Na fansgeklooi->computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 19:08
ey,

ik heb gisteren een nieuwe cpu-fan geïnstalleerd en alles werkte perfect en stil.

Vandaag heb ik eerst 1 en toen de 2e casefan (5V) aangesloten en toen na 10 seconden in het bios te zijn viel ie uit. Toen zette ik 'm weer aan, maar na 1 seconde viel ie weer uit.

Toen heb ik de fans eruitgehaald en alleen de cpufan aangesloten, de harddisks heb ik ook ontkoppeld en gekeken of me voeding werkte, door 'm uit en aan te zetten en kijken of m'n keyboard en muis stroom kregen, dat kregen ze dus dat zat goed.

Toen ik de powerknop weer indrukte, gebeurde er niets. Ook wanneer ik met een schroevendraaier de power switch connectors verbindt, gebeurt er niets.

Bios reset heb ik gedaan, helpt niets.

Denken jullie dat m'n mobo kapot is? :'(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met problemen mag je de mensen in OH lastig vallen }>. Move Complete Systemen & Laptops » Overige Hardware

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je nog ergens een 2e voeding hebt liggen moet je die eens proberen

ik gok erop dat er kortsuiting is geweest die je voeding gesloopt heeft

• kikibu
Maar de muis en toestenbord krijgen wel stroom, kan de voeding dan nog steeds kapot zijn?

• kikibu
Update: Ik heb net de voeding van het moederbord afgehaald en de groene met een zwarte verbonden (alleen een fan aangesloten), maar hij gaf geen kick. Ook wanneer ik het zelfde probeerde met 2 hd's en/of grijze met een zwarte verbond.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb je geen andere hardware om even mee te testen? andere voeding? ander mobo? dat je muis en tb stroom krijgen zegt imho niet zo heel veel....

• kikibu
Nee helaas niet :(

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

als jouw pc aanspringt krijgt je mobo al stroom en deze voorziet je tobo en muis van stroom, dat kan het dus niet zijn. probeer zoals eerder gezecht is een andere voeding.

• kikibu
Misschien ga ik vandaag wel even naar de lokale computerboer om me voeding te laten testen.

Het hoeft dus niets te zeggen dat mijn muis en keyboard (en UTP) wel stroom krijgen?

• kikibu
- Schopje -

• kikibu
Ik heb net even verder gekeken, de voeding is volgens mij een 300 W MAXPower voeding. Ik denk een el-cheapo voeding dus. :/

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zou maar even langs de lokale pc boer gaan om je voeding te laten testen.

Money for nothin' and your chicks for free

• kikibu
Moet ik daarvoor gaan betalen? Of moet het gratis kunnen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tja dat hangt ber boer af. Anders bel je ze eerst ff.
Of spreek af dat wanneer het je voeding is je bij hun een nieuwe koopt.

Money for nothin' and your chicks for free

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als jij gewoon vraagt of ze em effe kunnen testen zal het geen probleem zijn neem ik aan, mits je die voeding/pc daar gekocht hebt natuurlijk..:P

Heeft ook een computer!

• kikibu
Ja het is zo :P. Ik heb een keer een koeler bij hen gekocht, die wilden ze er wel ff inzetten voor mij. Toen heeft dat ventje me mobo gemold, eerst dat hij dat het aan de voeding lag, dus toen had ik een voeding daar gekocht. Later bleek het het mobo te zijn.

Ik had toen het geld voor de voeding teruggekregen, maar wel de nieuwe voeding gehouden. Maar hij komt dus wel van hen vandaan.

Ik zal ze wel ff bellen, ik ga er nooit meer heen, maja nu moet het maar.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

kikibu schreef op 04 maart 2004 @ 15:10:
Ja het is zo :P. Ik heb een keer een koeler bij hen gekocht, die wilden ze er wel ff inzetten voor mij. Toen heeft dat ventje me mobo gemold, eerst dat hij dat het aan de voeding lag, dus toen had ik een voeding daar gekocht. Later bleek het het mobo te zijn.

Ik had toen het geld voor de voeding teruggekregen, maar wel de nieuwe voeding gehouden. Maar hij komt dus wel van hen vandaan.

Ik zal ze wel ff bellen, ik ga er nooit meer heen, maja nu moet het maar.
ik weet niet of ik mijn pc naar een stelletje amateurs (zo lijkt het) zou brengen om te testen :)

• kikibu
Als ie kapot is --> 300 W of 350 W voeding kopen?

