Toon posts:

waarom voodoo3-2000 beter dan geforce 2mx bij fifa

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een Voodoo3-2000 pci gehad en heb nu een geforce2mx. Ik heb net Fifa2000 en Euro2000 gespeeld en met mijn voodoo3 zag het er tien keer beter uit dan met die geforce.

Ik heb de 3d instellingen goed neergezet, de nieuwste detonator drivers, via drivers etc. Details op zijn hoogst.

Ik heb een tbird900 met 2*128mb 133mhz @cas2

Is dit bij meerdere spellen zo, want eerlijk gezegd baal ik hier een beetje van.

Verwijderd

nee normaliter kicked de geforce 2 mx de living shit uit die v3 2000 , maar misschien is het direct3d ? hiermee wil de MX nog wel eens onderdoen , brakke drivers en zo , geforce's zijn opengl geoptimaliseerd dus zal dat het wel zijn ,weet niet of het alleen minder mooi is of trager ? want minder mooi zou niet echt de bedoeling zijn trager zou in heel erg driver geval kunnen ......... maar ja laten we het houden op superbrakke drivers

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
fout ... in direct3d en opengl zijn de Nvidia chips vaak juist sneller dan de Voodoo chips. De spellen die je bedoelt zijn geoptimaliseerd voor Glide .. das de chip aansturing voor 3DFX chipsets .. en inderdaad ziet dat er heel goed uit .. maar met spellen als Quake3 waar OpenGL in 32 bits kleuren gebruikt wordt is de Voodoo3 toch niet helemaal top .. ik had eerst een Vodoo3 3000 AGP.. liep heel lekker . beter dan TNT/TNT3 .. maar nu heb ik een geforce2 MX en die loopt toch zeker wel beter ..

als je een langzamere processor hebt ( < 600 Mhz) is de Voodoo3 beter aangezien ie minder vna je cpu eist ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
O nee .. Tbird 900 .. ik heb een Tbird 800 en daar loopt die GF2MX tog echt wel loei veel beter dan die voodo kaart ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal met mijn geforce2mx wel 5475 3dmarks :) en daar ziet het er dan ook stukken beter uit dan met de voodoo3 (had geloof ik 2500 met p3-500 toen)

Maar zijn er geen patches ofzo bekend daarvoor?

en weet iemand zo nog meer spellen die ik beter niet kan spelen, omdat de teleurstelling dan te groot zou zijn ;)
andere electonic arts spellen ofzo..

En Unreal Tournament ziet dat er brak uit met die geforce? Ik heb gehoord van wel, maar nog niet geprobeerd en ik heb nu geen tijd om te installeren.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Als je gewoon de auto-update functie van het spel had gebruikt (staat in het startmenu), had je allang gezien dat er een patch is die problemen met bepaalde 3D kaarten oplost :)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen auto-update vinden hoor..
niet in de map, niet op de cd, niet in het startmenu, en niet in het spel.

Het is de orginele versie.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
UT ziet er brak uit op GeForce kaartjes. Vooral omdat 32 bit bijna niet te doen is en in 16 bit alle schaduws(?) vieze korrelige plekkken zijn.

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
effie mijn mening:

athlon T-bird

ik vermoed dat je een via chipset hebt, en je hebt niet de laatste AGP-driver!!

www.via.com.tw

als je dit gedaan hebt zou normaal gezien alles beter moeten gaan!!! als je een geforce 2 MX van hercules hebt, vergeet dan ook je bios van je kaart niet te herflashen met het flash-util dat op hun site staat!! www.hercules.com

en dan zou normaal alles schitterend moeten werken!!

airco

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
BTW en UT ziet re hier helemaal niet brak uit!!! die geforce 2 MX hebben een beke tuning nodig, maar eens ze op scherp staan zijn het wonderkaarten

airco

Verwijderd

ja ok 3dfx is glide , maar het de geforce familie heeft dus echt wel brakkere performance clock for clock als een voodoo3 als het op d3d aankomt , kijk maar eens mx 1024x768x32 in unreal tournament is echt niet soepel , zelfs niet met mem/core op 205

en ik haal dus 5500 3d marks ja

dus ...... gewoon kut met d3d nvidia opengl is wel heel sweet

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ik heb wel de laatste AGP drivers, de detonators en de 4in1 drivers.

