Toon posts:

[Exchange 2003] Forwarden van mail naar extern adres.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen:
Ik ben bezig een server met exchange 2003 std klaar te maken, zodat deze binnen kort in de lucht kan. (We werken nu met een hardware matige oplossing, wat zijn beperkingen heeft, genaamd netpilot).

Daarvoor heb ik een cursus gevolgt van MS de 2400 Implementing and Managing Microsoft Exchange server 2003.

Nu ben ik redelijk ver met de server, alleen ik kan nu geen optie vinden om mail naar een extern adres te forwarden, zoals bv hotmail.

In het cursus boek staat dat het mogelijk is, alleen er staat alleen een uitleg bij hoe je dit lokaal kan doen.

Bij Active Directory Users and Computers een gebruiker aan klikken. Dan bij tabblad Exchange General -> Delivery Options aanklikken. Dan kan ik alleen maar kiezen uit gebruikers van de AD.

Ik heb al lopen zoeken op GoT, daar zijn wel wat topics over, maar slecht onderbouwt of er staat geen goed antwoord bij.

Bij MS heb ik KB 255697 gevonden, alleen dit gaat over exchange 5.5 en ik zie geen overeenkomst met exchange 2003. :(

Is er iemand die mij in de juiste richting kan sturen ?? Op nog beter mij kan vertellen hoe ik die wel moet doen.
Wanneer je meer info wilt hebben hoor ik het graag.

Verwijderd

Start -> Administrative Tools -> Active Directory Users and Computers
Rechtermuis op de Users Container
Vervolgens New -> Contact

Daarna kun je bij het tabblad Exchange General -> Delivery Options -> Forward To deze nieuwe contact opgeven.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:05:

Daarna kun je bij het tabblad Exchange General -> Delivery Options -> Forward To deze nieuwe contact opgeven.
Dat is inderdaad de manier, nog netter is extra OU aanmaken voor de contacts, en de contacts hidden maken in Exchange......houdt de boel overzichtelijk

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, klinkt heel simpel zal het volgende week wanneer ik weer op het werk ben ff proberen.
Het is jammer dat het zo moeilijk is om deze oplossing te vinden.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
[b]Deadeye schreef op woensdag 03 maart 2004 @ 17:20:

Dat is inderdaad de manier, nog netter is extra OU aanmaken voor de contacts, en de contacts hidden maken in Exchange......houdt de boel overzichtelijk
Sorry voor het ophalen van een eeuwen oud bericht maar, ik zie deze oplossing nu al twintig keer maar als ik in een 2003 domein, in een contact naar Exchange General ga zie ik geen Delivery Options staan ?? 8)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43
Je moet ook kijken bij de gebruiker zelf. Daar moet je bij delivery options doorverwijzen naar het nieuw aangemaakte contact. :)

-

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals SysRq zegt. Een contact heeft geen mailbox binnen de organisatie, dus de mail naar die mailbox kan ook nooit doorgestuurd worden. Ditsoort zaken voor dat adres moet op de voor dat domein authoritaire mailserver gebeuren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1