Nieuw Dell Notebook kopen bij een gewone winkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op mijn speurtocht naar een Dell D400 Notebook kwam ik de site van DES (den Haag) tegen (http://www.des.nl/index.php/5,cid--103).

Zij verkopen Dell notebooks, tegen een lagere prijs ook nog. Hoe kan dit nou? Dell verkoopt toch alleen via de website? En wat voor gevolgen heet dit voor garantie en support?

Want eerlijk gezegd koop ik een notebook veel liever in een gewone winkel.

Verwijderd

Waarschijnlijk kopen hun de laptops met grote getalen tegelijk in, en kunnen ze daarom tegen een gereduceerd tarief de systemen aan de consumenten verkopen.

Ze verkopen trouwens alleen latitude's, en geen goedkopere inspiron's zie ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 15:58 ]

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:55:
Waarschijnlijk kopen hun de laptops met grote getalen tegelijk in, en kunnen ze daarom tegen een gereduceerd tarief de systemen aan de consumenten verkopen.
Zoiets dacht ik al.

Op de site van DES kan ik ook het unieke code van die notebook lezen, zodat ik op de Dell site kan bekijken wanneer die geleverd is. En dat is meestal meer dan een half jaar geleden gebeurd.
Blijft de garantie dan wel 3 jaar? En mag dt van Dell?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Persoonlijk zou ik liever direct bij Dell kopen ivm de garantie. Je kunt daarnaast eens even bij Dell navragen hoe die lagere prijs mogelijk is en evt. ook de prijs waarvoor DES ze aanbied proberen te krijgen.

ARME AOW’er

• Cubix
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 03 maart 2004 @ 16:01:
Persoonlijk zou ik liever direct bij Dell kopen ivm de garantie. Je kunt daarnaast eens even bij Dell navragen hoe die lagere prijs mogelijk is en evt. ook de prijs waarvoor DES ze aanbied proberen te krijgen.
Ik heb net DES eventjes gebeld, en ik ben dit te weten gekomen.

-Des heeft (als bedrijf) bij Dell notebooks gekocht, met speciale samenstelling.
-De 3 jaar onsite garantie gaat pas in als ik het notebook koop, gewoon de garantie van Dell.
-Lukt het allemaal niet met die onsite garantie: dan springt DES in om het op te lossen.
-Ik kan in de winkel gewoon kijken naar de notebooks, ze zullen het voor mij uit de doos halen.

Dit doe ik dus veel liever dan bij Dell kopen, want ik hoor dat er soms enorme vertragingen kunnen optreden. Ik kan nu gewoon een notebook van Dell bekijken, en ophalen. Ideaal.

Hoop ik...

Wat denken jullie?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zou Dell bellen. DES kan wel zoveel zeggen. Uiteindelijk is Dell degene die het eventuele probleem zullen moeten oplossen.............. volgens DES tenminste.

ARME AOW’er

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

Nitai

Live the life you love.

Des heeft een erge slechte reputatie.....vandaar dat ik alleen nog maar klein spul koop daar (zoals Casemod zooi en koelers...)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Cubix
  • Niet online
Nitai schreef op 04 maart 2004 @ 15:46:
Des heeft een erge slechte reputatie.....vandaar dat ik alleen nog maar klein spul koop daar (zoals Casemod zooi en koelers...)
Wat is er dan precies mis gegaan?

Dell heeft ook geen goede reputatie, dus wat moet ik nu? Alle andere merken die je in een fatsoenlijke winkel kan kopen zijn stukken duurder.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja, nu kan ik wel weer zeggen Dell bellen.....!!!

De reputatie van Dell is i.i.g. stukken beter dan die van DES (nu dat er toch staat kan ik dat best ook vermelden).

ARME AOW’er

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Cubix schreef op 04 maart 2004 @ 17:44:
[...]

Dell heeft ook geen goede reputatie, dus wat moet ik nu? Alle andere merken die je in een fatsoenlijke winkel kan kopen zijn stukken duurder.
wij hebben vroeger voor m'n werk wel systemen bij DES besteld (maar in rotterdam?) en dat was een grote ramp: zat andere hardware in, losse processors in de kast enz.

ik zou iig dell even bellen

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

En wat denk je van Toshiba???
Goed merk met goed spul, voor een scherpe prijs.
Over het algemeen iets duurder dan Dell, maar wel goede systemen.

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:18:
[...]

