FAN-C kabel micro ATX voeding

Pagina: 1
Acties:

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb hier een hp pavilion 7940 staan en hiervan was de micro ATX voeding kapot. Om zeker hiervan te zijn even gewone ATX voeding op aangesloten op aanraden van de verkoper. Ik sluit de grote kabel aan op het mobo en zie dat er geen FAN-C kabeltje bij de ATX veoding zit (zwart-groen-zwart-driepins) en ik denk laat ik het maar proberen zonder. REsultaat is dat de computer gewoon opstart en dat de FAN van de P800 gewoon gaat draaien, maar de computer begon enorm te stinken. Komt dit dan doordat ik dat 3 pins kabeltje niet heb aangesloten? Of was het mobo al kapot en heeft die mijn voeding gemold en was die bijna ook mijn nieuwe voeding aan het mollen?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

dat fan-c kabeltje os waarschijnlijk de fan in de voeding. Niet alle voedingen hebben hier een apart draadje voor.

Ik denk eerder dat de atx stekker een andere pinout heeft (tja, hp...), wel hetzelfde formaat maar gewoon wat draadjes omgedraait.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 21:19
Zal waarschijnlijk een aparte regelbare fan hebben in de voeding :? Ook geroken waar het begon te stinken ? Voeding , mobo andere componenten.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hmmz hij doet het nu weer met de nieuwe voeding , maar nu is de onboard audio naar de klote (zo'n geel blokje). DAt wordt een PCI audiokaartje kopen dan maar.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM