[XP]pc messed up door systeembeheerder

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
We hebben hier een laptop met windows XP erop en als we die opstartten hadden we altijd gewoon 2 icoontjes + 2 namen van de accounts, waarvan je er dan 1 kon aanklikken. Beide adminstrator accounts zonder password. Eentje voor mn moeder en eentje voor mij :)
Nu wilde mn moeder graag dat de laptop op het het netwerk van haar school kon worden aangesloten en dus is ze naar de systeem beheerder gegaan en gevraagd of hij dat kon regelen. Lijkt mij een kwestie van naar netwerk verbindingen gaan en nieuwe verbinding openen, maar hij had tegen mn moeder gezegd dat dat erg lastig was in windows XP en dat hij veel moest veranderen.
Wat hij precies heeft gedaan weet ik niet, maar de situatie is nu als volgt:
Als ik de laptop aanzet krijg ik eerst een veiligheids schermpje waarin staat dat ik ctrl+alt+delete moet indrukken om bij de login procedure te komen.
Als ik dat doe krijg ik een schermpje met het volgende
Gebruikersnaam: [vul in]
Wachtwoord: [vul in]
Domein naam: hp-xpqxaqiwgooz (deze computer)

Nou staat er bij gebruikers naam automatisch een account name. Die account name is dezelfde naam als die mn moeder heeft op het school netwerk. Ook het password is hetzelfde.
Als ik dan in die account ga krijg ik een nog niet gebruikt account met standaard lay out en rondleiding meldingingen enzo. Ik kan via verkenner in geen enkele documenten map meer komen van de oude accounts. Allemaal toegang geweigerd.
Ik kan bij configuratie scherm niet bij het account onderdeel komen
dan krijg ik dit scherm te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/Gebruikers.jpg

Het uiterlijk van de afsluit vensters enzo is helemaal verandert
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/afsluiten.jpg

Het is ook een visitors account dus ik kan helemaal niks veranderen
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/Bevoegdheden.jpg

Als ik een willekeurig bestand aanklik, dan rechtermuisknop doe en dan properties en dan vervolgens naar veiligheid ga staat er het volgende
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/groepen.jpg

Ik hoop dat het voor sommige duidelijk wordt wat die clown met onze computer heeft uitgespookt maar ik wil graag weten hoe ik dit weer weg kan krijgen en hoe ik gewoon weer in mijn oude account en documenten kan komen.
Als je meer informatie (al dan niet in de vorm van screens) wil moet je dat maar even melden, dan post ik het hier nog even.

Alvast heel erg bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hij is niet messed up, hij is door de systeembeheerder zo ingericht nu dat de laptop geen foute dingen kan doen op het netwerk...

• Aurelium
Vorkie schreef op 03 maart 2004 @ 17:54:
hij is niet messed up, hij is door de systeembeheerder zo ingericht nu dat de laptop geen foute dingen kan doen op het netwerk...
Kun je me misschien ook uitleggen hoe ik weer in mijn eigen account kan komen?

Verwijderd

Als die systeembeheerder een beetje slim is geweest dan heeft hij jouw accounts laten staan. Om hiermee in te loggen moet je waarschijnlijk gewoon de gebruikersnaam van je moeder der werk moeten weghalen en hier dan 1 van jouw gebruikersnamen invullen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals hierboven al staat - je PC is gewoon onderdeel gemaakt van het domain van je moeders' school (een nogal rare actie imho om te doen met een prive laptop, maar goed). Je zal dus als je je eigen username ingeeft met een leeg password, en als domain je eigen username, gewoon moeten kunnen inloggen.

Lukt dat niet zal je even moeten aangeven welke foutmelding je precies krijgt :)

• Aurelium
elevator schreef op 03 maart 2004 @ 19:16:
Zoals hierboven al staat - je PC is gewoon onderdeel gemaakt van het domain van je moeders' school (een nogal rare actie imho om te doen met een prive laptop, maar goed). Je zal dus als je je eigen username ingeeft met een leeg password, en als domain je eigen username, gewoon moeten kunnen inloggen.