De fan ging altijd harder als ik m'n cpu stresste

M'n systeem:
AMD XP2400+ @ +/- 2250 Mhz @ 1,80V (166 mhz fsb meestal)
Epox 8K9A2+, LAN, Sound
512 Mb DDR PC3200
ATI Radeon 9500 @ 9700
1x IBM 40 GB (bijna kaduk) en 1x WD 40 Gb
1 casefan + led

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

350 Watt valt aan te raden

Signature

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
heb je niet rpm-detectie aanstaan in je bios?

dan check ie dus of er een draaiende fan op de cpu-fan aansluiting op je moederbord zit. zo niet, start ie niet op (beveiliging dus).

Of heb je de fan niet op de specifieke cpu-fan connector aangesloten? of heeft dat ding geen snelheids-meter?

• kikibu
ik had dat geloof ik niet aanstaan. Ik heb ook al bios reset gedaan. Maar geen fan slaat aan, er gebeurt gewoon niets dus het bios komt er denk ik geeneens aan te pas.

Ik heb net een lokale computerboer gebeld (bijna de enige hier) en ze zeiden dat het me iig 15 Euro zou kosten. Voor 5 minuutjes werk vind ik dat veel te veel, terwijl ik die voeding bij hen heb gekocht.

Handmatig de voeding starten, dmv groen - zwart verbinden, gebeurt er ook helemaal niets.

Dus wat te doen? Nieuwe voeding?

Verwijderd

kikibu schreef op 03 maart 2004 @ 17:56:
ey,

ik heb gisteren een nieuwe cpu-fan geïnstalleerd en alles werkte perfect en stil.

Vandaag heb ik eerst 1 en toen de 2e casefan (5V) aangesloten en toen na 10 seconden in het bios te zijn viel ie uit. Toen zette ik 'm weer aan, maar na 1 seconde viel ie weer uit.

Toen heb ik de fans eruitgehaald en alleen de cpufan aangesloten, de harddisks heb ik ook ontkoppeld en gekeken of me voeding werkte, door 'm uit en aan te zetten en kijken of m'n keyboard en muis stroom kregen, dat kregen ze dus dat zat goed.

Toen ik de powerknop weer indrukte, gebeurde er niets. Ook wanneer ik met een schroevendraaier de power switch connectors verbindt, gebeurt er niets.

Bios reset heb ik gedaan, helpt niets.

Denken jullie dat m'n mobo kapot is? :'(
5 volt is niet goed, neem 7 volt. de gele als + en de rode als - . deze aansluiting heeft een potentiaal verschil van 7 volt, dus krijgen de fans 7 volt.
Heb je trouwens geen kortsluiting gemaakt ? en iets op je mamaplank opgeblazen ?

edit: het kan zijn dat je 5 volt lijn naar de eeuwige jacht velden is vertrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:38 ]

• kikibu
Nu heb ik van perfect-systems een mail gekregen (ik woon in Oldenzaal) en die zeiden: jah hoor geen probleem, kom maar even langs.

Nou dat vind ik pas service, daar heb ik de voeding geeneens gekocht :)

Over die 5V, ik had m'n systeem eindelijk veel stiller draaien. Maar ik had alleen een intake fan. Ik had nog 2 fans liggen, dus die heb ik ff aangepast zodat ze op 5V (stil) zouden draaien. Het kan zijn dat het daar is foutgegaan, dat er kortsluiting is ontstaan ofzo.

Iig, ik heb nog steeds niet gehoord of het feit dat de UTP en Keyboard en Muis wel stroom krijgen, iets uitmaakt?

Verwijderd

Kan goed zijn dat de voeding wel werkt, maar zo de kabel naar het mobo kapot is... of dat een deel van de voeding kapot is.... waardoor je muis enzo wel voeding krijgt. Kan vanalles zijn :)

• kikibu
Ok, ik heb 'm (gratis) laten testen bij de computerboer en hij is idd kapot.

Toen heb ik gevraagd wat hij mij kon aanraden qua 350 Watt, hij noemde op voorraad een Antec 350 W die 73 Euro kostte. Dat heb ik er niet er eigenlijk niet voor over, toen stelde hij een HEC 300 Watt voor, volgens hem een krachtige en stille (!) voeding voor 45 Euro.

Ik zal even in het voedingtopic vragen, maar in dit topic zijn adviezen altijd welkom :)

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40655

[ Voor 7% gewijzigd door kikibu op 05-03-2004 14:19 ]

Pagina: 1