En wat denk je van Toshiba???
Goed merk met goed spul, voor een scherpe prijs.
Over het algemeen iets duurder dan Dell, maar wel goede systemen.
Zoek jij eens een Centrino notebook bij Toshiba die lichter is dan 2 kg, en onder de €1600,-.

Dan wordt het al snel heel duur. Alleen Asus heeft een mooi alternatief.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

DES? bestaat dat nog? Ik heb juist een paar jaar terug een artikel gezien dat ze failliet waren... en juichen zeg. De service van DES was vroeger identiek aan UPC of de NS :X, ik zou er alleen iets kopen als het morgen stuk mag gaan.

• Cubix
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op 05 maart 2004 @ 23:32:
DES? bestaat dat nog? Ik heb juist een paar jaar terug een artikel gezien dat ze failliet waren... en juichen zeg. De service van DES was vroeger identiek aan UPC of de NS :X, ik zou er alleen iets kopen als het morgen stuk mag gaan.
Aaargh, ik wordt weer zo gek van dit soort reacties. Niet persoonlijk natuurlijk, maar als ik iets van plan ben is het niet fijn te horen dat je dat beter niet kan doen.

Maar hoe is de zaak NU? Ik heb twee keer gebeld en ik werd goed geholpen met mijn vragen door mensen die mij zeer net te woord stonden. (In shopsurvies van vroeger ging het over buitenlanders, maar dat kan nu niet zo geweest zijn.)

Ik kan iig ff kijken hoe dat ding eruit ziet voordat ik de machine gewoon bij dell zou kopen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken.

ARME AOW’er

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ecteinascidin schreef op 05 maart 2004 @ 23:32:
ik krijg altijd mailtjes van NTS (pc winkel in r'dam) waarbij altijd onderstaat dat ik in hun mailinglijst zou kunnen staan omdat NTS het klantenbestand van DES heeft overgenomen.

ik denk dat DES na een faillissement een doorstart heeft gemaakt na een jaar ofzo

ik zou er zo maar niet iets kopen, tenzij dell kan verzekeren dat dit notebooks zijn die zij volledig ondersteunen.

ik weet niet of je er nog extra garantie bij koopt, maar indien wel zou ik zeker gaan voor een dell garantie, en niet iets wat DES zou aanbieden (kweet niet of ze dat doen)

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2004 14:49 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• T-8one
  • Laatst online: 26-01 14:57

T-8one

take it easy, take a sisi

Computerwinkels kunnen ook een paar modellen van Dell verkopen. Welke modellen weet ik niet, maar ik heb er laatst ook nog over geïnformeerd bij Dell. Wat ik begreep is dat de modellen uit de folders niet mogelijk zijn, mits ze per 50 ingekocht worden, alleen is de marge daar niet erg interessant op. Ze hebben een speciale modellijn voor de (dure) tussenhandelaar die ze dus eigenlijk uitgeschakeld zouden hebben. Of wordt er met tussenhandelaar de distribiteur bedoelt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
kareltje_de_grote schreef op 06 maart 2004 @ 16:30:
Computerwinkels kunnen ook een paar modellen van Dell verkopen. Welke modellen weet ik niet, maar ik heb er laatst ook nog over geïnformeerd bij Dell. Wat ik begreep is dat de modellen uit de folders niet mogelijk zijn, mits ze per 50 ingekocht worden, alleen is de marge daar niet erg interessant op. Ze hebben een speciale modellijn voor de (dure) tussenhandelaar die ze dus eigenlijk uitgeschakeld zouden hebben. Of wordt er met tussenhandelaar de distribiteur bedoelt.
Ik ben zelf ook voorstander van het kopen van notebooks in "gewone" winkels, omdat je idd zelf met eigen ogen kunt zien wat je geleverd krijgt. Ik heb momenteel een Dell Latitude en wil op den duur upgraden naar een Latitude met centrino proc. Als ik dan die prijsverschillen zie, dan vind ik dat extra risico wel meevallen eigenlijk. Ik zag dat hun goedkoopste model 579,81 euro scheelde (incl. btw ). Dat is een heel fors bedrag dus!! Aangezien mijn ervaring met die Latitude serie zeer goed is verder over het algemeen denk ik dat je hiermee niet een echte buil kunt vallen. Zolang je er gewoon Dell garantie bij krijgt zou ik het persoonlijk wel in ogenschouw nemen.
Pagina: 1