Toon posts:

Tabel maten vastzetten en template vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele vraag met als antwoord hopelijk ook een simpel iets. Hoe kun je de maten van tabellen absoluut vastzetten zodat het NIET wordt uitgerekt door images dan wel tekst?

En dan nog een vraag. Ik ben bezig in Dreamweaver een tamplate te maken voor een bepaald aantal pagina's voor mijn site. Het is de bedoeling dat ik als ik met een pagina op basis van deze template bezig ben ik ook rijen kan toevoegen naar believen. Maar de template zet deze blijkbaar op slot. Wat te doen?

Bij voorbaat dank voor de hulp...

Verwijderd

Kan niet. M.i. een ontwerpfout van HTML en later van CSS2. Zie ook http://annevankesteren.nl/archives/2004/01/css-tables-part-2

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Ehm was je al zover?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
table.className {
  width: 500px;
}

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 03 maart 2004 @ 16:45:
Ehm was je al zover?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
table.className {
  width: 500px;
}
Dat snap ik, dat je tabellen een maat kunt geven, maar die schijn je dus niet absoluut vast te kunnen zetten. Niet op slot zodat het nooit uitgerekt kan worden. Ook volgens Anne dus...

Ik zal even de website bekijken, bedankt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

en table-layout:fixed; dan?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 03 maart 2004 @ 16:49:
Ik zal dat eens even proberen. Ik ben nog niet helemaal thuis in HTML, maar moet ik dat in de tabel tag invoeren na style=?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Het mooiste is om de css buiten de html om te laten gaan :)

maar als je het inline wilt idd style="".....

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm is zat net te denken. Met deze tag gaat HEEL het tabel op slot en ik bedacht net dat deze in hoogte wel mag uitrekken, alleen niet in de breedte... Kan ik de tag dus uitbreiden met een extra iets?

Bedankt, ik zal het eens proberen dadelijk.

Wordt vervolgd...

En mijn template probleem? Is daar een oplossing voor?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 16:57 ]

Verwijderd

crisp schreef op 03 maart 2004 @ 16:49:
Klopt, was ik even vergeten. Zijn ook problemen mee (er even buiten gelaten dat alleen IE dit ondersteund). Zoals je kunt lezen in de CSS21 spec ( http://www.w3.org/TR/2004...s.html#fixed-table-layout ) geld dit alleen voor een horizontale layout.

Feit blijft natuurlijk dat je dit met 'min-height' en 'width' helemaal niet gehad had, ware het niet dat het W3C van 'width' 'min-height' heeft gemaakt :(

Verwijderd

Topicstarter
Als het alleen voor de horizontale lay-out geldt, ben ik blij!

Maar het geldt niet voor andere browsers dus. Wordt mijn lay-out dan ernstig hervormd of wordt het alleen maar uitgerekt in dat geval?

Verwijderd

Uitgerekt. Ze negeren de property namelijk als het goed is. Maar als het gaat om layout, ben jij helemaal verkeerd bezig :o

Tabellen zijn daar niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien bedoel ik het dan verkeerd of gebruik ik de term lay out anders...

Ik wil gewoon zorgen dat bepaalde dingen op hun plaats blijven staan. Ik wil dat de tekst op plaats A staat en images op plaats B

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/msluymers/images/websiteidee.gif

Dit dus. Ik wil in dat witte gedeelte dus tekst + plaatjes en dat die ook op hun plaats blijven staan, no matter what. Het bruine gedeelte moet verstoken blijven van alles, het is de achtergrond. Dat krabbeltje op het hoekje is ook een gedeelte van de achtergrond.

Wat is jou idee/ manier dan, Anne?

Verwijderd

Theoretisch (of met een bepaald publiek) zou ik het BODY element wat margin geven en het HTML element een achtergrondkleurtje.

In de praktijk maak je een DIV element aan. Deze centreer je ( http://annevankesteren.nl/test/templates/center-h ), je zet wat achtergrondkleurtjes neer, je geeft een paar dingen een width, zet je tekst erin en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik zal het allemaal eens op mijn gemakje bekijken. Het ziet er in ieder geval logisch uit...

Verwijderd

wat betreft je template probleem: na mijn weten is dit onmogelijk. wat je wel kunt doen is een extra (lege) editable region neerzetten en dan kun je naar believen een nieuwe tabel aanmaken, maar dit lijkt me dus geen oplossing? :). de volgende optie is om meerdere templates te maken
Pagina: 1