Toon posts:

Pop3 mailbox size statistiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn bezig met enkele van onze pop3 mailboxen te verwijderen. Nu komen alle mails van de verwijderde pop3 box in een andere pop3 box.

Deze wordt leeggehaald en de berichten worden naar de juiste Exchange mailbox verplaatst (POPCON doet dit).

Omdat deze pop3 box nogal groot kan worden (er wordt nu de mail van een tiental users in verwerkt) willen wij de grootte van de mailbox monitoren. De mailbox is nu 64 Mb groot en wordt elke 2 minuten leegehaald. Maar indien een Powerpoint presentatie naar 20 onbekende users wordt gestuurd, worden deze 20 berichten wel naar dit ene account gestuurd.

de vraag is dus:

Een programma die elke 20 seconde (of meer) de grootte van een pop3 mailbox bepaald en noteert. dan kunnen wij dit een beetje in de gaten houden en onze capaciteit hierop aanpassen. Weet iemand z'n programmatje? Freeware/etcware

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Ik weet niet of je handig bent met talen als Delphi etc. maar dit moet in een uurtje in elkaar geflanst kunnen worden. Als je inlogt op je pop server met USER en PASS, krijg je een respons (tenminste op mijn POP3 server), waarin de grootte van de mailbox in octets vermeld staat. Bij mij staat er:

+OK mjax has 0 visible messages (0 hidden) in 0 octets.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat ik ook al aan te denken.. Om zelf iets te knutselen.. maarja als het bestaat ga ik het wiel niet opnieuw uitvinden..

Ik ken wel delphi ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een programma geschreven.. Wie interesse heeft, ik kan het wel ergens neergooien..