Toon posts:

Exchange 2003, OWA en adres lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb perfect een Exchange 2003 server draaien, op Windows 2003 in een mixed domain met Windows 2000 DC's Nu is het volgende het geval, heel veel mensen maken gebruik van de OWA. Nu gebruiken ze daar de "aan" knop om een adres te kiezen in een nieuwe email met de zoek functie, dan vullen ze de naam van het bedrijf in bij het veld bedrijf, en klikken op zoeken, dan komen heel veel adressen in beeld, maar niet alle, ik heb bijvoorbeeld ook de naam van het bedrijf netjes in me profile staan bij de organization, maar ik kom niet in die lijst.

Nu zou je zeggen, iets met de recipient update, nix mee aan de hand, als ik met zoeken namelijk de eerste letter van mijn achternaam mee geef in het veldje achternaam, kom ik wel netjes in de lijst te staan, lijkt wel alsof er als je alleen op bedrijf zoekt er te veel mensen voor de lijst zijn, maarja, waarom dan niet stoppen bij de k ofzo en zeggen dat er te veel results zijn, hij doet gewoon van a tot z, maar niet iedereen.

Kan er nergens iets over vinden, en het begint frustrerend te worden. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat dank voor reacties,

Martijn

Verwijderd

Bij teveel resultaten stopt ie inderdaad bij een bepaalde letter, en krijg je een foutmelding. Dat is dus niet het probleem.

Als je het nou eens gewoon met Outlook probeert i.p.v. OWA, werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem niet opgelost, maar verklaring wel gevonden. de zoek functie van OWA voor adressen geeft nooit meer dan 100 resultaten, helaas stopt ie niet bij een bepaalde letter, omdat de adreslijst niet alfabetisch is.

maximaal 100 results dus ingesteld door M$ om de data stroom voor de zoek functie in grote bedrijven te beperken.

grt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 11:30:
[...]maximaal 100 results dus ingesteld
Alsof het handig is om door een lijst van 100000 adressen te scrollen. Alsof je überhaupt zin hebt om op die lijst te wachten als je vanuit het internet cafe in Katmandu een mailtje probeert te versturen.
BTW: In die search dialoog kun je meerdere velden invullen, dus behalve de bedrijfsnaam ook de eerste (twee) letters van de voor- of achternaam invoeren; krijg je een mooi overzichtelijk lijstje van een stuk of 10 adressen waar je dus een zinnige keus uit kunt maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==