Toon posts:

draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop en laptop computer met elkaar verbonden via een ad-hoc 11Mbit wireless netwerk. Het probleem wat ik af en toe heb is dat de verbinding plotseling uitvalt; signaalsterkt "geen". Het rare hieraan is dat beide computers nog geen 5 meter van elkaar verwijderd zijn dus het signaal zou perfect moeten zijn.
Nou ben ik geen computer-expert als het op netwerken aankomt. Maar ik hoorde van iemand dat het probleem zou kunnen zijn dat ik twee verschillende merken netwerkkaarten gebruik (PCMCIA van SMC, en USB van EDIMAX) het zijn wel allebei zelfde type dus ik denk dat dat het niet is.
Verder ben ik er ook niet precies uit hoe het met de instellingen werkt, je kan verschillende channels gebruiken (bij mij staan ze allebei maar op channel 3) de SSID (whatever it is..) heb ik ook allebei gelijk gesteld en ik gebruik een netwerksleutel.
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Haal eerst die netwerksleutel (WEP-key) er eens af, en probeer het dan nog eens. Als ie het dan wel doet kan je altijd nog je WEP instellen, maar dan weet je voor nu in ieder geval of het werkt of niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:38:
Ik heb een desktop en laptop computer met elkaar verbonden via een ad-hoc 11Mbit wireless netwerk. Het probleem wat ik af en toe heb is dat de verbinding plotseling uitvalt; signaalsterkt "geen". Het rare hieraan is dat beide computers nog geen 5 meter van elkaar verwijderd zijn dus het signaal zou perfect moeten zijn.
Nou ben ik geen computer-expert als het op netwerken aankomt. Maar ik hoorde van iemand dat het probleem zou kunnen zijn dat ik twee verschillende merken netwerkkaarten gebruik (PCMCIA van SMC, en USB van EDIMAX) het zijn wel allebei zelfde type dus ik denk dat dat het niet is.
Verder ben ik er ook niet precies uit hoe het met de instellingen werkt, je kan verschillende channels gebruiken (bij mij staan ze allebei maar op channel 3) de SSID (whatever it is..) heb ik ook allebei gelijk gesteld en ik gebruik een netwerksleutel.
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen.
Alvast bedankt.
Tja ik zou als ik jouw was de nieuwste drivers van het internet afhalen voor jouw netwerkkaartjes en die gebruiken. Ook wordt er meestal een stukje software mee geleverd dat ook moet draaien voor een goede stabiele verbinding. Verder kun je ivm storing een ander kanaal proberen. Soms storen draadlozen muizen etc...
SSID = gewoon een naam voor je AP/ router vergelijkbaar met werkgroep onder windows.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Draadloze telefoon of magnetron wil ook wel eens storen. Of misschien een netwerk van de buren op zelfde kanaal?