512MB SD wel in digiCam, niet in PDA?

Pagina: 1
Acties:

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Heb voor mijn PDA (Mitac Mio 336 i.c.m. Alturion GPS) een Kingston 512MB SD kaartje gekocht. Alturion kaarten gekopieerd naar het kaartje, ging allemaal goed, maar daarna is het SD kaartje niet meer uit te lezen.

In de PDA ziet hij het kaartje helemaal niet.

Via een sweex cardreader krijg ik de melding dat het kaartje geformatteerd moet worden, maar als ik dat via windows doe, krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden.

In mijn cheap BenQ DC1500 camera ziet hij het kaartje meteen en kan ik er foto's mee maken (ook formatteren, maar daarna ziet hij het kaartje nog steeds niet in de PDA..).

Nu heb ik via google en dit forum natuurlijk gezocht en het geweldige programma "Flash Format" gevonden. Gedownload en geïnstalleerd (werkt alleen vanaf PDA helaas), maar als ik het programma opstart met de 512MB SD kaart erin, dan zegt hij dat er geen SD kaart is geïnstalleerd. Ook in Pocket PC 2003 is de geheugenkaart niet te vinden.

Andere kaarten werken overigens wel gewoon (Sandisk 256MB SD, Kingmax 128MB MMC).

Zelf denk ik dat ik gewoon een programmaatje nodig heb dat vanaf een desktop PC werkt om kaartjes te formatteren (FAT16). Kent iemand zo'n programma of hebben jullie andere tips??

Throw me a freakin' bone here

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ben nu zo'n beetje de hele dag bezig om dat kaartje aan de praat te krijgen..

Via mijn digitale camera werkt alles gewoon goed; als ik echter mijn camera aansluit om bijvoorbeeld foto's naar mijn desktop te kopieren, dan geeft windows ook aan dat de schijf nog niet geformatteerd is -> nu formatteren? -> OK -> kan formatteren niet voltooien -> kan kaartje niet uitlezen...

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem?!?! Het zou me heeeeeel erg helpen; heb namelijk uiterlijk vrijdag een werkend 512MB kaartje nodig i.v.m. een vakantie...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

rnmt schreef op 04 maart 2004 @ 00:46:
Ben nu zo'n beetje de hele dag bezig om dat kaartje aan de praat te krijgen..

Via mijn digitale camera werkt alles gewoon goed; als ik echter mijn camera aansluit om bijvoorbeeld foto's naar mijn desktop te kopieren, dan geeft windows ook aan dat de schijf nog niet geformatteerd is -> nu formatteren? -> OK -> kan formatteren niet voltooien -> kan kaartje niet uitlezen...

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem?!?! Het zou me heeeeeel erg helpen; heb namelijk uiterlijk vrijdag een werkend 512MB kaartje nodig i.v.m. een vakantie...
Teruggaan naar je leverancier, dit verhaal vertellen en een werkend kaartje eisen. Als hij in de cardreader en je PDA niet/slecht herkend wordt dan ligt dat waarschijnlijk aan je kaartje en is dat van je Benq cam toeval ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Turkish schreef op 04 maart 2004 @ 08:59:
[...]

Teruggaan naar je leverancier, dit verhaal vertellen en een werkend kaartje eisen. Als hij in de cardreader en je PDA niet/slecht herkend wordt dan ligt dat waarschijnlijk aan je kaartje en is dat van je Benq cam toeval ;)
Heb het via internet gekocht, dus ik heb op die manier nooit meer een vervangend kaartje op tijd (vertrek morgen).

Bovendien twijfel ik eraan of het kaartje wel defect is; in mijn camera werkt het prima (dat kan gewoon geen toeval zijn..)...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Welke indeling, NTFS of FAT32 (ik geloof dat FAT16 en FAT12 ook nog bestaan)? Voor de PDA en de mediareader zou ik FAT32 proberen, doe dit door middel van de tool disk management in XP. Eerste de partitie verwijderen en dan aanmaken FAT32. Als dat klaar is, gewoon proberen in je PDA en in je mediareader. Geen fouten, dan proberen in je camera (kan even duren!).
Het kan zijn dat je camera geen FAT32 verstaat, dan moet je terug naar FAT16 (dezelfde procedure volgen).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Hoe is dit nou afgelopen ?

Heb namelijk precies dezelfde PDA en wil ook zo'n 512 MB Kaartje halen, maar dan moet het natuurlijk wel werken !

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 06:08
Even een klein schopje. :)
Ik heb nu ook een probleem met eenzelfde kaartje.
In mijn IPAQ wordt 'ie prima herkend, maar als ik 'em in een kaartlezertje stop slaat de explorer vast.
Ik twijfel nu dus of ik 'em om moet ruilen. :?
Pagina: 1