Toon posts:

PC pakt Hercules Fortissimo 2 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows opnieuw erop gezet en ik wilde mijn drivers van mijn geluidskaart opzetten... Dat deed hij nog maar na het opnieuw opstarten staat er nog wel niewe hardware gevonden en daarna iets van unsupported cristal... Ik dus de drivers van cristal erop zetten maar dit werkte ook niet! Ik heb alles geprobeerd maar zelfs mijn onboard sound doet niet :( .
Ik heb gegoogled maar dat leverde niks op en bij de search hier ook niet.

Help plz :'(

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Je moet de Fortissimo 2 drivers in 2 stappen installeren. Eerst zet je de drivers op je harde schijf (die komen standaard in C:\program files\hercules\fortissimo dacht ik). Daarna start je je pc opnieuw op en laat je windows automatisch zoeken naar geschikte drivers. Dan pakt ie de geinstalleerde drivers en wordt die 'unsupported crysatl audio device' een 'hercules fortissimo II'.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu opnieuw geinstalleerd en opnieuw opgestart... Nu krijg ik onderaan in beeld helemaal niks maar hoe kan ik windows dan laten zoeken naar die drivers?

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*
Ik heb alles nu goed werken maar ik kan geen 5.1 sound krijgen :r
Ik kan kiezen uit: headset, 2 speakers of 4 speakers.
Als ik 4 speakers doe hoor ik alleen wat door de sattelietspeakers en niet door de subwoofer en center speaker...
Ik heb update gedaan maar nix helpt :(
Ik weet het niet meer.....

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
retrace your steps and retry?

handleiding erbij halen, windows help erbij halen ...... en op het gemakje tweaken? Want ik zou wel met wijze raad kunnen komen.... maar met de info die ik gelezen heb, kan ik vrij weinig

"ik heb update gedaan maar nix helpt" .. que? Update van de drivers? Update van windows xp? Update van wat?

NDUS, apparaatbeheer -> ding deinstalleren -> reboot -> drivers van hercules netjes op harde schijf zetten -> apparaatbeheer -> nieuwe toevoegen -> laat windows maar zoeken naar de drivers -> wijs pad aan -> gaan met die banaan.

zou toch moeten werken? Vandaag toevallig ook net zo zitten doen om m'n nieuwe terratec te installeren ....

ps: had trouwens gelezen in een ander draadje dat mensen de terratec DMX X1024 drivers ofzo gebruiken voor deze hercules fortissimo kaart? Identieke chipset I guess. ...

[ Voor 15% gewijzigd door cavey op 20-06-2004 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb goed nieuws, hij doet het. Maar niet erg goed want ik hoor de subwoofer en center heel zacht als de sattelietspeakers gewoon staan... :( Moet ik maar ff wat gaan klooien

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 11:00:
Ik heb goed nieuws, hij doet het. Maar niet erg goed want ik hoor de subwoofer en center heel zacht als de sattelietspeakers gewoon staan... :( Moet ik maar ff wat gaan klooien
das een kwestie met de geluidskaart drivers en de windows instellingen spelen, je kunt in de hercules drivers presets uitkiezen en volumes regelen maar dat kan in windows ook,
ga hiervoor naar > configuratiescherm > geluiden en audio > geadvanceerd, hier kun je in het windows mengpaneel bij: opties > eigenschappen, alle kanalen weergeven en volumes weizigen. kijk ook bij de luidsprekerinstellingen bij geluiden en audio in het configuratiescherm.
Pagina: 1