Toon posts:

[ASP] Error 503: Service Unavailable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een webapplicatie te schrijven waarbij diverse competitiegegevens van heel Nederland worden bijgehouden. Per competitie gaat het hierbij al gauw om een database met 45.000 records.

Tijdens het testen van de bestanden krijg ik al gauw de foutmelding "Service Unavailable". Dit gebeurt als ik met één of twee personen aan het testen ben. Over enkele maanden moeten er tientallen mensen tegelijk gebruik van gaan maken. Dan zal dit probleem zich dus vermoedelijk veel vaker voordoen.

Hoe is dit probleem te verhelpen? De verbindingen en objecten worden allemaal zo snel mogelijk gesloten, dus hier zit het probleem niet in. Zou het door de omvang van de database kunnen komen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

wat...voor...database...

oogjes open, snaveltjes dicht

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Waarschijnlijk test je dit op je locale IIS. Als je geen Microsoft Server OS (Win2000, WinNT of WinXP Server) hebt, dan is het aantal gelijktijdige connecties maximaal 10.
Waarschijnlijk heb je ook "Show friendly Http error messages" van IE aanstaan, want het hoort eigenlijk 503.9 te zijn (de fout die je krijgt).
Tenminste als ik gelijk heb.

Hoe dan ook, als je bij een provider zit dan is er in principe geen maximaal aantal gebruikers en zul je dit probleem zeker niet snel tegenkomen.

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op 03 maart 2004 @ 16:42:
Waarschijnlijk test je dit op je locale IIS. Als je geen Microsoft Server OS (Win2000, WinNT of WinXP Server) hebt, dan is het aantal gelijktijdige connecties maximaal 10.
Waarschijnlijk heb je ook "Show friendly Http error messages" van IE aanstaan, want het hoort eigenlijk 503.9 te zijn (de fout die je krijgt).
Tenminste als ik gelijk heb.

Hoe dan ook, als je bij een provider zit dan is er in principe geen maximaal aantal gebruikers en zul je dit probleem zeker niet snel tegenkomen.
Het is al wel bij een provider gehost. Ik heb die friendly Http error messages idd nog aan staan. Op een locale IIS is het nog helemaal niet getest.

Ik maak trouwens gebruik van een Access-database

• bigbeng
In elk geval friendly messages uitzetten, dan wordt de fout aanzienlijk duidelijker. En die fout die je dan krijgt die post je hier weer, zodat we je echt kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze inmiddels uitgezet, maar hier verandert helemaal niets in. Er blijft alleen maar "Service Unavailable" in beeld staan. Heb het anderen laten proberen, en die hebben hetzelfde.

• bigbeng
Ik heb even geklooid met IIS en ik denk dat de foutmelding door jouw provider als standaard is ingesteld. Dwz, je kunt bij IIS instellen dat ASP fouten altijd een standaard foutmelding geeft.
Dit kun je ze laten uitzetten, tenminste als ze daartoe bereid zijn.

• bigbeng
En even zoeken op de microsoft site bracht me bij de volgende url:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;816995
Pagina: 1