Toon posts:

nog stiller.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een zalman CNPS6500B-Cu op mijn p4 2,8 gezet en hij is lekker stil en koelt zo te zien ook nog goed :9

Ik heb overigens al honderden topics gelezen over stiller maken, en ik heb de fans van mijn kast en voeding ook al op 5 en 7 volt gezet maar toch maakt de koeler van mijn voeding nog wat lawaai (staat op 5 volt). Als je hem niet inbouwt is ie muisstil maar ingebouwd hoor je hem zoemen.

Hoe krijg ik deze stiller? Word het geruis soms veroorzaakt door de lucht die langs de sleuven in de wand aan de achterkant van de voeding naar binnen word gezogen? Kan ik deze eruit knippen of iets dergelijks?? :?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

denk kast resonantie, dakleer of loodbituemen aanbrengen, of je voeding zwevend bevestigen (ophangen) of een rubber ertussen.

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik dit dan aanbrengen?

en van dat rubber -> denk je dat het geluid door het trillen word veroorzaakt?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
gewoon rubberen ringetjes doen, tussen de fan en de voeding..

of je kan stukje rubber doen tussen voeding en kast, als je voeding los ook al stil was..

Verwijderd

Topicstarter
oke, dat snap ik, maar betekent dit dat het "gezoem" wat ik hoor getril van de voeding of fan is?? :?

Verwijderd

je voeding maakt geen herrie, het is het fannetje erin.

dat gaat resoneren met je kast, die er iets zachts tussen (rubber ringetjes...) en als het goed is , wordt hij dan stiller

Verwijderd

Topicstarter
owkey ik ga het proberen! thanks!!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Als het dan niet opgelost in moet je er een goede fan in propen.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

Ik gebruik de binnenband van een fiets als ik rubber nodig heb, werkt goed..

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz mijn voeding is al uit zichzelf superstil... en ik heb erg gevoelige oren ;)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 22:06:
Hmz mijn voeding is al uit zichzelf superstil... en ik heb erg gevoelige oren ;)
Daar heeft de topicstarter lekker veel aan... :/

Maar zoals hierboven al is gezegd, ringetjes, rubber, schuimrubber, elastiek.. alles wat maar trillingen opvangt tussen je fan en de voeding proppen helpt goed. :)

Zit er btw een fingerquard op waarbij ze gaten maken in de behuizing van de
voeding? Dan is het aan te raden deze eruit te halen en een normaal roostertje ervoor te plaatsen, scheelt hoop luchtweerstand en dus wervelingen= noise.

Use the Search Luke...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

w0w

je voeding maakt geen herrie, het is het fannetje erin.

dat gaat resoneren met je kast, die er iets zachts tussen (rubber ringetjes...) en als het goed is , wordt hij dan stiller
Dit is niet helemaal waar (tenminste niet bij mijn cheap-ass voeding, mss bij betere wel). Ik heb het fannetje weleens stil gehouden en toch komt er dan een vrij hoge toon uit de voeding :?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

vervang de std fans door papst op 5V dan zal het stiller zijn

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Deze resonantie zul je bij een lichte kast bijna altijd last van hebben hoor, dan kun je er nog zoveel papsten in proppen, die dingen zijn ook niet zaligmakend ;)

Het kán zijn dat je je voeding zelf hoort zoemen, maar dan moet de rest wel ongelooflijk stil zijn, het enige wat je daar aan kan doen is een betere voeding kopen in de hoop dat het ophoudt, Zalman schijnt daar trouwens ook last van te hebben.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19

Bob Popcorn

Plop!

Weet niet zeker of het helpt maar ik wil het gaan doen: De fan aan de buitenkant van je voeding plaatsen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op 04 maart 2004 @ 11:05:
Weet niet zeker of het helpt maar ik wil het gaan doen: De fan aan de buitenkant van je voeding plaatsen?
zorgt voor meer herrie :) in je voeding wordt het geluid gedeeltelijk tegen gehouden door de behuizing.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik heb gisteren de fan van de voeding vervangen door een papst fan, toen de fan van de cpu vervangen door een zalman. Daarna de hele kast van binnen bekleed met Gamma noppenschuim en de hdd opgehangen aan elastieken.

Resultaat: ik moet naar het lampje op mijn case kijken om te zien of de pc aan staat, ik hoor hem compleet niet meer.

Edit:

De fingerquard van de voeding ook weggeknipt trouwens, en die vervangen door zo'n 80*80 mm fingerguard van dunne metalen ringetjes.

[ Voor 18% gewijzigd door André op 04-03-2004 11:11 ]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

En om hem nog stiller te krijgen: hdd niet aan je kast monteren maar ergens "los" ophangen of monteren. Dat heb ik gedaan, dan hoor je je HDD gewoon niet meer.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

JayVee schreef op 04 maart 2004 @ 11:12:
En om hem nog stiller te krijgen: hdd niet aan je kast monteren maar ergens "los" ophangen of monteren. Dat heb ik gedaan, dan hoor je je HDD gewoon niet meer.
Gaat over de voeding ;)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Niet perse. Topic titel suggereerd dat het ook om de hele PC gaat...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

JayVee schreef op 04 maart 2004 @ 11:12:
Afbeeldingslocatie: http://www.spacepromotion.nl/images/producten/product_357_225.jpg
Dit apparaat werkt bijzonder goed. Gebruik ze zelf icm 10.000 rpm Raptor HDD's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 03 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Zit er btw een fingerquard op waarbij ze gaten maken in de behuizing van de
voeding? Dan is het aan te raden deze eruit te halen en een normaal roostertje ervoor te plaatsen, scheelt hoop luchtweerstand en dus wervelingen= noise.
Wat bedoel je precies met fingerguard? Zijn dat de openingen aan de kant van de voeding waar de lucht word aangezogen met die langwerpige sleuven?

Want ik dacht namelijk ook al dat deze lawaai maakten dmv de lucht die er langs word gezogen. Kan ik misschien gewoon de hele achterkant van de voeding weglaten? Betere airflow en minder wrijving? :? Of net niet?

Bedankt voor alle andere tips, dat met die harde schijf aan elastiekjes ophangen ga ik ook proberen (gewoon monteren in de daarvoor bestemde openingen maar dan zonder schroefjes of ergens anders in de kast hangen?)

gr Sander

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Vaak zijn de openingen in je pckast waardoor lucht wordt aangezogen of afgevoerd niks anders dan een verzameling gaatjes. Als je hier een groot gat van maakt, al dan niet met vinger roostertje, scheelt dit al een hoop herrie. Hou gewoon in gedachten dat de luchtstroom zo min mogelijk moet worden verstoord.

Over HD's los neerleggen en ophangen in elastiekjes zijn de meningen nogal verdeeld. Voor mij is mijn data toch iets belangrijker dan die ene dB.

veel succes verder!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Met het weghalen van het rooster bedoelen ze dat ding voor de fan:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/618-650G.JPG

Die moet je vervangen door:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/1-1G.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ahaaaa, nu snap ik wat jullie bedoelen!! :9
en dan aan de andere kant van de voeding (waar dus ook deze 'verzameling gaatjes' zitten) hetzelfde verhaal zeker?

Thanks!! Hier kan ik allemaal wat mee!! _/-\o_ _/-\o_

Gaan we eens ff knutselen ;)
Pagina: 1