Toon posts:

NAT Special Application Fserve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[heb de search gebruikt, zowel hier al google. echter komt ik er niet uit en stel de vraag dan maar hier]

Ik heb een Sweex router draaien, hier kan ik geen Port Fowarding gebruiken alleen Virtual Server en Special Application. Nu wil ik dus de laatste gebruiken.

Zonder iets uberhaubt in de router in te stellen, werkt mijn mIRC prima. Ik heb hier geen problemen mee, ook dus niet om uit iemand anders z'n Fserve bestanden te downloaden. Echter wanneer iemand naar mijn Fserve wil connecten dan komt deze persoon er niet doorheen en blijft in de chat sessie de volgende melding geven "waiting for acknowledgement".

Nu is hier zoveel over te vinden, ik heb begrepen dat Fserve en DCC hetzelfde is, deze blijkt dan poort 59 te gebruiken. Nu vond ik weer "apart" voor Fserve poorten 110 uit en 111 in. Vervolgens kan je ook weer een port range in mIRC zelf opgeven voor het DCC bereik. En als laatste staat mij bij dat IRC poort 6667 gebruikt.

Mijn vraag als laatste, alles werkt behalve mijn Fserve, hoe moet ik de Special Application instellen om deze probleemloos te laten draaien.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij is Virtual Server de evenknie van Port forwarding bij Sweex

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Virtual Server is inderdaad het Oudhollandsch poortmappen.

Wat je daar in kunt vullen weten wij niet aangezien we niet allemaal jouw router thuis hebben staan. Maak eens een screenshot van wat je in kunt vullen bij Virtual Server en Special Appliciations zodat wij je kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen betere screens vinden, zit niet thuis momenteel.

Special Application
Afbeeldingslocatie: http://www.babyvox.biz/av/sa.jpg

Links naar Rechts: Trigger Port | Trigger Type | Public Port | Public Type

Virtual Server
Afbeeldingslocatie: http://www.babyvox.biz/av/vs.jpg

Links naar Rechts: Private IP | Private Port | Type | Public Port

Verwijderd

Qua portmappen kun je niets met Special Applications. Wat je daar kunt is aan de hand van één poort meerdere poorten open zetten voor connecties.

Jij moet gewoon de poorten die je nodig hebt invullen (Public en Private Port hetzelfde houden) en invullen op welke client je dat Fserve draait. That's it.