Lukt dat niet zal je even moeten aangeven welke foutmelding je precies krijgt :)
goed, ik heb dus in dat scherm wat ik bij gebruiker accounts krijg bij gebruikersnaam en domain allebei mn oude account naam ingevuld en dan zegt ie het volgende

Kan gebruikers opties niet starten met de gegeven gebruikers informatie.
Controleer of de gegeven gebruikers informatie een administrator op deze computer identificeerd.

:{

Waarom kon die stomme kerel niet gewoon een LAN verbinding toevoegen ;(
Ik snap echt helemaal niks van deze toestand met gebruikers namen en domijnen.

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:18
als de pc alleen aangemeld is op een domein dan kun je in je aanmeld scherm kiezen voor aanmelden bij (Deze computer) of de naam van het domein.

wanneer je de optie kiest voor aanmelden bij "computernaam"(deze computer)

en dan je eigen code's kun je er toch in?

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Aurelium
brummer schreef op 03 maart 2004 @ 19:34:
als de pc alleen aangemeld is op een domein dan kun je in je aanmeld scherm kiezen voor aanmelden bij (Deze computer) of de naam van het domein.

wanneer je de optie kiest voor aanmelden bij "computernaam"(deze computer)

en dan je eigen code's kun je er toch in?
Tja dat zou wel moeten. Ik heb nooit een wachtwoord gehad dus ik zou alleen mn oude account name hoeven in te voeren bij gebruikers naam toch?
Ga ik nog maar eens proberen.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Aurelium schreef op 03 maart 2004 @ 19:28:
[...]

goed, ik heb dus in dat scherm wat ik bij gebruiker accounts krijg bij gebruikersnaam en domain allebei mn oude account naam ingevuld en dan zegt ie het volgende

Kan gebruikers opties niet starten met de gegeven gebruikers informatie.
Controleer of de gegeven gebruikers informatie een administrator op deze computer identificeerd.

:{

Waarom kon die stomme kerel niet gewoon een LAN verbinding toevoegen ;(
Ik snap echt helemaal niks van deze toestand met gebruikers namen en domijnen.
Beetje jammer dat je hem een clown noemt als jij niet weet wat een domein is. Dat je er niets van weet is geen ramp, maar om dan gelijk iemand met deze functie een clown te noemen :?
Wat ie wel had kunnen doen is een locale account aanmaken met de gebruikersnaam van je moeder op de school. Dan had de servers de validatie gecontroleerd op die naam en wachtwoord. Wijzigt je moeder alleen het wachtwoord in het domein van de school, dan moet de wachtwoord ook gewijzigd worden op de laptop.

IMHO heeft de systeembeheerder gekozen om de notebook toe te voegen aan het domein. Iets wat in een bedrijfsomgeving altijd gedaan wordt en behoort te worden.

Hij had het ook anders kunnen doen, maar hij koos voor de professionelere aanpak. Je moet vragen of hij de laptop uit het domein wilt halen en gewoon een locale account aanmaakt op de laptop.

• mabarto
Aurelium schreef op 03 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Tja dat zou wel moeten. Ik heb nooit een wachtwoord gehad dus ik zou alleen mn oude account name hoeven in te voeren bij gebruikers naam toch?
Ga ik nog maar eens proberen.
De vraag alleen is of je gebruikersnaam hetzelfde is als de naam die je vroeger zag bij windows xp (met die kinderachtige plaatje naast je naampie).

Verwijderd

Dat CtrlAltDelete ding bij opstarten kun je toch weghalen door "Welkomscherm" aan te vinken bij opties voor gebruikersaccounts? (Configuratiescherm) ? :*)

• Aurelium
Ik noem die man een clown omdat ie de pc van moeder op school (niet de laptop) al heeft verprutst (ze kon geen bestanden meer openen) en bij een collega van mn moeder heeft hij all bestanden laten verdwijnen (definitief/onherstelbaar).

