Voor een navigatiemenu heb ik de volgende (dynamisch gegenereerde) code:
mijn css is als volgt:
Het is dus de bedoeling dat de link in het navigatiemenuutje een width van 100% van de bovenliggende div heeft. Dit lukt ook wel, maar dan geeft IE de opsommingstekens aan de onderkant van een meerregelig <li> weer, terwijl die gewoon aan de bovenkant moet zitten. Als ik de width:100% weghaal, is er geen probleem, maar die moet er eigenlijk wel blijven staan.
situatie zonder width:100%:

situatie met width:100%:

gewenste situatie:

Wil iemand me helpen? BDV
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <div class="menu-small" id="body"> <div class="menu-small" id="head">Navigatie</div> <ul> <li><a href="open.asp?topic=30">Inleiding</a></li> <li><a href="open.asp?topic=31">Grondbeleid gemeente</a></li> <li><a href="open.asp?topic=32">Ruimtelijk beleid</a></li> <li><a href="open.asp?topic=48">Ruimtelijk beleid (2)</a></li> <li><a href="open.asp?topic=49" >Ruimtelijk beleid (3)</a></li> <li><a href="open.asp?topic=33">Wonen</a></li> <li><a href="open.asp?topic=34">Verkeer en vervoer</a></li> <li><a href="open.asp?topic=50">Verkeer en vervoer (2)</a></li> </ul> </div> |
mijn css is als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| div.menu-small#body ul {margin: 0px; margin-left: 15px; padding:0px; list-style: outside;} div.menu-small#body ol {margin: 0px; margin-left: 25px; padding:0px; list-style: outside;} div.menu-small#body li {width:100%; } |
Het is dus de bedoeling dat de link in het navigatiemenuutje een width van 100% van de bovenliggende div heeft. Dit lukt ook wel, maar dan geeft IE de opsommingstekens aan de onderkant van een meerregelig <li> weer, terwijl die gewoon aan de bovenkant moet zitten. Als ik de width:100% weghaal, is er geen probleem, maar die moet er eigenlijk wel blijven staan.
offtopic:
In Mozilla staan de opsommingstekens wel goed, maar werkt de width:100% sowieso niet goed
In Mozilla staan de opsommingstekens wel goed, maar werkt de width:100% sowieso niet goed
situatie zonder width:100%:

situatie met width:100%:

gewenste situatie:

Wil iemand me helpen? BDV
[ Voor 75% gewijzigd door wizzkizz op 03-03-2004 16:52 . Reden: breedte iets veriendelijker gemaakt ]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.