Ut ziet er nog steeds klote uit
Fifa2000 en Euro2000 idem

Wie heeft er patches, regeltjes of wat dan ook om deze spellen met enige fatsoenlijkheid te kunnen draaien.
En graag wil ik wat meer titels horen die brak zijn met de geforce, aangzien ik regelmatig games KOOP en het dan dus zonde vind van me geld.

Mijn hardware:
Msi K7tpro 2
Tbird900
256mb 133mhz @cas2
Starforce 817 MSI geforce2mx

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 02:30 schreef RIP-airco het volgende:
Aje een geforce 2 MX van hercules hebt, vergeet dan ook je bios van je kaart niet te herflashen met het flash-util dat op hun site staat
Vraagje : waarom moet ik die BIOS er opnieuw inflashen ? Zit die standaard niet goed dan vanuit de fabriek (wel BIOS versie nr?)?

BTW, UT 800x600x16Bit openGL draait bij mij best aardig, alleen soms 'springt' je poppetje ineens een stukje opzij terwijl je strafed.. (ik ga maar eens een UT update zoeken)

Meer GF2MX tips ? :)

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 01:24 schreef Gert het volgende:
UT ziet er brak uit op GeForce kaartjes. Vooral omdat 32 bit bijna niet te doen is en in 16 bit alle schaduws(?) vieze korrelige plekkken zijn.
wat een onzin

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Zeg donkere man, jij zegt het weer helemaal verkeerd.
Voodoo's beter in d3d dan een geforce:D
Voodoo's roelden altijd omdat ze speciale glide drivers hadden, daarom roelt de voodoo nog un UT maar verder zijn het gewoon brakke kutkaarten.
En sinds wanneer zijn Nvidia kaarten beter geoptimaliseerd voor OpenGL dan voor d3d:?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Dat wil ook graag weten. Wat is het nut als ik een nieuw BIOS in mijn Hercules Geforce2MX
zet?

Flickr

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Standaardversie van Fifa 2000 kan niet omgaan met de G-Force, heb er vaker dingen over gelezen. Bij mij was het ook brak (heb inmiddels Ati). Probleem moet bij Fifa 2001 opgelost zijn.

...en het regent ook nog

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 11:12
Op zondag 17 december 2000 10:45 schreef MadCat het volgende:

BTW, UT 800x600x16Bit openGL draait bij mij best aardig, alleen soms 'springt' je poppetje ineens een stukje opzij terwijl je strafed.. (ik ga maar eens een UT update zoeken)
hehe, dan moet je ergens bij options zijn en DODGING uitzetten.
dan strafed hij wel normaal.
wanneer je het aan hebt staan, springt hij inderdaad opzij, dat is als je 2x snel achter elkaar strafe indrukt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er bij Fifa2001 dus wel goede ondersteuning :?

Ik wil dit spel namelijk gaan kopen en anders vind ik het zonde van mijn geld.

Ik probeer niet eerst een warez of demo versie want dat trekt mijn modem ivm telefoonrekening niet meer

Verwijderd

Fifa 2000 (2001 waarschijnlijk ook) is ontwikkeld voor Glide en dat was voor 2000 heel duidelijk te merken!! TNT2(d3d) tegenover Voodoo3(glide) dan zie je't het best...

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
UT brak in 1024x768 32bit???

Bij mij draait dat perfect (gemiddeld 60fps in Deck 16 II - niet echt een lichte map)

PS: mijn max 3Dmarks score is 5824 >:)
( had m'n clock toen wel op 240 staan met een 15Cm ventilator er nog eens recht bovenop... )

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Topicstarter
Ut is opgelost, ziet er nu best netjes uit.
Ik had 640*480 (automatisch) nu op 1024*768 en 32bit kleur scheelt alweer.

Hoe kan ik het aantal fps zien (zal wel een domme vraag zijn) geld ookm voor quake?

Alleen de fifa's nog he? En of jullie misschien meer spellen weten waar ik mijn geld niet aan moet besteden?
Pagina: 1