Maar goed back 2 topic. ik ben er net achter gekomen dat als ik bij gebruikers naam NX9005 (was de eerste account die al bestond toen we deze laptop net hadden en is vernoemd naar het serie nummer van de laptop) intyp, hij naar het account van mn moeder gaat. Maar ik heb toen een extra account aan gemaakt, ook met administrator rechten voor mezelf. Maar die wil hij niet meer inkomen. Plus dat dat NX9005 account geen rechten meer heeft, terwijl het die wel had.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

Qwerty-273

Meukposter

Voor iedereen die zegt dat hij in een domein is gehangen..

Wanneer hij het inlog scherm krijgt staat er bij domein: hp-xpqxaqiwgooz (deze computer)

Wat aangeeft dat men nog steeds gewoon lokaal inlogt op die laptop. Systeembeheerder heeft denk ik de windows XP look en feel gewoon uitgezet. En zal je zelf weer even moeten instellen. Trouwens als beheerder zou ik nooit een prive laptop die niet door jezelf (of afdeling standaard) is geinstalleerd in je eigen domein hangen, maar dat terzijde.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:05

DJTimo

Cuyoapart.mza

Lijkt me een kwestie van lokaal inloggen en dan uit het domein fietsen. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Aurelium
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:42:
Dat CtrlAltDelete ding bij opstarten kun je toch weghalen door "Welkomscherm" aan te vinken bij opties voor gebruikersaccounts? (Configuratiescherm) ? :*)
Leuk maar daar kom ik dus met geen mogelijkheid meer in *)
barto018 schreef op 03 maart 2004 @ 19:42:
[...]

De vraag alleen is of je gebruikersnaam hetzelfde is als de naam die je vroeger zag bij windows xp (met die kinderachtige plaatje naast je naampie).
Klopt, de account NX9005 die ik hierboven noemde droeg eigelijk gewoon de naam van mijn moeder, maar de map in C:\Documents and Settings\ heet wel NX9005
Maar geen van die andere namen van die mappen accepteert ie. Ook mijn account naam weigert hij terwijl dat gewoon mn voornaam + achternaam is en zo heet die map ook.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je als 'NX9005' wel lusrmgr.msc opstarten (Start -> Run -> lusrmgr.msc)? :)

Zo nee - [google]ntpasswd] - Administrator password resetten, en lokaal inloggen als administrator, PC uit het domain halen (rechtsclick op My Computer, bij identification op 'More' clicken, in een Werkgroup hangen, en klaar). Maak wel van al ej bestanden even een backup voordat je aan dit begint :)

• Aurelium
elevator schreef op 03 maart 2004 @ 20:08:
Kan je als 'NX9005' wel lusrmgr.msc opstarten (Start -> Run -> lusrmgr.msc)? :)
Ja dat start ie wel op :)
Wat moet ik daar dan doen?
(mijn account staat overigens niet tussen de gebruikers)

[ Voor 53% gewijzigd door Aurelium op 03-03-2004 20:16 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:42:
Omdat de laptop in een domein is gehangen kan je niet meer het welkomscherm selecteren, dat is lekker makkelijk, maar niet voor professioneel gebruik

Dat TS de beheerder een clown noemt is geheel onterecht, hij heeft immers gedaan wat je had gevraagd. Toen ik de plaatjes zat mee te lezen had ik echt het idee dat het helemaal klopte wat er stond

Het was misschien wel handig van hem geweest dat hij het account local admin van het laptopje had gemaakt, dan had je die fouten niet gehad van te weinig rechten enzo.

Inloggen met cached credentials heeft IMHO weinig zin, omdat er natuurlijk nog lokale users zijn met meer rechten dan het domein account.
Ik hoop dat het voor sommige duidelijk wordt wat die clown met onze computer heeft uitgespookt maar ik wil graag weten hoe ik dit weer weg kan krijgen en hoe ik gewoon weer in mijn oude account en documenten kan komen.
Lokaal aanloggen dus. Problem solved.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 03-03-2004 20:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Aurelium
Gunner schreef op 03 maart 2004 @ 20:33:

Lokaal aanloggen dus. Problem solved.
Tjah, als ik zou weten wat dat was had ik deze hele vraag toestand hier waarschijnlijk niet eens gepost :)

Verwijderd

Aurelium schreef op 03 maart 2004 @ 19:46:
Plus dat dat NX9005 account geen rechten meer heeft, terwijl het die wel had.
Je local account NX9005 is gedegradeerd vam local admin tot local user, en je eigen account is verdwenen.

