Toon posts:

basis vaste waarde maar vergroten als nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met html en beschouw mezelf dan ook nog als een complete newbie op dat gebied, maar ik vind het wel leuk om er een beetje mee te klooien en ben dus voor een vriend van me bezig een webpagina in elkaar te steken.

http://freeweb.siol.net/rvovk1/uew/

De pagina is nog lang niet af alleen de basis layout begint al aardig vorm te krijgen, maar ik loop wel tegen een klein probleem aan namelijk dat ik de basis (stuk waar textblokken komen) die ik in de layout.css height: 800px; heb meegegeven deze waarde wil laten behouden tenzij de waarde moet groeien door extra textblokken.

ik hoop dat jullie me begrijpen

Ik ben totaal nieuw met dit soort dingen en ben pas een paar dagen bezig met html en css en heb geen idee hoe ik dit voorelkaar moet/ kan krijgen.

Hier is het css stukje waar het omgaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#centerbase  { 
    margin:0px 0px 0px 40px; 
    padding:0px; 
    width:760px;
    height:800px;
    border-left:solid 1px; 
    border-right:solid 1px; 
    border-color:#01657e;
    background-color: #f1feff; 
    }

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

En wat gaat er fout dan?

Je wilt een min-height op dat blok?

[ Voor 45% gewijzigd door André op 03-03-2004 13:54 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
min-height? overflow regelen? Of gewoon geen height meegeven en het netjes zichzelf laten oprekken?

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
als ik zeg 3 text blokken plaats en de totale waarde van die textblokken is meer dan 800px dan vallen ze over de footer heen. Ik zal wel even een voorbeeld online plaatsen en dan edit ik deze text wel even.

Verwijderd

Topicstarter
min-heigt heb ik geprobeerd, maar dan pakt hij op een of andere manier niet de minimale hoogte van 800px en regelt de hoogte toch zelf.

• Eskimootje
  • Laatst online: 27-05 12:36
min-height word heel slecht ondersteund volgens mij.

• André
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd

Eskimootje schreef op 03 maart 2004 @ 13:59:
min-height word heel slecht ondersteund volgens mij.
IE ondersteund het prima. Probleem is alleen dat IE het 'height' noemt en geen 'min-height'. We zouden kunnen stellen dat de browser met het grootste marktaandeel 'height' erg slecht ondersteund (met 'overflow' gaat het wel goed).

Verwijderd

Topicstarter
Oke een paar voorbeelden online gezet.
http://uew.150m.com/test1.htm
laat het oorspronkelijke probleem zien met heigt: 800px in layout.css

http://uew.150m.com/test2.htm
heb ik een min-height van 800px ingevoerd in layoutt.css

overflow geprobeerd op auto en visible , maar dit gaf ook geen resultaat de 2e blok word dan nl afgekapt op 3/4 van de grote en verder is er niets te zien.

edit:
ik gebruik trouwens firefox en opera om te testen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
is opgelost idd met "min-height: 800px;" de reden dat het eerst niet werkte was omdat ik zo snugger was om "height: 800px;" ook erin te laten staan |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 01:28 ]

Pagina: 1