usb muis op de ps2 poort wordt niet erkend

Pagina: 1
Acties:

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 15:27
Hallo,

Ik heb maar 2 usb-poorten en 3 usb apparaten waarvan 1 muis,
Deze muis is een Dell by logitech optical wheelmouse.
Nu wil ik dus die muis met behulp van zo'n usb->ps/2 converter aansluiten. Op usb werkt het allemaal prima, maar op de ps/2 poort doet ie het niet.

Ik heb het volgende al geprobeerd,
opnieuw opstarten, drivers opnieuw instaleren, automatisch naar nieuwe hardware zoeken. krijg het niet voor elkaar. Heb de search ook algebruikt en toch kan ik niets vinden.

Bij het opstarten knipperd de muis wel af en toe maar wanneer XP professional helemaal opgestart is brand de muis dus niet.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen anders kan ik mijn nieuwe harde schijfje van 200 gig maar moeilijk gebruiken. :'(

Vriendelijk gegroet en bij voorbaat dank,

Bpee

[ Voor 3% gewijzigd door bpee op 03-03-2004 18:49 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Mijn quote is nu natuurlijk ook een beetje ruimteverspillend :D

Verder moet je je natuurlijk afvragen of deze USB naar PS/2 converter bij deze muis geleverd is, of dat je die zomaar ergens anders vandaan getrommeld hebt. Je kunt niet zomaar die converter overal voor gebruiken.

Je geeft aan dat je een 200GB Externe schijf hebt. Dingen zijn vrij prijzig; misschien kan er dan ook nog wel een USB-HUBje vanaf.

20*350ZO45°

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 15:27
Ja ik heb nu een usb 2.0 hubje gekocht, maar nu weer ander probleem comp blijft nu hangen tijdens boot. NOg ff verder een vraagje, Kan het ook zijn dat een ps/2 poort uitstaat?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien is de verloop stekker niet goed... Dat hij daarom niet werkt...
Zoiets had ik ook een keer, op me stage, maar dan met een Logitech Optical WheelMouse (dus niet van Dell...)

En voor je bootprobleem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
bpee schreef op 05 maart 2004 @ 10:58:
Ja ik heb nu een usb 2.0 hubje gekocht, maar nu weer ander probleem comp blijft nu hangen tijdens boot. NOg ff verder een vraagje, Kan het ook zijn dat een ps/2 poort uitstaat?
Dat lijkt me niet, dat de PS/2 poort uitstaat, aangezien je de muis eerst wel aan ziet gaan... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2004 11:06 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
Laat me raden; het is zo'n dualtone (grijs met zwart) met dp/n: 04P608 m/n M-UR89.. dat ding doet het idd niet op PS/2..

Schijnt dat de chip in de muis zowel USB als PS/2 moet ondersteunen als je het wil uitwisselen op PS/2 en USB.. deze muis kan dat dus niet aan.. of een ander muisje kopen (19,95 heb je al een logitech die het wel doet), of een hubje..

[edit]
Een andere muis hier werkt ook niet.. DP/N: 0T0943 M/N M-UVDEL1.
Het lampje gaat nog niet eens aan..

[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 05-03-2004 11:10 ]

Pvouput live