Laptop terug naar die school, en vragen zowel het domain account van je moeder in de local admin groep van de laptop te hangen, als het local account NX9005 terug in de local admin groep te hangen.

Met beide accounts kun je dan in de benodigde folders waar alles instaat.
(c:\documents en settings\accountname)

Die systeembeheerder is de enige die nu nog voldoende rechten heeft om dit te doen, omdat zijn domain admin account automatisch is toegevoegd aan de local admin groep op de laptop. (en hopelijk heeft hij dit niet verwijderd, na het in het domain hangen)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aurelium schreef op 03 maart 2004 @ 23:16:
Tjah, als ik zou weten wat dat was had ik deze hele vraag toestand hier waarschijnlijk niet eens gepost :)
Maar even serieus, wat heb je nu geleerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mabarto
RIKZ schreef op 03 maart 2004 @ 19:47:
Voor iedereen die zegt dat hij in een domein is gehangen..

Wanneer hij het inlog scherm krijgt staat er bij domein: hp-xpqxaqiwgooz (deze computer)

Wat aangeeft dat men nog steeds gewoon lokaal inlogt op die laptop. Systeembeheerder heeft denk ik de windows XP look en feel gewoon uitgezet. En zal je zelf weer even moeten instellen. Trouwens als beheerder zou ik nooit een prive laptop die niet door jezelf (of afdeling standaard) is geinstalleerd in je eigen domein hangen, maar dat terzijde.
Hij is in een domein gehangen, anders krijgt ie niet de domein te zien bij inloggen. Dat ie de lokale pc kan kiezen heeft niets te maken met het feit dat ie dan niet in het domein hangt.

Ik denk dat de TS gewoon even naar de systeembeheerder terug moet stappen en gewoon vriendelijk vragen of ie de problemen kan verhelpen en hem niet direct een clown noemen omdat ie gewoon zijn werk doet. Iemand afkraken kunnen wij allemaal, maar als TS de kennis had gehad, had ie gewoon een local account kunnen aanmaken die toegang krijgt op het domein van haar school zonder hiervoor de hulp van de systeembeheerder in te willigen.
TS heeft de kennis niet, ziet ineens allemaal veranderingen en geeft gelijk de systeembeheerder de schuld zonder echt te weten wat ie gedaan heeft (en wat automatisch door windows is gedaan). Het mooie is nog dat ie aangeeft dat de systeembeheerder wel een clown is omdat ie een aantal dingen heeft gedaan bij anderen en dan toch nog met je prive laptop naar die systeembeheerder toestappen 8)7

Gewoon vriendelijk met elkaar oplossen en niet gelijk vingertjes wijzen zonder bewijs dat er iets expres is veroorzaakt. Mooi is dat zeg, ga je als systeembeheerder een medewerker helpen met zn/haar notebook, stopt het TFT-scherm ermee en dan krijg je gelijk naar je hoofd toegeslingerd dat je dat gedaan hebt en moet betalen |:(

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Tip voor de volgende keer: Zet er een dual boot op; 2x XP/2000 oid 1tje voor prive 1tje voor school (Doen ze op mijn school ook :))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aurelium schreef op 03 maart 2004 @ 19:46:
Ik noem die man een clown omdat ie de pc van moeder op school (niet de laptop) al heeft verprutst (ze kon geen bestanden meer openen) en bij een collega van mn moeder heeft hij all bestanden laten verdwijnen (definitief/onherstelbaar).
Dat bij je moeders pc lijkt een beetje op die hoax, pas op virus wordt niet gedetecteerd bla bla/// emailhoax was dat toch...

Die 2de lijkt me stug dat hij dat voor elkaar krijgt... maar dat is een grotere kanshebber...

Verder is de systeembeheerder sysadmin geworden, aangezien, zoals ik al eerder zei, hij geen onbekende gebruikersaccounts op het netwerk wil hebben die alles kunnen op het netwerk..
Pagina: 1