Toon posts:

fat32->fat32 moven files weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Samba heel veel files gemoved van de ene naar de andere disk. De directories zijn allemaal gemaakt, alleen de files missen. (Ze zijn wel verwijderd van de 1e harddisk)
Als ik (in Slackware en via Samba) kijk naar de size van de directory's zijn ze allemaal 0, maar als ik df uitvoer, dan zie ik wel dat de disk is gevuld met enkele gigs. Ik wil uiteraard heel graag de files terug, 50 gig aan zorgvuldig gesorteerde mp3 :-(.
Het undeleten van die 1e disk wordt denk ik heel lastig zonder een duur pakket te kopen.

Hoe krijg ik de files goed zichtbaar?
Kan ik een nieuwe FAT bouwen voor deze disk zonder data loss?

Verwijderd

hoe kijk je na de size van de dirs in linux?(eigenbelang ;)) En zijn de dirs gewoon leeg als je erin kijkt neem ik aan? Voor het undeleten bestaat er volgens mij ook een linux-programma, ik weet alleen niet hoe het heette.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hoe heb je dit precies gedaan? Want "Ik heb via Samba heel veel files gemoved van de ene naar de andere disk." geeft mij het gevoel alsof je fysiek access had tot de disks. Terwijl samba zich toch echt met shares bezig houdt en niet met disks. ;) Undeleten gaat met op die manier met samba-shares een lastig verhaal worden. Dus... Wat zijn precies je stappen geweest?

KoeNijn: Basic linux... "du".

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

fdisk die schijven eens, mischien heb je er een half brakke partitie bij zitten, ook wel eens gehad en da's erg vervelend, mischien dat je (als je toevallig een windows bak bij de hand hebt) zonder al te veel gedoe onder windows die files ff recoveren, die let niet op brakke filesystems. anders moet je wel met undelete ofzo aan de slag

maar het kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen