Wat hebben de tweakers voor geluidssysteem aan hun computer hangen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Reply 100 :)
TBS Montego A3D => best puik dingetje.
ACS 495 boxen => lekker geluid! Alleen kan ik de bas niet voluit zetten anders gaan m'n ouders klagen ;) .

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes ยป Tie Wraps
\o/

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59
Jo Jag, als je nou een nieuwe topic aanmaakt:

Wat hebben de Tweakers voor videokaart in hun computer hangen?

Mag iemadn anders ook doen, ik ben te moe...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
- SB AWE 64 Value ISA (uit the 'ol days :) )
- Sony AV-110RX (wazig ding met veel lampjes en zilverkleur enzo...lijkt wel kermis)
Wel redelijk goede bass, en kan hard.
Dan is het altijd goed :)

O ja...en Dolby Prologic natuurlijk, da;s ook wel humor (2 x 100, 1 x 50 en 2 x 40 watt)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Binnenkort Creative/Cambridge Desktop Theatre 2550 :) Mjam ! zal lekker werken in combinatie met SBLive en Dxr3 (Hoezo Creative freak ???)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:24

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

bleh, ik heb geen xtra watjes aan m'n pc hangen. dat ding staat in de huiskamer, als ik het in m'n hoofd haal om het SB Live / FPS1000 setje voorbij de helft open te draaien hang ik zelf als kermend geluidssyteem over de computer ;) (moeders is niet zo gecharmeerd van pc herrie :()

maar zonder gekheid, waarom hebben jullie van die extreme discotheken aan je pc hangen? een beetje redelijk (standaard) setje voldoet toch prima?

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik heb ook gewoon van die Cambrigde soundworks boxen aan mijn kompjoeter hangen en daar komt idd een heeeeeeeeeeel koewl geluidje uit.

Dan snap ik ook niet waarom je komplete discotheken aan je kompjoeter gaat hangen :P :D

Verwijderd

Zeker al te vaak met je giegel in die boxen van de kinderdisco gestaan Plextor. Waarom....
OMDAT dat veel beter klinkt en als je dat niet hoort dan ben je ook nix meer waard dan die fps666.

Heb een fijne Paas

Verwijderd

Soundblaster, een Luxman versterker, een paar goeie speakers (2 weg systeem) en op de lijningang van de SB een goeie grammofoon met een correctie versterker met lijnuitgangs niveau om vinyl op m'n harde schijf te zetten, wat weer via Soundforge en Wavelab bewerkt kan worden tot een prima kwaliteit, tikken en ruis verwijderen en weer op een CD 'tje branden. Tuner erbij, kabelaansluiting erop en je kan ook lekker naar de radio luisteren. Van die dingen, ja !

Verwijderd

-Sounblaster Live!
-2 simpele 250W boxjes van F25,-

Verwijderd

hallo
het is ik en nieuwe tweaker
ik zelf heb een aardige audio setje

marantz pm490av dolby pro logic 5x50watt
-8 audio ingangen
-3 video ingangen
-2 video uitgangen
-on screen display
-vergulde aan sluitingen
-eigen koeling fan
-kan dolby ditgtal aan als de encoder in de dvd speler zit

sony de 215 2x 60 watt versterker
-6 audio ingangen
- geintegreede tuner

zelf gefixde 100wattRMS versterker
- helaas maar 1 audio ingang

1 philips cd 200 cd speler
1 philips auto radio cd speler
1 philips vr 6485 video recorder
1 hitachi D-E25 casettedeck
1 sony PS-242 direct drive platen speler
het worde er 2 binnen kort
1 alecto zelf omgebouwde van 6 kanaals mono naar 3 kanaals stereo

DE Boxen
Deze heb ik allemaal zelf gebouwt

-2x200 watt kast inhoud 144l
-front 2x120 watt 80x19x19
-rear 2x80 watt halfe 12,5 cm regenpijpx20x12,5
-center 1x60 watt 30x19x19
-1x120 watt subwoofer 30x30x30
ze zijn allemaal 4 ohm

sblive player value
miro tv kaart (ik kan video kijken via de tv coax aansluiting van de kaart en die van de video recorder)
nog een laaste op merking al mijn versterkers zijn verbonden met elkaar via de tape in en out

Heeft iemand nog goede trance PLATEN(geen cd's) die ik kan kopen voor een redelijke prijs
plz reageer

