PC wordt trager. Einde van z'n leven?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:41
nu al een aantal weken is mijn pc al een beetje traagjes, maar ik dacht dus dat het door reclame ofzo kwam.

3 dagen geleden heb ik nog een 50x14mb bestand uitgepakt en dat deed hij netjes in 1 tot 1.5 minuut maar gister probeerde ik het weer en toen kwam hij na een minuut niet eens over 10 % dat heb ik dus meerdere malen geprobeerd, en vandaag overnieuw geinstalleerd en ik maak het zelfde mee.

hierdus mijn vraag is mijn pc aan z'n levenseinde en welke onderdeel is hiervoor mogelijk de oorzaak? ik zelf dacht aan processor.

Verwijderd

Post eens je specs. Want het kan natuurlijk aan van alles liggen.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
Ik denk dat je windows install een beetje brak aan het worden is. Om te beginnen zou je eens moeten scannen met anti Ad-aware programma's om te kijken of dat niet wat helpt. Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat dit een hardwarematig probleem is.

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Dupje schreef op 03 maart 2004 @ 17:12:
Ik denk dat je windows install een beetje brak aan het worden is. Om te beginnen zou je eens moeten scannen met anti Ad-aware programma's om te kijken of dat niet wat helpt. Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat dit een hardwarematig probleem is.
Nou, dat lijkt me stuk omdat de TS zelf al aangeeft alles opnieuw te hebben geinstalleerd. Het lijkt me eerder wel een hardwareprobleem, maar daarvoor zal de TS toch echt wat meer informatie moeten posten anders kunnen we er hier ook niets mee.

Hymns of indigestible suppuration

• Kaizah
zoals ik gepost heb heb ik net geformat. en nog steeds is het probleem er.

mijn specs

xp 2000+
asus a7v8x kt400
kingston 512 ddr ram
Radeon 9800 pro
WD 80gig
MAXTOR 200gig
Chieftec medium kast

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Nou, als een pc met deze specs nu al aan het eind van zijn leven is zijn het gouden tijden voor hardwareboeren. Maar heb je naast de format / install nog iets gedaan om achter het probleem te komen?
Misschien is het verstandig Memtest te draaien daarmee kun je iig je geheugen al uitsluiten als boosdoener.

Verwijderd

Vertragingen van je PC kan aan zoveel liggen... zowel hardwarematig als Softwarematig...

Wat meer specs zou wel handig zijn... (hoor mij nou... diegene die het zelf altijd vergeet)

Scan je PC eens op Virussen, Spyware of Trojan's... dat kan al de oorzaak zijn... Mocht je daarmee niks vinden en geen resultaat halen... dan zou ik het bij je hardware zoeken.. al kan het aan zoveel liggen....

Voor spyware detectie is het aan te raden om deze twee programma's te gebruiken: Spybot en Adaware 6. Gewoon beide updaten en draaien en kijken of ie wat vind.

Spybot: http://www.hestia-online.net/spybot/download/ (op plaatje clicken)
Adaware: http://www.pcworld.com/do...ription/0,fid,7423,00.asp

Succes!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien ff topictitel aanpassen? ... dacht dat er iemand op het punt stond om te overlijden :?

Maar, kun je niet gewoon je OS opnieuw installeren?
(anders zou je HDD misschien een defect hebben -> scandisk?)

[ Voor 38% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 03-03-2004 17:23 ]

An Explanation of l33t Speak

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14

XyS

0.o.O

ik zie het zo al--> je compu is dood,

Geef em maar aan mij ik gooi em wel weg :P

neej hij is cker niet dood, dat je daar nu al over denkt:P
wel raar , srry ik weet nie waar et aan kan liggen

• Kaizah
ik heb net nieuwe format er zit dus geen reclame op

ik heb norton internet security 2004 geinstalleerd en googletoolbar voor reclame onderdrukking. voor de rest nog wat codecs maar verder is hij helemaal clean. het zou nite aan de software kunnen liggen want ik gebruik de zelfde volgorde/applicaties als toen hij wel snel ging.

verder is mijn processor al volgens mij 2 jaar oud. het kan toch voorkomen dat ik een slechtere proc gekocht heb? die memtest zou wel interesant kunnen zijn waar kan ik die halen?

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

De TS zegt vanaf het begin dat 'ie heeft geformat / alles opnieuw heeft geinstalleerd dus ik denk niet dat het scannen op mal/ad-ware dan heel veel effect heeft, maar we hebben idd nog een beetje weinig informatie zo. Dus ik zou zeggen begin eens met wat dingen uit te sluiten die het zeker niet kunnen zijn.

Google->Memtest: http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Geeft: www.memtest86.com

Met andere woorden, jou pc is kapot dus even zelf wat moeite doen is misschien ook niet verkeerd ;)

[ Voor 29% gewijzigd door r0nz0r op 03-03-2004 17:28 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Kaizah schreef op 03 maart 2004 @ 17:25:
ik heb net nieuwe format
In dat geval, heb je wel alle drivers er op staan?

Het specifieke probleem wat je noemt, het uitpakken van bestanden, is erg schijfintensief. Als nu op je harddisk geen DMA wordt gebruikt, dan wordt je PC ontzettend langzaam bij veel lees- en schrijf acties op de schijf.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Kaizah
ik sluit uit dat het aan mijn schijf ligt want mijn schijf is net nieuw. en hij staat ingesteld op prestatie dus met dma en al die snelheidsinstellingen.

ook is dat "trager gaan" weken terug begonnen in de zelfde periode nadat ik me radeon 9800 pro heb aangeschaft. zou er een kans kunnen zijn dat het daardoor ligt? lijkt mijzelf klein maar mischien.

ik zou zodadelijk even de memtest doen.

als ik bijvoorbeeld een paar programma's aan heb staan en dan beetje rond beweeg met mijn muis merk ik dat hij stottert. dit zou toch kunnen aanduiden dat er te weinig of iets mis is met de mem?

[ Voor 22% gewijzigd door Kaizah op 03-03-2004 17:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
maar vooral ook:
GoT Huisregels

Correct Nederlands is de voertaal op GoT. Daar horen hoofdletters, interpunctie en spelling bij.

Natuurlijk is een tikfoutje hier of daar niet erg, maar hoe kun je verwachten dat anderen de moeite doen jou te helpen als je zelf geen moeite steekt in de vraag :?

Bovendien staat er technisch ook zo goed als niets in je topicstart. Als je het PMG Beleid leest , dan zie je wat we van een topicstart verwachten in PMG. Lees het door en zie waarom deze topic niet voldoet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.