netwerkprinter installatie

Pagina: 1
Acties:

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
hoi ik heb hier een netwerkprinter staan
een canon colorpass 320
vrij oud ding.
Het enige wat bekend is is het ip: 192.168.1.2
hoe installeer ik deze nu want ik kan dat ding op geen enkele manier bereiken, staat niet in netwerkomgeving werkt niet via ltp en noem maar op.
Dus graag stap voor stap hoe ik zon ding hoor te installeren.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je geprobeerd om een nieuwe printer aan te maken welke gebruik maakt van een TCP/IP port? Configuratiescherm -> printers -> printer toevoegen -> lokale printer -> nieuwe poort -> TCP/IP, de rest wijst vanzelf. Zo is het tenminste in XP (ongeveer). Denk dat dat wel werkt :)

Verwijderd

En zorgen dat je eigen IP adressen in dezelfde range zitten

• Houston3
ja dat heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet :x althans ik kreeg m niet aan de praat
er zit ook nog een kabel bij van lpt naar een port op die server maar ook daarmee kom ik niet verder :|

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kun je hem pingen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer hem eerst eens normaal aan te sluiten zou ik zeggen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Houston3
ik kan m wel pingen maar hij antwoord niet :x
en dat is wel vreemd want als ik het ip van die server aan de XP machine geef dan geeft ie aan dat het ip in gebruik is

• Reptile209
  • Laatst online: 19:22

Reptile209

- gers -

Via netwerkomgeving zie je volgens mij nooit printers op hun IP adres. Je zou 'm wel moeten kunnen pingen. Okee, lukt niet. Is de kabel wel OK (omwisselen met een andere?) en is de NIC van de printer geschikt voor je netwerk? Dus geen 10 mbit NIC op een 100 mbit hub gooien...

Kweenie hoe Canon dat doet, maar is er nog wat in te stellen of te zien op de printer zelf? HP laserjet kan bijvoorbeeld ook netwerkstats afdrukken, zodat je ziet dat 'ie wat doet.

Al geprobeerd om de drivers te installeren? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Reptile209 op 03-03-2004 18:34 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kun je hier iets mee?

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

IMHO is het zo dat er een printserver in de printer zit, die je probeert te pingen, als die niet is geactiveerd (in een menu o.i.d.) gaat dat uiteraard niet.

Maar begrijp ik het goed en werkt ie ook via lpt niet eens ? dan zou ik er niet eens aan beginnen om em in een netwerk te hangen...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43
Wat voor ip-adressen heb je in de rest van je netwerk?

Zet anders die ene XP-bak op 192.168.1.3 of zo (iig eentje die nog niet in gebruik is, maar waarvan alleen het getal na de laatste punt anders is).

Als het goed is kun je hem dan wel pingen, want reageren doet hij al (XP pc die aangeeft dat dat ip al bestaat).

Als je hem kunt pingen kun je de webinterface ook aan (mits de printer die een heeft :P) en anders via snmp :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Houston3
met die handleiding kan ik zeker wat, dankjewel.

betreffende die lpt kabel dat ie niet werkt, ik neem aan dat je weet dat het een printer is met een losse server erbij, dus zonder die server kan je niets, en die server kan je via utp of een lpt verbinden met je eigen pc, maar die werkt dus op beide manieren niet.
ik ga mn duits iig opkrikken en die handleiding doorspitten, meer tips zijn welkom :D

xp machine stond al op 192.168.1.3 maar ik krijg dat ding op geen manier te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Houston3 op 03-03-2004 19:30 ]

• The Dolf
  • Niet online
Houston3 schreef op 03 maart 2004 @ 19:27:
met die handleiding kan ik zeker wat, dankjewel.

betreffende die lpt kabel dat ie niet werkt, ik neem aan dat je weet dat het een printer is met een losse server erbij, dus zonder die server kan je niets, en die server kan je via utp of een lpt verbinden met je eigen pc, maar die werkt dus op beide manieren niet.
ik ga mn duits iig opkrikken en die handleiding doorspitten, meer tips zijn welkom :D

xp machine stond al op 192.168.1.3 maar ik krijg dat ding op geen manier te zien
Dan heb je dus een externe printserver. De printer kan je wel degelijk rechtstreeks aansluiten op je computer.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Houston3
The Dolf schreef op 03 maart 2004 @ 19:37:
[...]

Dan heb je dus een externe printserver. De printer kan je wel degelijk rechtstreeks aansluiten op je computer.
met een hamer wellicht.....nee maar de kabels die vanaf die server lopen zijn niet echt pc formaat, misschien via koppelstukje ofzo, maarja het moet gewoon met server werken :)
Pagina: 1