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Ehm.. hahaha, ik heb nu 3 jaar m'n eigen pc'tje, daarvoor was ik nog te jong volgens m'n ouders?! (Nu bennik achtien) en sindsdien ALTIJD dezelfde soundcard gehad: Opti plug'nplay ISA kaartje, lache joh. Komt nog steeds ok geluid uit. Heb daarbij 2 boxies van 45 watt, kunnen toch nog wel een beetje blazen voor mijn standaards :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Hyperbird posted 21-04-2000 21:23 CET (Amsterdam)
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier een sb live retail met kenwood setje voor en een jvc vesterker met boxen achter, maar ben ik hier nou de enigen die vindt dat die live zuigt . vooral als ik naar rock, black metal luister is het gewoon niet om aan te horen, als ik dan die mp3tjes decodeer, op cd zet en in mijn kenwood cd speler luister klikt het echt vele malen zuiverder, ik schat dat zo'n mini setje van 400,- met cd, tape, tuner, versterker, boxen in een, nog beter klinkt.
maar als ik met winamp decodeer doet hij dit toch hardware matig met de livekaart, als dat zo is kan hij het wel en is er mischien iets mis met mijn kaart. Want ik zie hier geen klachten en bij mij klinkt het echt niet.
ik zoek eigenlijk een aureal a3d geluidskaart want ik vin dde live ook een klotekaart

.

Verwijderd

Simple sb128pci met Luxman 114A, 2x B&W 201i en 2x Jamo Studio 90. Klinkt wel lekker...!

• Jag
  • Laatst online: 28-08 19:37
Ff wat plaatjes van mijn stereo:
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/600_series2/images/dm604s2-33l.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/product/av/eng/gif/sw300.gif

Jag

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Klinkt dat nog een beetje, zo'n subwoofer-systeem. Nooit zelf gehoord.
Veel mensen zeggen dat een subwoofersysteem over het algemeen slechtere geluidskwaliteit levert dan "gewoon" 2 speakerboxen links en rechts.

• TB

TB

pompiedom

Mijn pa heeft ook wel een lekker systeempje:

- NAD 301(?) versterker :)
- Kef Q30 speakerboxen :)

Dit is echt in een woord geweldig. De ruiten krijg je er niet mee uit, maar het klinkt zo VERSCHRIKKELIJK zuiver, perfect gewoon. Er zit maar 1 speaker in, met de tweeter geintegreerd, het speciale KEF Uni-Q systeem. Jammer dat ik dat niet kan betalen.... Hoewel ik ook wel tevreden ben (zie 3e topic)

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:53

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Tb:

Zo'n subwoofersetje klink zeker beter. je moet alleen wel een aantal dingen in acht nemen:

- De kwaliteit van de subwoofer (een ding van een paar tientjes komt alleen prut uit)
- De aansluiting op je huidige systeem. dwz: kun je de overgangsfrequenties goed instellen. anders krijg je een gat in je spectrum of juist een enorme overlap, waardoor je sommige bassen veel te zwaar hoort.

• TB

TB

pompiedom

Ik heb het gehoord van iemand van Eringa Audio.... En als die het niet weet.... Ik hoor het ook van andere mensen, die er toch ook wel aardig wat van afweten...

Trouwens, bijna iedereen met een goed setje heeft gewoon 2 speakers...

• Jemimus
  • Laatst online: 11-01-2023
Creative Desktop Theatre 2500, en de voor speakers zijn gesplit met mijn stereo.. geen idee hoeveel watt, maar ze zijn vrij groot.

• Slashdotter
  • Niet online
Ik heb ook een Desktop Theatre 2500! Samen met een SB Live 1024 :)

Verwijderd

een vaag geluidskaartje (16 bits)

en daarop een samsung setje met een subwoover, alleen die subwoover is al vervangen door een sterkere, en die kl*te satelite meuk ook

Verwijderd

Hep de shit verplaatst, dus nu:

el-cheapo mixer
ouwe turntable
2x cd-player
SB vibra 218

Dat door een zelfbouw EQ naar mijn comp-speakers (front), en mijn stereo (zo'n K*T-miniset) voor achter. Geeft best een aardig geluid als je bedenkt dat de hle shit me 170 piek heeft gekost (EQ + miniset --> verjaardag, rest zolder/rommelmarkt) :)

Mijn zelfbouw-amp staat ff on hold, want het geld is op :p

En wanneer komt JayTaph zijn studio intikken? of is ie daar al me bezig? :)

• Rozz
  • Laatst online: 27-08 08:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Kan kiezen uit 2:

