Toon posts:

Laptop valt uit (Toshiba)

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ,

Ik heb een probleempje met mn laptop...laatst zat me ma er achter en ik kwam ff kijken bij dr , en opeens pats laptop uit. En ik kon hem niet meer aan krijgen dus ik btje klooie, stroom eraf en accu eruit , ff gewacht en ja en ging weer aan. Maar toen ik nog niet de accu eruit had gehaald bleef het linkse lichtje oranje knipperen met het icoontje van een snoertje met stekkertje erbij.

Maar goed , 2 dagen later had ik het weer ging er achter zitten laptop stond nog aan...en ja pats weer uit...dus ik weer ff gewacht en ja hoor hij deed het weer.

Vandaag weer , zat gewoon te msn'en en had winamp aan..pats weer uit...en weer t zelfde weer ff gewacht en accu eruitgehaald en deed het weer.

Maar als ik de laptop dan weer aanzet krijg ik bij het opstarten van :
RTC Batterij Bad
Cmos checksum error
en dan press F1 to go in bios , en daarna kan je weer gewoon verder . en als je dan in windows komt moet je de tijd weer opnieuw stellen.

Iemand een idee van dit probleem precies is ??

Draai Winxp Prof
Tis een Toshiba Satelitte Pro 6100
P4 1.7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 17:54 ]

Verwijderd

de batterij van je bios is leeg

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
ik denk dat er ergens kortstluiting wordt veroorzaakt waardoor de voeding eruit springt.
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:54:
de batterij van je bios is leeg
dat zou niks uit mogen maken, dan zou hij nog gewoon moeten booten met standaard instellingen van de bios die steeds worden gereset.

[ Voor 61% gewijzigd door Webgnome op 03-03-2004 17:55 ]

Strava | AP | IP | AW

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Volgens mij is het batterijtje/condensator op je mobo op/kapot...
Wel apart, want zo heel oud is ie nog niet... garantie ??

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Denk dan eerder aan Dizity zijn reactie..dat ding komt nooit van zn plek dus dat iets van zn plek ervanbinnen in gaat lijkt me stug dat die dan kortsluiting maakt..

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 03 maart 2004 @ 17:55:
Volgens mij is het batterijtje/condensator op je mobo op/kapot...
Wel apart, want zo heel oud is ie nog niet... garantie ??
Oud is ie niet echt , april 2003 ofzow
Heb m van mn buurman overgekocht..en die heeft m weer van een bedrijf ..dus geen garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 17:57 ]

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Waarschijnlijk is ie een keer gevallen en is het batterijtje eruitgevallen of de condensator zit los o.i.d.
Als je een béétje handig bent kun je hem misschien ff (Nou ja, ff...) openmaken om te kijken of dat zo is..

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 03 maart 2004 @ 18:10:
Waarschijnlijk is ie een keer gevallen en is het batterijtje eruitgevallen of de condensator zit los o.i.d.
Als je een béétje handig bent kun je hem misschien ff (Nou ja, ff...) openmaken om te kijken of dat zo is..
Nee gevallen is ie nog nooit , heb m wel s mee genomen naar een maat maar da's al aantal maanden terug , hij komt nooit van me bureau af, maar ik hem we s open maken , alleen ff 't toetsen bord eraf :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:18

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb zelf een SP 6000 gehad en die had een known issue wat hierop lijkt. Het heeft te maken met het voedingsgedeelte van je laptop, deze heeft een aantal contacten die slecht worden na verloop van tijd (opwarmen uitzetten en krimpen) en dan valt de laptop ineens uit. Ik weet niet of die SP 6100 van jou dit ook heeft maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Bij de SP 6000 was dit niet meer te verhelpen, ik weet niet hoe het zit met die SP 6100.

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
MaNdM schreef op 03 maart 2004 @ 22:29:
Ik heb zelf een SP 6000 gehad en die had een known issue wat hierop lijkt. Het heeft te maken met het voedingsgedeelte van je laptop, deze heeft een aantal contacten die slecht worden na verloop van tijd (opwarmen uitzetten en krimpen) en dan valt de laptop ineens uit. Ik weet niet of die SP 6100 van jou dit ook heeft maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Bij de SP 6000 was dit niet meer te verhelpen, ik weet niet hoe het zit met die SP 6100.
als dat het het geval is dat het niet meer gemaakt kan worden ben ik daar niet echt blij mee..ik probeer eerst wel een nieuw batterijtje op 't moederbord..

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:57:
[...]

Oud is ie niet echt , april 2003 ofzow
Heb m van mn buurman overgekocht..en die heeft m weer van een bedrijf ..dus geen garantie.
Ga even langs de RAF ik heb mijn toshiba zonder enige papieren dan ook gratis kunnen laten repareren (mits de laptop nog in de garantie periode zit)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
ik net laptop open gemaakt , toetsenbord eraf , nergens knoopcel batterij te bekenne :( en als ik verdere dingen open moet maken heb ik thorks draaiers nodig , pffff

weet iemand de knoopcel batteij precies te zitten ,

Ik had er trouwens nog 1 van me epox8kha+ mobo kunnen hale.

By the Way , heb net ff wat op google gezocht , en kwam ik tegen als je dan opstart na een crash , als ik dan op f1 druk en dan op end to save changes dat ie het dan weer s kan gaan doen....heb ik nu ook gedaan nog maar ff afwachten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 22:09 ]

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:18

MaNdM

1000-dingen-doekje

Die SP 6000 van mij had al geen knoopcel meer dus ik denk dat die van jou dat ook niet zal hebben. Zat wel een vergelijkbare oplossing op het moederbord gesoldeerd, deze kan je dus niet zonder solderen vervangen. Het lijkt op een hele kleine batterij.

To be determined...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:52:
Draai Winxp Prof
Tis een Toshiba Satelitte Pro 6100
P4 1.7
Toshiba 6100 is een ramp model (nofi), ik heb er zelf ook 1 gehad (tu/e laptop) er waren daar niets als problemen met dat ding ook van die aard. Helaas weet ik niet precies wat het probleem is maar volgens mij het het idd iets met uitzetten en krimpen te maken doordat die dingen zo gloeiend heet werden.

als je me niet geloofd, zoek hier @ GoT maar is op tu/e en toshiba 6100 ;)

[ Voor 49% gewijzigd door zandpaddo op 04-03-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
zandpaddo schreef op 04 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Toshiba 6100 is een ramp model (nofi), ik heb er zelf ook 1 gehad (tu/e laptop) er waren daar niets als problemen met dat ding ook van die aard. Helaas weet ik niet precies wat het probleem is maar volgens mij het het idd iets met uitzetten en krimpen te maken doordat die dingen zo gloeiend heet werden.

als je me niet geloofd, zoek hier @ GoT maar is op tu/e en toshiba 6100 ;)
Ja me buurman is beheerder op een bedrijf en daar werke ze allemaal met die 6100's en die heeft nog nooit geen problemen gehad zei die ..dusja. maar goed.
denk dat er een soort knoopcel zit gesoldeerd op 't mobo :(.
want meestal zijn die knooopcel batterijen direct zichtbaar als je het toetsenbord er van afhaalf.
Pagina: 1