Hallo,
ik heb een netwerkje met een speedtouch Home (pro pathed).
Daar hangt een P200 aan die met ICS internet deelt voor 2 PC's.
Ik draai ook een server op die P200.
Dit zeg ik al: Ik heb al succesvol poort 80 gemapt naar de server, zodat requests op de server terechtkomen.
Nu heb ik hetzelfde gedaan voor VNC.
ICS blokt bijna alles bove de 1024 zeker? Dus dat lukte sowiso niet.
Nu heb ik VNC ingesteld om poorten 800 en 900 te gebruiken.
Dus heb ik die gemapt in de modem, en draai ik AnalogX om ze te forwarden naar mijn client in het netwerk.
Normaal zou dit toch moeten werken???
Overal staan de poorten goed, en bij een connectie van buitenaf reageert mijn network viewer dat er activiteit is op die poorten.
Bij de gebruiker die connectie probeert te maken komt er niet meteen op van host niet gevonden, maar na 10 seconden proberen zegt hij iets van: Niet mogelijk om connectie te maken.
Hoe komt dit misschien?
Ik heb alles geprobeerd en ben ten einde raad...
ik heb een netwerkje met een speedtouch Home (pro pathed).
Daar hangt een P200 aan die met ICS internet deelt voor 2 PC's.
Ik draai ook een server op die P200.
Dit zeg ik al: Ik heb al succesvol poort 80 gemapt naar de server, zodat requests op de server terechtkomen.
Nu heb ik hetzelfde gedaan voor VNC.
ICS blokt bijna alles bove de 1024 zeker? Dus dat lukte sowiso niet.
Nu heb ik VNC ingesteld om poorten 800 en 900 te gebruiken.
Dus heb ik die gemapt in de modem, en draai ik AnalogX om ze te forwarden naar mijn client in het netwerk.
Normaal zou dit toch moeten werken???
Overal staan de poorten goed, en bij een connectie van buitenaf reageert mijn network viewer dat er activiteit is op die poorten.
Bij de gebruiker die connectie probeert te maken komt er niet meteen op van host niet gevonden, maar na 10 seconden proberen zegt hij iets van: Niet mogelijk om connectie te maken.
Hoe komt dit misschien?
Ik heb alles geprobeerd en ben ten einde raad...