussen 1mbit en 832kbit toch niet)...

Dus het simpele antwoord is: Als je naar Kabel en ADSL kijkt, is het technisch onmogelijk.....

Verwijderd

Ja dat is 96Mbit/s ik denk toch dat dat nog een beetje ver grepen is inderdaad

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld hebt van de prijzen van een 10mbit lijn.
Een 10mbit lijn in een datacentre is altijd goedkoper dan een lijn naar je eigen huis. Vrij normaal ook, iemand moet die kabel naar jouw huis en de benodigde apparatuur daarvoor toch betalen. Dat je met 8mbit prijzen van 60 euro/maand in je hoofd zit is het probleem eigenlijk. Een 10mbit upload connectie is niet te leveren in die prijs klasse. Vooral omdat zo'n connecties meestal gebruikt worden voor continue belasting. Je bent in nl toch gauw 700 euros per maand kwijt aan een 10mbit lijntje in datacentre.

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 09-05 07:24
Hoe staat het met de uptime garantie?

en 10Mbit / sec fulltime is dus wel gewoon 3,4 Terabyte / maand (30 dagen)

Zit je meteen vol aan de 10Mbit / sec full time of denk je dit maximaal nodig te hebben? Ik zou dan toch aanraden om met een minimum te beginnen want groeien is vaak makkelijker ivm kosten/inkomsten dan meteen overkill aanschaffen.

Verder denk ik dat als je thuis adsl neemt voor dit soort dingen dat je niet goed bezig bent als bedrijf, want dit vergt waarschijnlijk wel aardig wat uptime garanties.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Croga schreef op 03 maart 2004 @ 19:02:
ADSL heeft een technische limiet van 8mbit/s download, 832kbit/s upload. Dit is vastgesteld in het protocol wat gebruikt wordt, en hier kun je dus niets aan veranderen .
Klopt.
Maar behalve ADSL kun je over een koperlijn ook S(ymmetric) DSL sturen met grofweg 2Mbit/s up en 2Mbit/s down, zoals in mijn eerste reply is vermeld.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij normaal aDSL is de upload max. 1Mbit bij 8Mbit down, bij sDSL is het volgens mij max. 2/2Mbit (synchroon)

10Mbit is voor (zeker beginnende) bedrijfjes niet te betalen, colocaten is veel goedkoper, als start en per maand.

-edit-
Ja ik weet dat ik traag ben, Henk006 1/2 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 03-03-2004 19:07 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
offtopic:
Ik gok dat we hier praten over een nieuwsserver of een variant hierop :)

Hiervoor moet je bereid zijn om een investering van om en nabij de €45.000 te doen. Dat is een hoop geld. Dat is nog exclusief de ruimte waar het spul allemaal moet staan.

[ Voor 48% gewijzigd door seamus21 op 03-03-2004 19:13 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 22:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel een raad geven. :)
Als je besluit om met Eweka in zee te gaan, raad ik je aan om alle draadjes die over Eweka gaan te lezen en ook het forum van de Eweka Gebruikers Groep, die je kunt vinden op de site van Eweka. Eweka is niet bepaald een fijne provider en dat weet ik jammer genoeg uit ervaring.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Spleasure

Ik hier?

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:34:
[...]
Of je gaat studeren aan de RuG en je gaat wonen in een van de Selwerd-flats.. Heb je zo een 10mbit lijntje in je kamer :) Nu de datalimiet nog ;)
Mwaah, Campus Universiteit Twente: 100 Mbit voor 10 euri per maand

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:41
Ik gok dat we hier praten over een nieuwsserver of een variant hierop
Dat lijkt me niet, want een nieuwsserver trekt veel meer. Als je een server met binaries bedoelt i.i.g. Sowieso is die markt al helemaal voorzien volgens mij :)

[ Voor 39% gewijzigd door eborn op 03-03-2004 19:18 ]

Verwijderd

Zoals al gezegt, Een dikke lijn trekken naar je huis, Kost een vermogen. Parelnet, Zal je echt geen 10 mbit kunnen geven. Omdat zre dat gewoon niet hebben. Ik denk echt dat je beter kunt gaan co-locaten. Als je plannetje echt goed loopt, En je krijgt miljoenen hits + downloads, Dan red je het denk ik niet met 10mbit. Een Datacentre heeft 1000mbit.

just my 2 cents

• Xandrios
  • Laatst online: 15-05 23:11
[...]

Lezen is idd een kunst; het antwoord is al lang gegeven |:(

Dit topic gaat dicht, want:
* Je leest je eigen topic niet
* Je zoekt zelf vrijwel niet (Je zegt dat er niet veel ISP's zijn die unlimited abbo's aanbieden 8)7 )
* Dit topic loopt uit de hand met overdreven / dezelfde soort reacties.

Daarnaast wil ik nog even aanstippen:

* Voor SDSL heb je 1:1 verbindingen nodig, a €750 per stuk.
* Uni netwerk mag je niet gebruiken voor zulk soort projectjes: alleen private webverkeer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.