WAN niet helemaal lekker, ADSL KPN - Wanadoo-basic

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Oke, zondag lag onze verbinding eruit, wij wanadoo gebeld. Van alles geprobeerd, ze zagen ons niet inbellen, dus ze dachten dat de modem kapot was, dus er werd een nieuwe besteld. Ik kom de volgende dag op school, krijg ik te horen dat er een storing was. Belazerd dus, iig weer die modem der aan gehangen, alles draaide weer. Maar der staat alleen een vraagteken bij de WAN (in Diagnotiscs), maar er is wel verbinding en alles werkt gewoon(ook onze server).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/halblas/gameweek/WAN.jpg
Het gaat hier om een Wanadoo ADSL Basic verbinding via KPN met een Speedtouch 510i Multi-PC Modem via ISDN.

• Boeiend
Is er misschien iemand die een oplossing weet?

Verwijderd

als jij zegt dat alles wel gewoon werkt?
waar moet ik dan een oplosssing voor hebben?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 10:29
Dat vraagteken staat ook bij Connections.

Kan je er niet op klikken? Misschien is het een soort help ofso?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 09:47:
als jij zegt dat alles wel gewoon werkt?
waar moet ik dan een oplosssing voor hebben?
ja pcies.
ik zit nou al een paar minuten naar die screendump te turen maar kan niets vreemd ontdekken.

TS: als je je ip wilt verbergen doe het dan goed. ik kan het zo lezen (met een tft iig). die username zal met filters ook nog wel te doen zijn :)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb ook even bij mijn modem gekeken (Speedtouch 510(i)) en ik heb ook dat vraagteken daar.
Ik mag afkloppen, maar ik heb zelden (eigenlijk nooit) problemen met mijn verbinding.

Wat mij wel opvalt in jou plaatje zijn de errored seconds (deze zijn bij mij 0/0)

[ Voor 20% gewijzigd door _Rayman_ op 06-03-2004 09:57 ]

• Boeiend
Nee, je kan niet klikken op dat vraag teken.
Eerst had ik het niet, dus dat lijkt dan beter, maar hoe weet ik nie.
En dat IP verbergen, ik was het eerst totaal vergeten, en ik heb hier geen tft.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Als ik er aan denk, zal ik maandag op het werk eens kijken wanneer het vraagteken-icoon gebruikt wordt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Het vraagteken verschijnt omdat een ping naar de DNS servers faalt. De diagnostics code probeert te bepalen of de PPP link up is door te pingen naar de DNS servers. In dit geval lukt dat niet en zou het dus kunnen dat de link down is. Echter, als je wat lager kijkt naar de DNS servers die ingesteld zijn, blijkt dat hij een verkeerd IP adres aan het pingen is geweest. Het zou kunnen dat door die storing de modem wat in de war is (maar dat ga ik niet uitzoeken :)).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Boeiend
oke, thanks.
ik laat het gewoon maar ff zou, maar als iemand een oplossing heeft kan die gewoon gepost worden.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 09:47

Cai

Upload gewoon je .ini bestandje van je Adsl cd-rom die je gehad hebt en vul je wachtwoord en gebruikersnaam opnieuw in.

Weet je zeker dat je de instellingen hebt die wanadoo vereist.
Pagina: 1