Philips 900 serie:
951 Dolby Prologic Receiver
940 CD Speler
900 DCC Speler
603 B&W
AS6 Actieve Sub
CC6 Center + Audiolab Cando Mk11 Surround

OF

SBLive met 4 Labtec 1030
Philips MMs250 Subje

Zoals jullie zien.....ik ben een Philips Fan...
Greetz Rory

• RFAMLK
  • Laatst online: 14-05 22:23
laten we t bescheiden houden he
ik ben nie zon superboemzer :P
Cambridge Soundworks 2x180 watt
versterker van weetikveelhoeveel watt :P
en die normale 100 watt boxen..
na da was t wel

• cor-gijs
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

gos
ik sta zeker wel voor lul met m'n monstersound mx300 van diamond
:(
maar
wel echte labtec speakers
only the best is good enough for me
:)

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Ik heb nu al een jaartje of 5 een sony stereo setje, 2x70 Watt continue, 5 CD wisselaar, equalizer, tuner, samen met 2x philips 120 Watt continue speakers. Tevens stereo video en 82 cm breedbeeld TV (samsung).

Ik heb trouwens nog een vervolg vraag mbt deze topic. Ik wil aanstaande dinsdag een actieve subwoofer van caliber (de grootste uit de serie) aanschaffen voor in de auto. Op hun site http://www.caliberaudio.com/woofers.html staat ie nog niet, het is een maatje groter dan de BCT 25A, kost 600 piekies. Wat zijn de ervaringen qua audio in de auto?

• Jag
R.Kuipers --> mijn ervaring is dat het nergens naar klinkt. Er zitten vaak kastloze speakers ingebouwd, ivm ruimtegebrek, en dat klinkt dus echt niet goed. Diegene die jij wilt kopen, zo'n tube ding zo te zien, gaat ook helemaal niet laag, als ik een review moet geloven. Je hebt echt een grote kastruimte nodig voor subs (en het liefst ook voor je normale speakers). Daarom kan je volgens mij beter een grote sub in enclosure in je achterbak leggen of zo. Maar ik heb echt weinig ervaring met car audio, het interesseert me ook niet echt, ik rij er veels te weinig auto voor, en ik vind de akoestiek zuigen. Ik heb zelf overigens twee speakers van een mini set afgehaald, zou wel aardig klinken als ik een goede autoradio zou hebben (heb nu een supertech :r).

TB --> Je hebt gelijk hoor in principe. Zo'n sub freak ben ik ook niet. Al die drivers en crossovers verpesten het alleen maar in principe. Het beste is denk ik dan ook รฉรฉn full range driver, die horn loaded is. En dan wel een heeeele lange hoorn.
Maar aangezien mijn systeem niet perfect is, is dit voor mij de beste oplossing. Je hebt zo'n sub echt alleen maar nodig bij de diepste uithalen naar "onder". Ik heb de high cut dan ook op 50 Hz staan. Maar het moeilijkste met een sub is nog wel de plaatsing. Die interferentie is zoooo irritant. Op de ene plaats hoor je op een bepaalde freq niks (ik gebruik een toongenerator om te testen), en ergens anders keihard. Eigenlijk moet de sub in hetzelfde vlak staan als de main speakers, maar dat gaat bij mij helaas niet.

Jag

Verwijderd

mijn audio systeempje

1x soundblaster live retail
1x rotel rx-202 stereo amplifier with 4x 100 watt 3 way bass reflex system
1x Labtec lcs 2632 3D surround 120 watt Subwoofer system

thats it :)

• Animal_X
  • Laatst online: 22:46

Animal_X

Rodin

Daar gaan we weer!!!! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Jag
Correctie, daar gaan we nog steeds. Deze topic ben ik hele tijd geleden gestart, toen dit soort topics nog niet zo controversieel waren, en ver voordat het onzin forum bestond. Toen zijn er heel wat reacties op gekomen, en is toen afgestorven. Maar iemand heeft hem weer omhoog gehaald, waarschijnlijk met de nieuwe search. Maar als mensen dit een ontzettende k*t topic vinden (ik heb zelf meestal een hekel aan Wat hebben tweakers.... -soort topics, maar dit onderwerp interesseert mij enigzins (understatement)), heb ik er ook vrede mee als ie naar het onzin forum wordt verplaatst (liever niet, want hier komen de wat serieuzere tweakers, die niet alleen het (opgenomen) vermogen hier neerplanten).

Jag
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.