Toon posts:

maxtrox 450 nog snel genoeg voor 2d op high-end systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil voor mijn vader een nieuwe computer in elkaar zetten. Hij gebruikt 'm veel voor photoshop (grote bestanden van 5m megapixel camera), video's overzetten op dvd e.d. In ieder geval nooit voor 3d toepassingen. In zijn oude computer zit nog een oudje: een matrox 450 videokaart. Toendertijd was dat een van de snelste op 2d gebied. Als ik nu een systeem ga bouwen rondom een p4 3.2, kan die kaart nog gewoon mee of wordt de matrox de bottleneck in het systeem?
Ik vraag dat omdat de meeste ontwikkelingen hebben plaatsgevonden op 3d gebied en ik weet niet precies of 2d ook vooruitgangen heeft geboekt de laatste jaren. Hopelijk heeft iemand een antwoord.
bedankt alvast!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij zou een S3 Virge 3d nog voldoen mits de resolutie en verversingsfrequentie niet te hoog worden. Kortom: ja ;)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Snel genoeg. Ik gebruik zelf nog een G400. Noot: zet de videokaart op 24-bit ipv 32 bit. Op een Matrox kaart is dat wel geoptimaliseerd (i.t.t. AarsTi en NVidiaars) en sneller dan 32 bit.

Ga je flames richting ATI en nVidia ff lekker ergens anders ventileren, dit slaat volkomen nergens op :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Pollewob op 03-03-2004 19:42 ]

Verwijderd

Denk dat hij opzich nog wel mee kan, maar als je echt wat heftigers wilt hebben kun je beter aan een Matrox Pharhelia gaan denken..

Echter, denk voor fotobewerking dat zo'n G450 nog prima volstaat!

Verwijderd

Topicstarter
drie keer een JA dus. Mooi :) ! Kan ik voor het geld dat ik nu bespaar wat extra ram bij hem erin prikken. Thanx voor de antwoorden!

Verwijderd

was er niet een probleem met P4 moederborden dat oude AGP-kaarten niet meer in AGP4x sloten werkten? iets met voltage.. (1.5volt versus 3.3volt)

in dat geval mag je alsnog een nieuwe grafische kaart aanschaffen, helaas..

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:43:
was er niet een probleem met P4 moederborden dat oude AGP-kaarten niet meer in AGP4x sloten werkten? iets met voltage.. (1.5volt versus 3.3volt)

in dat geval mag je alsnog een nieuwe grafische kaart aanschaffen, helaas..
euh,... NEE

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Inderdaad NEE. Nieuwe videokaarten in oude AGP gaat minder goed lukken. Dan wordt het zeker zaagwerk gepaard met rookontwikkeling.

Even on-topic. De G-serie zal prima voldoen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Gold alleen voor AGP 2x kaarten van 3.3 volt welke geen 1.5v ondersteunen :) Maar was niet met alle kaarten en ils de kaart 4x is is het geen enkel probleem. Verder is die kaart prima geschikt voor Windows heb je geen 128MB videokaart nodig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1