Toon posts:

Betalen dot.tk domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil mijn dot.tk account omzetten van een freedomain naar een paiddomain. Mijn website staat op een zonnet server (http://home.zonnet...etc). Ik moet bij dot.tk twee dns nummers opgeven en een ip. De dns nummers heb ik via de zonnet website gevonden. Het ip-adres van mijn server is iets van 62.58.50.15/rlakerveld , weet iemand of ik dit ip-adres kan gebruiken bij registratie bij dot.tk ? Ik wil dit graag even zeker weten voor ik 20$ wegkieper........

P.S. ik heb dit ook aan zonnet gevraagd, die zeggen: "Het is op zich mogelijk maar wij ondersteunen dit soort koppelingen niet en helaas kan ik u hier dan ook niet mee verder helpen"

Verwijderd

een .tk domein omzetten naar een betaald domein? kies dan voor een .nl adres ofzo

kijk eens op www.nxs.nl die hebben een leuke actie

Verwijderd

Weet je wat het ip-adres is van de dns-server die jij.tk gaat beheren?

Verwijderd

.Als je nieuw bent en je hoeft niet persee .tk te hebben ga dan naar www.godaddy.com en vraag daar een .com domein aan voor $8 per jaar. Zij draaien dan een dns-server voor jouw, hoef je alleen het ip-adres van je webserver in te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Een .nl of .com was misschien achteraf een betere optie geweest, maar ik houd het toch bij .tk omdat ik al veel publiciteit heb gehad op het tk adres, heb in het AD gestaan en sta deze week in de HUMO (= televisieblad in belgie met oplage van 300.000). Bovendien is de .nl naam al geregistreerd.

Ik ga zelf geen dns server beheren. Ik wil gebruik gaan maken van de server-ruimte die je krijgt bij een ADSL-abonnementje. Het is dus de bedoeling dat zonnet mijn server beheert. Ik weet het volgende:

De DNS Nummers zijn:
Primaire DNS; 62.58.50.5
Secundaire DNS; 62.58.50.6
ip: 62.58.50.15/rlakerveld

Het gaat denk ik vooral om dit ip-adres, kan ik dit gebruiken bij registratie bij tk?

Verwijderd

Die dns-servers van hun moet je vergeten daar heb je niets aan.
Je moet www.jij.tk gaat forwarden naar home.zonnet.nl/rlakerveld.
Dat is de enigste manier om dat te doen zonder zelf een dns-server en een web-server te gaan draaien.
Je kunt namelijk niet tegen een dns-server zeggen dat hij naar 62.58.50.15/rlakerveld moet.
Wat je nog wel zou kunnen doen is zeggen dat hij naar 62.58.50.15 moet en dan wordt jouw adres: www.jij.tk/rlakerveld.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je kunt bij een TK domein vast wel een doorverwijzinng maken naar een URL (url forward of iets dergelijks), deze laat je dooesturen naar 62.58.50.15/rlakerveld en je bent klaar.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
URL forward kan inderdaad ook, maar die ligt nogal eens plat. Bovendien heb ik weleens gehoord dat DNS sneller is. Wat ook handig is dat je referrers kan achterhalen met dns (dit lukt niet met url forward). Als ik met een betaald domein nog steeds met url forward moet werken kan ik net zo goed niet betalen denk ik, want zo gaat dat nu ook met mijn gratis domein......misschien toch maar een .com overwegen. bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Als je niet met url-forward wil gaan werken, moet je dus zelf je website gaan hosten. Dat is allemaal leuk maar wat voor een snelheid heb jij en wil je die kwijt zijn aan je website?

-=edit=-
en het is trouwens even snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat ik voor een .com ga (tk lag alleen vanavond alweer 2x plat). Ik heb een vraag voor als ik bij godaddy.com een .com adres aanvraag. Kan ik als ip-adres van mijn webserver het volgende ip geven?

62.58.50.15/rlakerveld

Dat is het ip van mijn zonnet server. Ik heb zelf niet de mogelijkheid/kennis om zelf te hosten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:18 ]

Verwijderd

Nee,

laat me even uit leggen hoe DNS werkt.

Al jij www.opsventus.com intikt in je browser dan gaat hij opzoek naar het ip-adres dat daar bij hoort.
-Eerst vraagt hij aan de internet backbones; ik heb een .com domein wie weet daar meer van?
antwoord: ip-adres: 1.0.0.2

-Dan vraagt hij aan 1.0.0.2; ik heb hier opsventus.com wie weet daar meer van?
antwoord: ip-adres 1.0.0.3

-Dan vraagt hij aan 1.0.0.3; ik heb hier www.opsventus.com wie is dat?
antwoord: ip-adres 1.0.0.4

-Dan opent hij http://1.0.0.4:80 waar de mooie pagina www.opsventus.com staat.

Nou als je zelf je website gaat hosten dan doe je dit:
Als jij het domein jij.com aanvraagt, dan wordt dat geregistreerd en kun jij aan 1.0.0.2 gaan vertellen dat ip-adres 1.0.0.3 jouw dns-server is. Dan moet 1.0.0.3 zorgen dat www.jij.com bij 1.0.0.4 uitkomt. Op 1.0.0.4 zet je dan je webserver.
(Als je het bij godaddy doet dan hoef je allen het ip-adres van je webserver in te voeren, de rest doen zij)

Als je al een pagina hebt kun je het zo doen:
Je registreerd jij.com (bij godaddy) en zegt tegen godaddy dat de website op http://home.zonnet.nl/een/hele/fijne/~subnaam staat. Zij zorgen dan voor het complete dns-verhaal en je kan lekker slapen.

Er is van alles mogelijk, maar dit zijn de makkelijkste mogelijkheden waar je je voorlopig maar bij moet houden tot je het hele verhaal beter snapt.

Veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:29 . Reden: toevoeging/verduidelijking ]

Pagina: 1