asus A7N8X-X detecteert geen schijven en cdroms

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:27
Hoi,

ik heb net een asus a7n8x-x moederbord in men systeem gegooid, maar nu wordt door de bios geen 1 harde schijf of cdrom herkent. Ik heb 2 harde schijven en 2 cdrom spelers. Ik heb ze aangesloten met de kabels die ik al had en met de kabels van asus.. beide werkt niet :S. Ook handmatig in de bios werkt niet.. Wie heeft hier een oplossing voor ?

Verwijderd

zitten de kabels er wel goed in ? (rode streep op de ribbon naar de power cable)

verder weinig zinnigs over te zeggen

Verwijderd

dribbel schreef op 03 maart 2004 @ 18:18:
Hoi,

ik heb net een asus a7n8x-x moederbord in men systeem gegooid, maar nu wordt door de bios geen 1 harde schijf of cdrom herkent. Ik heb 2 harde schijven en 2 cdrom spelers. Ik heb ze aangesloten met de kabels die ik al had en met de kabels van asus.. beide werkt niet :S. Ook handmatig in de bios werkt niet.. Wie heeft hier een oplossing voor ?
Welke HD's? Welke CD-ROM/DVD-ROM/CDRW/DVDRW drives? Jumper settings?

Verwijderd

goed aan drukken en op de CD/DVD ROMS zitten ook jumpertjes. deze moet je op de goede stand zetten , het zelfde geld voor je hd.

te laat :x

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 18:25 ]

• dribbel
tja op men vorige board werkte het allemaal perfect.. ik denk dat de jumpertjes ook wel goed staan maar dan moet ik zo ff kijken. Het zijn gewoon 2 maxtor 60 gig schijven en 2 liteon drives (dvd/cdrw). En ze worden dus allevier niet gevonden :S. Ik ga nu alle jumpers en kabels nalopen

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

staan je ide-controllers wel aan in het bios ???

weet iemand nog een leuke signature?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
dribbel schreef op 03 maart 2004 @ 18:27:
tja op men vorige board werkte het allemaal perfect.. ik denk dat de jumpertjes ook wel goed staan maar dan moet ik zo ff kijken. Het zijn gewoon 2 maxtor 60 gig schijven en 2 liteon drives (dvd/cdrw). En ze worden dus allevier niet gevonden :S. Ik ga nu alle jumpers en kabels nalopen
Als je dat soort dingen nou doet voordat je hier een topic gaat openen, maak je het voor iedereen een stuk makkelijker. Spinnen je schijven trouwens? En werken je cd/dvd drives wel? Laatje open/dicht ;) Oftewel, staat er wel spanning op.

[ Voor 3% gewijzigd door Jappo112 op 03-03-2004 18:31 . Reden: Ben perfectionitisch... ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Met je openings post kunnen we totaal niks.
Kijk anders ef bij PMG Beleid hoe het van je verwacht wordt.
Antwoorde zoals > heb je je stroom kabel's er wel in zitten > zit je natuurlijk niet te wacht. Dus

Verwijderd

Het wordt idd een beetje gissen op deze manier, wees iets expliciter in je topic. :)

• dribbel
ok de jumpers stonden zoals ik al zei al op master/slave dus daar is nix vreemds mee. En ja de stroomkabels zitten er natuurlijk in. De lampjes van cdromdrives enz gaan wel aan ik kan ze ook open doen, maar er vind gewoon geen detectie plaats. Dit is mijn eerste asus bord dus is er misschien 1 of ander trucje wat ik moet weten

Verwijderd

dribbel schreef op 03 maart 2004 @ 18:34:
ok de jumpers stonden zoals ik al zei al op master/slave dus daar is nix vreemds mee. En ja de stroomkabels zitten er natuurlijk in. De lampjes van cdromdrives enz gaan wel aan ik kan ze ook open doen, maar er vind gewoon geen detectie plaats. Dit is mijn eerste asus bord dus is er misschien 1 of ander trucje wat ik moet weten
Ook al geprobeerd om alles 1 voor 1 aan te sluiten? Dus gewoon kaal beginnen met 1 HD op pri-master en dan de andere apparaten 1 voor 1. Verder even goed je BIOS doornemen, maar volgens mij is er op een a7n8x-x niet zo heel veel bijzonders wat IDE betreft. (Bij een vriend van me was de 80-aderige kabel van Asus trouwens niet lekker.)

• dribbel
nee snooze had dus gelijk.. Je moet eerste de IDE controllers aanzetten voordat er iets detected wordt .. wie bedenkt zoiets :p

Verwijderd

dribbel schreef op 03 maart 2004 @ 18:37:
nee snooze had dus gelijk.. Je moet eerste de IDE controllers aanzetten voordat er iets detected wordt .. wie bedenkt zoiets :p
Hmmm...??? Kan ik me eigenlijk niks van herinneren.
Zou ook wel kunnen hoor. Ik loop het BIOS eerst altijd een keer helemaal door, als de PC net in elkaar staat. Dan kom je zoiets meteen tegen.
Pagina: 1